Адреса

79010, м. Львів, вул. Зелена, 12 (2 поверх, ліве крило)

Телефон: +38 (032) 2762822

Email:
email.png

На карті:

 

Завідувач кафедри

head.jpg

ЛОТОЦЬКА-ДУДИК Уляна Богданівна, кандидат медичних наук, доцент

 

У вересні 1996 р.  кафедру гігієни харчування та профілактичної токсикології з курсом гігієни дітей і підлітків та кафедру комунальної гігієни з курсом гігієни праці медико-профілактичного (колишнього санітарно-гігієнічного) факультету реорганізовано на єдину кафедру гігієни та профілактичної токсикології (зав. – проф. Б.М. Штабський) медичного факультету № 1. На початку 1997 р. при кафедрі відкривається курс гігієни факультету післядипломної освіти (зав. – проф. А.К. Маненко). Від 2000 р. кафедру очолював доцент Б.А. Пластунов – вихованець кафедри загальної гігієни, учень професорів В.З. Мартинюка та І.І. Даценко, на той час автор і співавтор близько 150 наукових праць з проблем гігієни пасажирського автомобільного транспорту та вивчення впливу полютантів атмосфери на стан здоров’я населення, співавтор одного винаходу, двох монографій і трьох видань посібника для практичних занять “Загальна гігієна” (1988, 1992, 2001). Кафедра приділяє багато уваги продовженню педагогічних і наукових традицій Львівської школи гігієністів.

З 2013 року Борис Павлович очолює кафедру гігієни і профілактичної токсикології. Він розкриває у повній мірі науковий потенціал молодих співробітників кафедри. Професор знаходить можливість і час особисто керувати роботою молодих вчених, ставить завдання та допомагає у їх вирішенні. Підгрунтям для залучення молоді до науки є невичерпна енергія, творча зрілість та виняткова захопленість Кузьмінова Б. П. Проблемами профілактичної медицини та токсикології. Як наслідок – публікації у про-відних виданнях, активна участь у наукових форумах. За час своєї діяльності він підготував молодих вчених – кандидатів наук. Автор понад 200 наукових праць, серед яких ряд монографій: «Шкід-ливі фактори поліграфічного виробництва. Гігієнічні нормативи. Методи контролю», 2007; «Охорона праці в поліграфічнійп ромисловості. Пробле-ми гігієни праці та виробничої санітарії», 2008; «Гігієнічна характеристика сучасного видавничо-поліграфічного комплексу», 2010 р.; є співавтором 7 національного підручника «Гігієна праці», 2011, затвердженого МОН України та МОЗ України.Фахівець у галузі гігієнічного нормування та регламентації Борис Павлович є членом профільної Комісії з гігієнічного регламентування полімерних матеріалів та композицій на їх основі та профільної Комісії з гігієнічного нормування хімічних речовин у повітрі робочої зони Комітету з питань гігієнічного регламентування МОЗ України. На даний момент професор Кузьмінов розвиває такий напрямок досліджень, як розробка гігієнічних регламентів впливу фармацевтичних субстанцій в умовах хіміко-фармацевтичного виробництва. Особлива увага приділяється антигістамінним препаратам, а також впровадженню альтернативних методів токсикологічних досліджень, які дозволять зменшити використання тепло кровних тварин в експериментах.

З 2018 року і по теперішній час керує кафедрою кандидат медичний наук, доцент Лотоцька-Дудик Уляна Богданівна, вихованиця професора Маненко Аліка Константиновича.

dept.jpg

Лотоцька-Дудик Уляна Богданівна, доцент, к.мед.н.

завідувачка кафедри гігієни та профілактичної токсикології ФПДО

Науково-педагогічний стаж роботи – 26 років. У 2004 р. здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. З 2007 р. – доцент кафедри, з 2019 р. по теперішній час – завідувачка кафедри гігієни та профілактичної токсикології ФПДО.

Автор та співавтор понад 200 публікацій, серед яких 6 монографій, наукові статті у фахових виданнях,у тому числі, що індексуються у Web of science, Scopus, навчально-методичні розробки, посібники, задачники, активний учасник та співорганізатор наукових заходів. Зареєстровано 2 патенти на авторський твір.

Вищі кваліфікаційні категорії зі спеціальності “Загальна гігієна” та “Лабораторні дослідження факторів навколишнього середовища”.

Експерт комісії санітарно-токсикологічної експертизи в особливо складних випадках, начальник служби радіаційної безпеки ЛНМУ імені Данила Галицького.

Член товариства гігієністів, токсикологів, асоціації нутриціологів та Всеукраїнської асоціації з превентивної та антиейджинг медицини.

Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

Крупка Неля Омелянівна, доцент, к.мед.н.

У 1985 році закінчила Львівський ордена Дружби народів державний медичний інститут за спеціальністю «Гігієна, санітарія, епідеміологія», у 2004 р. присуджено науковий ступінь кандидата медичних наук, у 2006 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри.  Автор та співавтор 3 монографій, 10 посібників, понад 200 наукових праць. Член Асоціації превентивної та антиейджинг медицини, член Асоціації нутриціологів України та товариства гігієністів, токсикологів.

Завуч кафедри.

Сфера наукових інтересів: загальна гігієна, гігієна харчування, екологія людини, профілактична медицина.

Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

Кузьмінов Борис Павлович, професор, д. мед.н.

Директор Науково-дослідного інституту епідеміології та гігієни ЛНМУ

У 1979 р. закінчив Львівський державний медичний інститут з кваліфікацією лікар-гігієніст, епідеміолог, у 2007 р. присуджено науковий ступінь доктора медичних наук, у 2013 р. присвоєно вчене звання доцента, у 2011 році присвоєно вчене звання професора.

Автор та співавтор понад 400 наукових праць.

Голова Експертної комісії з проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи в особливо складних випадках Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького. Член комісії з гігієнічного нормування хімічних речовин у повітрі робочої зони Комітету з питань гігієнічної регламентації МОЗ України. Член профільних комісій MOЗ України з питань розробки нормативних документів з гігієни праці, гігієни й токсикології пестицидів та полімерних матеріалів. Головний редактор збірника наукових праць «Актуальні проблеми профілактичної медицини та медичної екології».

Нагороджено медаллю «За заслуги» ЛНМУ ім. Данила Галицького та відзнакою «Заслужений для Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького» (16 листопада 2020 року). Нагороджени пам’ятною медаллю від архієпископа Мечислава Мокшицького (2020 рік). Нагороджений Медаллю імені Едмунда Войтили 18. 05. 2023 р. Нагорода від Папи Римського «Viaje apostolico de su Santidad Francisco a Mexico 12-17 de febrero de 2016» (2023).

 Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

Колінковський Олександр Миколайович, асистент, к.мед.н.

У 2004 р. закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького за спеціальністю «Медико-профілактична справа», у 2013 р. присвоєно науковий ступінь кандидата медичних наук.

Автор понад 100 наукових праць, відповідальний секретар збірника наукових праць «Актуальні проблеми профілактичної медицини», член громадської організації “Асоціація мікроелементологів України”.

Сфера наукових інтересів: гігієна, медицина праці, промислова безпека, токсикологія, екологія людини, профілактична медицина, лабораторні дослідження довкілля та виробничого середовища.

Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

Брейдак Олександра Андріївна, асистент, к.мед.н.

Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

У 2014 р. закінчила Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького за спеціальністю «Лікувальна справа», у 2019 р. здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. Автор та співавтор понад 50 наукових праць.

Сфера наукових інтересів: загальна гігієна, гігієна харчування, екологія людини, профілактична медицина.

Лабойко Володимир Володимирович, асистент

У 2010 р. закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького за спеціальністю «Медико-профілактична справа». 

Автор та співавтор понад 20 наукових праць, 1 монографії та 2 посібників.

Сфера наукових інтересів: загальна гігієна, екологія людини, профілактична медицина, лабораторні дослідження довкілля та виробничого середовища.

Google Scholar ORCID Researcher ID Scopus

 

[]

Положення

[]

Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять і має на меті перевірку засвоєння слухачами циклу навчального матеріалу.

Формами поточного контролю є:

а) тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді з визначенням правильної послідовності дій чи відповідності, визначенням певної ділянки на фотографії чи схемі («розпізнавання») тощо;

б) індивідуальне усне опитування, співбесіда;

в) розв’язання типових ситуаційних задач;

д) контроль практичних навичок на занятті, під час самостійної роботи.

Комплексне оцінювання поточної навчальної діяльності слухача здійснюється на основі результатів підсумкових занять наприкінці засвоєння тематичних блоків циклу шляхом виставлення традиційної оцінки (2, 3, 4, 5) за кожне, що враховує результати тестування на підсумковому занятті, засвоєння практичних навичок, передбачених у тематичному блоці, поточної успішності та активності слухача під час навчання, самостійної роботи (курація пацієнтів, чергування, участь у клінічних обходах, консиліумах, клінічно-патанатомічних конференціях тощо).

Оцінку «5» слухач отримує, якщо він виконав правильно не менше 90% навчальних завдань; оцінку «4» – не менше 80% навчальних завдань; оцінку «3» – не менше 60% навчальних завдань; оцінку «2» – якщо слухач виконав правильно менше 60% навчальних завдань.

Викладач виставляє оцінку за підсумкові заняття в журналі успішності. Середню оцінку, який отримує слухач циклу за всі передбачені програмою підсумкові заняття, конвертується у відповідний бал за нижче наведеною таблицею. Отриманий бал поточної успішності є частиною оцінки, яку слухач отримує за підсумками екзамену.

Поточний контроль результатів навчальної діяльності студентів. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному практичному занятті за 4-бальною шкалою з виконанням затверджених критеріїв оцінювання для відповідної дисципліни і заноситься в журнал обліку академічної успішності. При цьому враховується усі види робіт і перелік компетентностей, передбачених програмою навчальної дисципліни та методичною розробкою для вивчення теми. Студент має отримати оцінку з кожної теми.

Сукупність знань, умінь, навичок, інших компетентностей, набутих здобувачем вищої освіти у процесі навчання з кожної теми навчальної дисципліни орієнтовно оцінюється за такими критеріями:

  • 5 / «відмінно» – студент бездоганно засвоїв теоретичний матеріал теми заняття, демонструє глибокі і всебічні знання відповідної теми, основні положення наукових першоджерел та рекомендованої літератури, логічно мислить і будує відповідь, вільно використовує набуті теоретичні знання при аналізі практичного матеріалу, висловлює своє ставлення до тих чи інших проблем, демонструє високий рівень засвоєння практичних навичок;
  • 4 / «добре» – студент добре засвоїв теоретичний матеріал заняття, володіє основними аспектами з першоджерел та рекомендованої літератури, аргументовано викладає його; володіє практичними навичками, висловлює свої міркування з приводу тих чи інших проблем, але припускається певних неточностей і похибок у логіці викладу теоретичного змісту або при виконанні практичних навичок;
  • 3 / «задовільно» – студент в основному опанував теоретичними знаннями навчальної теми, орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, але непереконливо відповідає, плутає поняття, додаткові питання викликають у студента невпевненість або відсутність стабільних знань; відповідаючи на запитання практичного характеру, виявляє неточності у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, пов’язувати їх із майбутньою діяльністю, припускається помилок при виконанні практичних навичок;
  • 2 / «незадовільно» – студент не опанував навчальний матеріал теми, не знає наукових фактів, визначень, майже не орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, відсутнє наукове мислення, практичні навички не сформовані.

Конвертація поточної успішності в бали:  Оцінювання поточної навчальної діяльності. Оцінювання результатів засвоєння теми практичного заняття за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за 4-ри бальною / традиційною шкалою з урахуванням затверджених критеріїв оцінювання дисципліни. 

ДЛЯ ДИСЦИПЛІН, ЯКІ ЗАВЕРШУЮТЬСЯ ЗАЛІКОМ:

  • Максимальна середня оцінка, згідно якої студент, за результатами поточної навчальної діяльності за семестр отримує залік, складає 5 або 200 балів.
  • Мінімальна середня оцінка, згідно якої студент, за результатами поточної навчальної діяльності за семестр отримує залік, складає 3 або 120 балів.

      Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за традиційною шкалою під час вивчення дисципліни впродовж семестру, шляхом обчислення середнього арифметичного (CA), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою таким чином:

Х = СА × 200
        5

ДЛЯ ДИСЦИПЛІН, ЯКІ ЗАВЕРШУЮТЬСЯ ІСПИТОМ:

  • Максимальна середня оцінка, згідно якої студент, за результатами поточної навчальної діяльності за семестр допускається до екзамену, складає 5 або 120 балів.
  • Мінімальна середня оцінка, згідно якої студент, за результатами поточної навчальної діяльності за семестр допускається до екзамену, складає 3 або 72 бали.

Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за традиційною шкалою під час вивчення дисципліни шляхом обчислення середнього арифметичного (CA), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою таким чином:

Х = СА × 120
       5

Критерії оцінювання та система розподілу екзаменаційних балів

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні іспиту становить 80.

Мінімальна кількість балів при складанні іспиту – не менше 50.

Визначення кількості балів, яку студент набрав з дисципліни

Оцінка з дисципліни визначається як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за екзамен (не менше 50).

Бали з дисципліни для студентів, які успішно виконали програму конвертуються у традиційну 4-бальну шкалу за абсолютними критеріями, які наведено таблиці:

Бали з дисципліни Оцінка за 4-бальною шкалою
Від 170 до 200 балів 5 (відмінно)
Від 140 до 169 балів 4 (добре)
Від 122 до 139 балів 3 (задовільно)
Нижче мінімальної кількості балів, яку повинен набрати студент 2 (незадовільно)

        

Лікувально-консультативна робота

Наукова робота та видавнича діяльність

Відповідальний за наукову роботу на кафедрі Колінковський Олександр Миколайович, к.мед.н., асистент кафедри.

+38 (032) 276-28-22; 276-97-66

kaf_prophylactictox@meduniv.lviv.ua

Основні напрямки наукової роботи: на основі гігієнічних, клінічних та експериментально-токсикологічних досліджень здійснення комплексної оцінку впливу антропогенних факторів довкілля та виробничого середовища на здоров’я людини з розробкою профілактичних заходів, спрямованих на збереження здоров’я.

Поточна ініціативна тема науково-дослідної роботи (НДР): Гігієнічна оцінка впливу антропогенних факторів довкілля та виробничого середовища на здоров’я людини (номер реєстації 0124U001218, терміни виконання 01.2024-12.2028 )

Видавнича діяльність кафедри.

ПАТЕНТИ НА АВТОРСЬКИЙ ТВІР

1. А. с. № 103570 Україна. «Виробничі канцерогени. Гігієнічна характеристика канцерогенно небезпечних виробництв»: навчальний посібник / Лотоцька-Дудик У.Б.; опубл. 30.03.2021.

2. А. с. № 103570 Україна. «Нутриціологія»: навчально-методичний посібник до лекційного курсу вибіркової дисципліни для студентів медичних факультетів за спеціальністю 222 “Медицина”/ Лотоцька-Дудик У.Б., Брейдак О.А.; опубл. 18.03.2021.

3. А. с. № 103569 Україна. Методичні вказівки «Алгоритм розрахунку доз у токсикологічному експерименті»: монографія / Б.П. Кузьмінов, В.А. Туркіна, Г.В. Призиглей; опубл. 30.03.2021.

Участь співробітників кафедри у виданні фахових журналів.

Збірник наукових праць

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПРОФІЛАКТИЧНОЇ МЕДИЦИНИ

https://nauka.meduniv.lviv.ua/?page_id=15252

Головний редактор: Борис Кузьмінов
Заст. головного редактора: Тетяна Зазуляк
Відповідальний секретар: Олександр Колінковський

 

Щорічна організація наукових конференцій з міжнародною участю

  • АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПРОФІЛАКТИЧНОЇ МЕДИЦИНИ ТА МЕДИЧНОЇ ЕКОЛОГІЇ

https://bpr.meduniv.lviv.ua/index.php?newsid=111

https://bpr.meduniv.lviv.ua/index.php?newsid=73

 

Студентський науковий гурток

Керівник наукового гуртка – доцент кафедри медичної інформатики, к.філ.н. Басалкевич Олена Євтіхіївна

Мeта та завдання гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної роботи, участі у науково-практичних конференціях, семінарах, проєктах, створення середовища для обміну ідеями, думками та знаннями, створення умов для творчого зростання, надання можливостей студентам розвивати аналітичні та критичні навички, необхідні для наукової та клінічної діяльності. забезпечення можливості студентам поглибити свої знання та навички застосування інформаційних технологій в майбутній професійній діяльності.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.

Студенти, котрі відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:

  • ознайомитися з принципами, методами, інструментарієм наукової та дослідницької роботи;
  • приймати участь в науковому житті університету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових виданнях;
  • розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях;
  • брати участь в проведенні «круглих столів», дебатів, з метою аналізу сучасних проблем використання інформаційних технологій в медицині та пошуку нових рішень та підходів;
  • використовувати можливості інноваційних інформаційних технологій в галузі освіти для навчання та обміну досвідом в студентському середовищі

Основні тематики наукових досліджень

– Інтелектуальні інформаційні та інформаційно-аналітичні технології;

– Медичні інформаційні системи;

– Наукові засади побудови систем баз даних та знань;

– Персоналізований контроль стану здоров’я людини;

– Технології та засоби захисту інформації;

– Моделювання процесів прийняття рішень;

– Особливості використання штучного інтелекту в медицині;

– Використання інноваційних інформаційних технологій в навчанні;

– Перспективи застосування робототехніки в медицині.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи. Щорічно гуртківці успішно беруть участь у Загальноуніверситетській студентській науковій конференції / Lviv Young Scientist International  Conference (LYSICon)

Виступи учасників студентського наукового гуртка на 82-а Студентській науковій конференції для студентів-медиків та молодих вчених – LYSICon 82, 2023 р.:

  • Слєпцова Софія, Щекотіхіна Вікторія Можливості використання штучного інтелекту в стоматології
  • Гутник Вікторія, Степаненко Анастасія Аналіз та порівняння змін у міжнародних статистичних класифікаціях хвороб десятого та одинадцятого переглядів
  • Мартинова Руслана Перспективи застосування штучного інтелекту в медицині
  • Заплатинська Марта Актуальність захисту медичної інформації в медичних інформаційних системах
  • Долатказіна Євдокія-Марія Олегівна Сьогодення та перспективи медичних інформаційних технологій

 

Міжнародне співробітництво

Кафедра медичної інформатики співпрацює з Державною вищою професійною школою ім. проф. Едварда Щепаніка (м. Сувалки, Польща), Вищою Медичною Школою у Білостоку (Польща), Люблінською політехнікою (Польща)

Спільно проведено комп’ютерні скринінгові дослідження стилю життя студентської молоді України та Польщі.

Проведено дослідження в рамках проекту «Інвалідність як відмінність – соціальне ставлення студентів з Польщі та України до людей в інвалідних візках.

Розроблено спільний проект для участі у партнерський програмі: Partnership for joint implementation of the Programme “Current medical-social, sanitary, technical and economic security challenges” under the International Academic Partnership Programme announced by the National Agency for Academic Exchange.

Участь співробітників кафедри медичної інформатики у міжнародних форумах, з’їздах, конференціях

  1. Barylo N., Boyko O., Holyaka R., Stakhira P., Kutsiy S., Yaremchuk I. Structure and Mixed Signal Front-End of White Organic Light Source for MEMS Sensor. IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. https://doi.org/10.1109/MEMSTECH55132.2022.10002912(Scopus)

  2. Barylo H., Holyaka R., Kremer I., Marusenkova T., Kachurak Yu., Adamiak O. Models and Development of a Spectral Express Analyzer for MEMS Optical Systems // IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. (Scopus)

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus/Web of Science (бібліографічний опис)

  1. Yatsyshyn S., Hotra O., Skoropad P., Bubela T., Mykyichuk M., Kochan O., Boyko O. Investigating Thermoelectric Batteries Based on Nanostructured Materials. Energies. 2023; 16(9): 3940. (Scopus Q1, IF=3.25) https://econpapers.repec.org/article/gamjeners/v_3a16_3ay_ 3a2023_3ai_3a9_3ap_3a3940-_3ad_3a1141094.htm ]

  2. Quercia A., Pironti A., Bolshakova I., Holyaka R., Duran I., Murari A. Long term operation of the radiation-hard Hall probes system and the path toward a high performance hybrid magnetic field sensor. Nuclear Fusion. 2022;62:106032. (Scopus Q1, IF=4.215). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1741-4326/ac8aad

  3. Chorna V., Lototska L., Karimulin R., Hubar A., Khliestova, I. Risk factors of in-hospital infections occurrence in healthcare institutions in ukraine and eu countries. Georgian Medical News. 2023;336:17-21. (Scopus Q4 IF=0.13).
  4. Sokil B. I., Pukach P. Y., Senyk A. P., Sokil M. B., Andrukhiv A. I., Vovk M. I. Asymptotic method and wave theory of motion in studying the effect of periodic impulse forces on systems characterized by longitudinal motion velocity. Mathematical Modeling and Computing. 2022;9(4):909-920.  (Scopus Q4 IF=0.24) https://doi.org/10.23939/mmc2022.04.909 .
  5. Dyhdalovych T., Fechan A., Kutsiy S., Melnykov S. Development of the automated system of analysis and quality assessment of visible light sources 2022 IEEE 16th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). 2022:694-697 https://doi.org/10.1109/TCSET55632.2022.9767066 (Scopus)

Міжнародне стажування

Бойко О.В. пройшла стажування на кафедрі електроніки та інформаційних технологій Люблінського політехнічного університету (Department of Electronics and Information Technology, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science at Lublin University of Technology. Poland), а також брала участь у міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Together with Outstanding Leaders of Modernity: Values, Experience, Knowledge, Competences and Tehnologies for Formation of the Successful Personality and Transformation on the World» (International Historical Biographical Institute).

План виховної роботи на 2024 рік

Виховна робота на кафедрі проводиться відповідно до плану роботи з гуманітарної освіти та національно-патріотичного виховання.

 

Соціальні мережі