Адреса

79010, м. Львів, вул. Пекарська, 52 (2 поверх, ліве крило)

Телефон: +38 (032) 276-78-21

Email:

На карті:

Завідувач кафедри

Піняжко Олег Романович, доктор медичних наук, професор, голова регіонального відділення Державного фармакологічного центру МОЗ України (Львівська область)

 

Кафедра фармакології була створена в жовтні 1897 року, через три роки після третього відкриття медичного факультету при Львівському університеті. Організатором і першим керівником кафедри став проф. Вацлав Собєранський (1860-1902), учень і послідовник
видатних вчених – фармаколога О. Шмідеберга і фізіолога К. Людвіга.

У 1903-1904 рр. фармакологію викладав за сумісництвом проф. Ян Прус, завідувач кафедри патологічної фізіології. На початку 1905 року кафедру фармакології очолив вихованець Петербургської медико-хірургічної академії проф. Леон Попєльський (1965-1920), котрий співпрацював з
такими видатними вченими, як І. Р. Тарханов та І. П. Павлов.

Від 1925 до 1939 року кафедру очолював проф. Влодзімєж Косковський (1893-1965). Упродовж 1905-1939 рр. науково-педагогічні працівники кафедри фармакології,окрім організації та вдосконалення її технічної бази та викладання предмету займались вивченням низки наукових питань: вивчення ролі заліза в організмі та тонких механізмів
дії діуретинів, розробкою нових методик досліджень у хронічних експериментах на тваринах, вивчення функцій і медикаментозної реактивності органів травного тракту, зокрема підшлункової залози, дослідженням мінеральних вод курортів Прикарпаття.

У 1940 році кафедру очолив проф. В. Вольтер із Москви, який загинув у перші дні війни. Функціонування медичного інституту відновилося зразу після звільнення Львова від німецької окупації. Восени 1944р. завідування кафедри прийняв доц. Федір Ковшар, а згодом, у січні 1946р. його змінив представник і послідовник проф.Постоєва та акад.
Черкеса проф. Ю. Петровський (1901-1957). Головним напрямком стало вивчення дії фармакологічних засобів на органи травного тракту, на серцево-судинну систему та матку. Велика увага приділялась підготовці наукових кадрів, учні проф.Ю. Петровського очолили згодом ряд кафедр фармакології в Україні.

У вересні 1957р. кафедру очолила учениця акад. В. Скворцова, проф. А. Гаврилюк(1907-1974). Починаючи від 1957 р.
викладацький колектив кафедри під керівництвом проф. А. Гаврилюк займався пошукамита вивченням біології нових системних та натуральних сполук – потенціальних лікувальних засобів. У 1973р. керівником кафедри був обраний учень проф. Ю. Петровського проф. Р. Рудий.

За останні роки на кафедрі пойшли навчання в аспірантурі і
успішно захистили кандидатські дисертації Є. Скляров, А. Гафарі, О.Піняжко, І. Гаврилюк, І. Чикайло, О. Пошивак, О. Антонів, Н. Коропецька, З. Бумбар, І. Дячок. Одночасно з пошуковими експериментами, на кафедрі проводились дослідження медикаментозної реактивності печінки і підшлункової залози в умовах експериментальної патології – токсичного гепатиту і алоксанового діабету. З 1998
року кафедрою фармакології завідує доктор медичних наук, професор О. Р. Піняжко.

Олег Романович Піняжко

Завідувач кафедри, доктор медичних наук, професор, голова регіонального відділення Державного фармакологічного центру МОЗ України (Львівська область).

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Ірина Михайлівна Гаврилюк

Доцент кафедри, кандидат медичних наук, секретар комісії з біоетики, секретар Вченої Ради медичного факультету №2.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Оксана Львівна Іванків

Доцент кафедри, кандидат медичних наук, відповідальна за навчальну роботу кафедри.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Наталія Георгіївна Степанюк

Доцент кафедри, доктор медичних наук, представник ДЕЦ МОЗ України з питань фармаконагляду у Львівському регіоні.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Наталія Юріївна Коропецька

 Старший викладач кафедри, кандидат медичних наук, секретар кафедральних засідань.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Ольга Ігорівна Антонів

старший викладач кафедри, кандидат біологічних наук, відповідальна за профспілкову роботу.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Ірина Львівна Дячок

Старший викладач кафедри, доктор філософії по спеціальності”Фармація, промислова фармація”, відповідальна за наукову роботу кафедри.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Ольга Василівна Семійон-Лучишин

Асистент кафедри, відповідальна за виховну роботу на кафедрі.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Ольга Петрівна Сень

Асистент кафедри.

Scopus Researcher ID/Web of Science ORCID Google Scholar

Гойсак Н.Р. – асистент і старший лаборант кафедри, матеріально відповідальна і відповідальна за інтернет-сторінку кафедри та освітню платформу Misa.

Паньків Г.Р.- старший лаборант кафедри.

Квасниця Я.Є. – старший лаборант кафедри.

Джигін Л.Б. – техпрацівниця кафедри.

Навчально-методична робота

Тематичні плани і навчально-методична робота 2023-2024 н.р.

Тематичні плани і навчально методична робота 2024-2025 н.р.

Робочі програми 2023-2024 н.р.

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Фармакологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 «Медицина»
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Фармакологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 228 «ПЕДІАТРІЯ»
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

Програма вивчення навчальної дисципліни «Фармакологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 221 «Стоматологія»
освітньої програми магістра стоматології
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

Програма вивчення навчальної дисципліни «Фармакологія»
складена відповідно до проекту Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 226 «Фармація»
освітньої програми магістр фармації (очна/заочна форма)

Детальніше

Робочі програми вибіркового блоку 2023-2024 н.р.

Детальніше

Силабуси 2023-2024 н.р.

Детальніше

Навчально -методична робота 2024-2025 н.р.

Силабус ОК  18 Медицина

Силабус ОК 18 Педіатрія

Силабус ОК 17 Стоматологія

Силабус ОК 21 Фармація

Силабус ВБ 1.40 Побічна дія Медицина

Силабус ВБ 1.40 Побічна дія Педіатрія

Силабус ВБ 1.40 Побічна дія Стоматологія

 

 

[]

Розклад

[]

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ під час оцінювання засвоєння кожної теми за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за 4-ри бальною (традиційною) шкалою. При цьому враховуються усі види робіт передбачені навчальною програмою. Студент має отримати оцінку з кожної теми. Форми оцінювання поточної навчальної діяльностівключають контроль теоретичної та практичної підготовки. Виставлені за традиційною шкалою оцінки конвертуються в бали.

Відмінно (“5”) Студент правильно відповів на 90-100 % тестів формату А. Правильно, чітко і логічно і повно відповідає на всі стандартизовані питання поточної теми, включно з питаннями лекційного курсу і самостійної роботи. Тісно пов’язує теорію з практикою і правильно демонструє виконання (знання) практичних навичок. Вільно вирішує ситуаційні задачі підвищеної складності, вміє узагальнювати матеріал, володіє практичним навичками та вміннями з фармакології в обсязі, необхідному для діяльності провізора. Виконав заплановану індивідуальну роботу.

Добре («4») – Студент правильно відповів на 70-89% тестів формату А. Правильно, і по суті відповідає на стандартизовані питання поточної теми, лекційного курсу і самостійної роботи. Демонструє виконання (знання) практичних навичок. Правильно використовує теоретичні знання при вирішенні практичних завдань. Вміє вирішувати легкі і середньої складності ситуаційні задачі. Володіє необхідними практичними навичками і вміннями в обсязі, що перевищує необхідний мінімум.

Задовільно («З») Студент правильно відповів на 50-69% тестів формату А. Неповно, за допомогою додаткових питань, відповідає на стандартизовані питання поточної теми, лекційного курсу і самостійної роботи. Не може самостійно побудувати чітку, логічну відповідь. Під час відповіді і демонстрації практичних навичок студент робить помилки. Студент вирішує лише найлегші задачі, володіє лише обов’язковим мінімумом знань та вмінь.

Незадовільно («2») Студент відповів на менше, ніж 50% тестів формату А. Не знає матеріалу поточної теми, не може побудувати логічну відповідь, не відповідає на додаткові запитання, не розуміє змісту матеріалу. Під час відповіді і демонстрації практичних навичок робить значні, грубі помилки.

Виставлені за традиційною шкалою оцінки конвертуються у бали.

 

ФОРМА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ

Семестровий екзамен – це форма підсумкового контролю засвоєння студентом теоретичногота практичного матеріалу з фармакології за семестр, що проводиться як контрольний захід.

Студент вважається допущеним до семестрового екзамену з фармакології, якщо він відвідавусі передбачені навчальною програмою з дисципліни аудиторні навчальні заняття, виконавусі види робіт, передбачені робочою програмою фармакології та при її вивченні впродовж семестру набрав кількість балів, не меншу за мінімальну (72 бали). Семестровий екзамен проводиться у письмовій формі у період екзаменаційної сесії, відповідно до розкладу. Форма проведення екзамену є стандартизованою і включає контроль теоретичної та практичної підготовки.

•       Методика проведення семестрового екзамену:

І етап – письмова відповідь на тестові завдання формату А (бланковий або комп’ютерний тестовий контроль).

 

Студент відповідає на пакет тестів. Кожний пакет містить 50 тестів формату А з тем кожного розділу фармакології.

 

II етап — письмова відповідь на 5 ситуаційних задач

Студент отримує 5 ситуаційних задач, на які повинен відповісти письмово. III- етап – перевірка практичних навичок

 

СХЕМА НАРАХУВАННЯ ТА РОЗПОДІЛ БАЛІВ, ЯКІ  ОТРИМУЮТЬСТУДЕНТИ:

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент за поточну навчальну діяльність при вивченні дисципліни становить 120 балів.

Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати студент за поточну навчальну діяльність для зарахування дисципліни становить 72 бали.

Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за традиційною шкалою під час вивчення дисципліни впродовж семестру, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою таким чином:

x = СА × 120

5

Таблиця перерахунку за 200-бальною шкалою:

 

4-

бальн а шкала

  200-

бальна шкала

4-

бальн а шкала

200-

бальна шкала

4-

бальна шкала

200-

бальна шкала

4-

бальна шкала

200-

бальна шкала

5   120 4.45 107 3.91 94 3.33 80
4.95   119 4.41 106 3.87 93 3.29 79
4.91   118 4.37 105 3.83 92 3.25 78
4.87   117 4.33 104 3.79 91 3.2 77
4.83   116 4.29 103 3.74 90 3.16 76
4.79   115 4.25 102 3.7 89 3.12 75
4.75   114 4.2 101 3.62 87 3.08 74
4.7   113 4.16 100 3.58 86 3.04 73
4.66   112 4.12 99 3.54 85 3 72
4.62   111 4.08 98 3.49 84 Менше 3 Недостатньо
4.58   110 4.04 97 3.45 83    
4.54   109 3.99 96 3.41 82    
4.5   108 3.95 95 3.37 81    

Самостійна робота студентів оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Засвоєння тем, які виносяться лише на самостійну роботу контролюється при підсумковому контролю.

 

 

 

Таблиця оцінювання підсумкового контролю

 

Тестовий контроль Письмовий контроль Демонстрація практичних навичок
“5”- 45-50 балів (90 -100%)

вірних відповідей на тести

“5”- 14-15 балів “5”- 14-15 балів
“4”- 35-44 бали (70-89%)

вірних відповідей на тести

“4”- 11-13 балів “4”- 11-13 балів
“3”-    25-34     бали           (50-69%)

вірних відповідей на тести

“3”- 8-10 балів “3”- 8-10 балів
“2”- 0 балів менше 50% вірних відповідей на тести “2” – 0 балів “2” – 0 балів

 

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену становить 80.

Мінімальна кількість балів при складанні екзамену – не менше 50.

 

Визначення кількості балів, яку студент набрав з дисципліни.

Оцінка з фармакології визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше72) та балів за екзамен (не менше 50).

Бали з дисципліни незалежно конвертуються як в шкалу ECTS, так і в 4-бальну шкалу. Балишкали ECTS у 4-бальну шкалу не конвертуються і навпаки.

Бали студентів, які навчаються за однією спеціальністю, з урахуванням кількості балів,набраних з фармакології ранжуються за шкалою ECTS таким чином:

 

Оцінка ECTS Статистичний показник
A Найкращі 10% студентів
B Наступні 25% студентів
C Наступні 30% студентів
D Наступні 25% студентів
E Останні 10% студентів

Бали з дисципліни для студентів, які успішно виконали програму конвертуються у традиційну4-бальну шкалу за абсолютними критеріями таким чином:

 

Бали з дисципліни Оцінка за 4-ри бальною шкалою
Від 170 до 200 балів “5”
Від 140 до 169 балів “4”
Від 139 балів до 120 балів “3”
Менше 120 балів “2”

Оцінка ECTS у традиційну шкалу не конвертується, оскільки шкала ECTS та чотирибальна шкала незалежні.

Об’єктивність оцінювання навчальної діяльності студентів перевіряється статистичними методами (коефіцієнт кореляції між оцінкою ECTS та оцінкою за національною шкалою).

Лікувально-консультативна робота

Наукова робота та видавнича діяльність

Кафедра фармакології проводить наукову роботу за темою: “Синтез та перетворення нових фізіологічно активних речовин – похідних
неконденсованих і конденсованих сульфур- і нітрогеновмісних гетероциклів та споріднених гетероциклічних систем, з використанням методів in silico моделювання, вивчення фізико-хімічних властивостей та
проведення фармакологічного скринінгу одержаних сполук, дослідження різних видів дикорослих та культивованих рослин західного регіону України з метою одержання нових лікарських засобів,
розробка технології лікарських засобів нових складів та опрацювання сучасних методик фармацевтичного та токсикологічного аналізу”.

Відповідальна за наукову роботу кафедри:

Старший викладач Ірина Львівна Дячок

Контактний номер:+38 (032) 276-78-21

Науковий напрямок роботи кафедри фармакології

  • Фармакологічний скринінг новосинтезованих молекул потенційно біологічно активних речовин з ряду тіазолідинів
  • Вивчення імуномодулюючих властивостей тіазолідинів
  • Вивчення анаболічних властивостей тіазолідинів
  • Вивчення протисудомних властивостей тіазолідинів
  • Вивчення гепатопротекторних та антифібротичних властивостей тіазолідинів
  • Вивчення антигіпоксичних властивостей тіазолідинів та олії амаранту.
  • Постреєстраційний моніторинг проявів побічних дій лікарських засобів, зареєстрованих в Україні на території Львівської області.
  • На базі кафедри функціонує Регіональне відділення Державного Експертного центру МОЗ Украіни (Львівська область).

Основні здобутки кафедри

На кафедрі виконано 33 кандидатські та 6 докторських дисертацій, планується подача до захисту 2 кандидатських дисертацій.

Здійснено 628 наукових публікацій, отримано 12 авторських свідоцтв, 54 посвідчення на раціоналізаторські пропозиції, видано 3 монографії і 5 посібників.

На кафедрі було виявлено та всебічно вивчено психотропні, фібринолітичні та протиалергічні властивості діаміфену, рекомендованого фармакологічним комітетом для промислового виробництва як тромболітичний засіб.

Розроблено та впроваджено дві нові форми вітчизняного лікарського засобу з політропною дією тіотриазоліну: мазь і ректальні супозиторії.

Видавнича діяльність за 2019-2022 рр.

Детальніше

Видавнича діяльність за 2022-2023 рр.

Детальніше

Громадська та виховна робота

Детальніше