Адреса
79010, м. Львів, вул. Шимзерів, 3 а (2 поверх, праве крило)
Телефон: +38 (096) 8008 460
Email:
На карті:
Завідувач кафедри
СОДОМОРА Павло Андрійович, доктор філософських наук, професор
Кафедра латинської та іноземних мов була створена 20 серпня 2013 року на основі об’єднання двох кафедр – кафедри латинської мови з кафедрою іноземних мов. А до цього часу це були дві незалежні кафедри, кожна з яких має свою давню історію.
Кафедра латинської мови була заснована у 1944 р. До 1975 року вона входила до складу стоматологічного факультету, а з 1975 р. – до санітарно-гігієнічного (медико-профілактичного), з 1994 р. – до медичного факультету. Від 2019 р. вона вже як кафедра латинської та іноземних мов функціонує в складі факультету іноземних мов. Керівниками кафедри були: ст. викл М.Г. Панчук (1944-1955), доценти Я.Н. Коржинський (1955-1962), М. Г. Казановський (1962-1979), проф. С. Я. Шарипкін (1979-1996), доц. Смольська Л. Ю. (1996-2016). Із 2016 р. кафедру очолює професор, доктор філософських наук Павло Андрійович Содомора.
На кафедрі впродовж усього періоду її існування працювали кваліфіковані спеціалісти – випускники класичної філології ЛНУ імені Івана Франка: доц. М.Й. Врублевська, к.філ.н. А.Г. Ступінська, В.М. Волощук, Є.В. Друшкевич, проф. А.О. Содомора (1964-2000), відомий письменник і перекладач з античних мов, науковець, дійсний член НТШ, лауреат численних літературних премій, який і тепер є почесним професором на кафедрі класичних мов ЛНУ імені Івана Франка. Кафедра видавала навчально-методичні праці, наукові статті, підручники для студентів, словники. Викладачі Л.Ю. Смольська, М.Й. Врублевська, брали участь в укладанні 4-х томного українсько-латинсько-англійського Медичного енциклопедичного словника (2012-2016). За редакцією Ступінської А.Г. були видані підручники латинської мови для студентів медичного (1986) і фармацевтичного факультетів (1993). Під керівництвом Смольської Л. Ю кафедра видала національні підручники — «Латинська мова» (2016, 2019) для студентів фармацевтів і для студентів медиків «Латинська мова та медична термінологія», який витримав чотири перевидання (з 2008 по 2019) українською мовою, а також вийшов у перекладі російською (2011) і англійською мовами (з 2010 по 2018). У співпраці із кафедрою нормальної анатомії у видавництві «Медицина» вийшов у світ «Атлас анатомії людини з латинською термінологією» Ф.Г. Неттера (2023), за що наукові редактори отримали подяку від видавництва, що на наш час рідкість у роботі. А цього року вийшло 8-е видання Ф. Г. Неттера «Атлас анатомії людини: класичний ділянковий підхід: (дві мови)», де С. А. Антонюк-Кириченко зробила переклад з англійської мови.
З 2003 по 2020 роки кафедра стала опорною з навчальної дисципліни «Латинська мова» у сфері підготовки фахівців за спеціальностями «Фармація» та «Клінічна фармація», де налагодила контакти з іншими медичними вузами України, які мають фармацевтичний факультет, викладачі яких брали участь в укладанні національного підручника для студентів-фармацевтів. Кафедра організовувала семінар-наради, виїзні засідання (Київ, Запоріжжя, Дніпро, Одеса, Луганськ, Донецьк, Харків), де учасники обмінювались досвідом не лише викладання дисципліни, а й науковими ідеями та новими напрацюваннями у відповідних галузях знань.
З 2009 по 2017 рр. на базі кафедри були проведені всеукраїнські студентські олімпіади з дисципліни «Латинська мова» для студентів медичного, фармацевтичного і стоматологічного факультетів. Студенти з різних медичних вишів України, зокрема із Києва, Полтави, Харкова, Запоріжжя, Сум, Тернополя, Івано-Франківська, брали у ній участь.
На кафедрі латинської мови діяв студентський науковий гурток, учасники якого виступали із доповідями на щорічній загальноуніверситетській студентській науковій конференції.
Кафедра іноземних мов була створена у 1939 р. Першим її керівником був Теофіл Глушкевич, українець, доктор філологічних наук, який у 1884 р. закінчив філологічний факультет Віденського університету. Наступними керівниками кафедри були: доц. Маняко Г. (1951-1970), доц. Гавришків Б. (1970-1972), доц. Підберезна З. (1972-1979), доц. Гурська Г. (1979-2004), доц. Ісаєва О. (2004-2013).
Кафедра латинської та іноземних мов забезпечує викладання медичної термінології, латинської та іноземних мов (латинська мова та медична термінологія, англійська мова, англійська мова за професійним спрямуванням, німецька та італійська мови як другі іноземні мови) для таких спеціальностей як 222 Медицина, 221 Стоматологія, 225 Фармація, промислова фармація, 228 Педіатрія, 227 Терапія та реабілітація, 073 Менеджмент в охороні здоров’я.
На кафедрі впродовж усього часу її існування працюють кваліфіковані спеціалісти, які проводять цілеспрямовану роботу для підсилення термінознавчої спрямованості курсів латинської та іноземних мов і їх професійної мотивації.
Професорсько-викладацький склад кафедри, окрім забезпечення навчального процесу, бере активну участь у науково-дослідній, перекладацькій та виховній роботі кафедри.
На кафедрі діє студентське наукове товариство за напрямами “Медична термінологія” та “Педагогіка вищої медичної освіти”, учасники якого кожного року беруть участь у загальноуніверситетській студентській науковій конференції. Також на кафедрі функціонує English-speaking club, де учасники мають можливість покращити свої вміння володіти англійською мовою у різних ферах діяльності, зокрема у медичній.
Кафедра забезпечує підготовку до складання сертифікованих іспитів на рівень володіння англійською мовою В2 і вище. Так розпочав роботу Центр підготовки до міжнародних іспитів з англійської мови «Пірсон». Усі, хто має намір отримати міжнародний сертифікат В-2 необмеженого терміну дії, зможуть отримати консультацію, підготуватися до іспиту чи підвищити свій рівень англійської мови.
Содомора Павло Андрійович | професор | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Ісаєва Оксана Степанівна | професор | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Снітовська Ольга Йосипівна | доцент | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Гутор Любов Володимирівна | доцент | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Милик Оксана Василівна | доцент | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Єрченко Олег Владиславович | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Царик Галина Михайлівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Коваль-Гнатів Дзвенислава Юріївна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Застріжна Лідія Володимирівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Шумило Мирослава Юріївна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Василенко Олег Геннадійович | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Стойка Богдана Маркіянівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Кобрин Надія Зіновіївна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Попович Христина Ігорівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Сивак Алла Олександрівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Пушкіна Олена Володимирівна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Слупіцька Анна Валеріївна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
Цупер Марта Юріївна | не має | Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | не має |
[]
Положення
- Загальні положення
1.1. Кафедра є базовим структурним підрозділом Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (далі – Університет), що здійснює освітню, методичну, наукову, організаційну діяльність з гуманітарних дисциплін: англійська мова, англійська мова за професійним спрямуванням, латинська мова та медична термінологія.
1.2. Робота Кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції.
1.3. Кафедра забезпечує виконання навчальних програм на відповідному рівні вищої освіти з дисциплін соціально-гуманітарного спрямування та фахової підготовки бакалаврів, спеціалістів і магістрів і відповідає за якість викладання дисциплін та рівень підготовки фахівців.
1.4. Керівництво Кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається на конкурсній основі. На кафедрі працюють доценти, старші викладачі, викладачі, та навчально-допоміжний персонал.
1.5. Кількісний склад і розподіл штатних одиниць Кафедри завідувач кафедри визначає згідно з нормативами і погоджує з деканом факультету, керівниками з управління якості освіти та планово-фінансового відділу. Рішення щодо введення штатних одиниць приймає ректор Університету. Штатні одиниці Кафедри щорічно переглядаються та затверджуються в установленому порядку.
1.6. Робота на кафедрі організовується і здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про запобігання корупції», інших нормативно-правових актів України, зокрема, що визначають державну політику в галузі освіти та науки, правил та норм з охорони праці та протипожежного захисту, а також нормативно-правових актів університету: Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, Положення про організацію освітнього процесу, Антикорупційної програми. При виконанні завдань, покладених на Кафедру, її керівництво і працівники підпорядковується ректорові, проректорам (помічникам ректора) за напрямами роботи, деканові факультету, у структурі якого вона перебуває, а також керівникам загальноуніверситетських підрозділів у межах їх компетенції за напрямами роботи.
1.7. Кафедра має право на прийняття самостійних рішень і висновків у межах своєї компетенції, якщо вони не суперечать чинному законодавству України, Статуту Університету, Положенню про організацію освітнього процесу в Університеті та цьому Положенню.
1.8. Кафедра створюється, реорганізується або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету. Кафедра користується нерухомим та рухомим майном, наданим Університетом для забезпечення діяльності Кафедри. Припинення діяльності Кафедри здійснюється шляхом її ліквідування або реорганізації. При реорганізації уся документація Кафедри з основних видів діяльності повинна бути своєчасно передана на збереження правонаступнику, а під час ліквідування – до архіву Університету.
1.9. Нормативні документи, організаційно-розпорядчі акти керівництва Університету і факультету з організації освітнього процесу, науково-дослідної, міжнародної, виховної, інформаційної, профорієнтаційної діяльності є обов’язковими для виконання всіма працівниками Кафедри.
1.10. Кафедра забезпечує ведення документації відповідно до діючих в Університеті номенклатури справ, інструкції з діловодства, прийнятих в установленому порядку рішень ректора, Вченої ради Університету, Вченої ради та декана факультету.
1.11. Кафедра виконує вимоги нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, проводить інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності із здобувачем вищої освіти та працівниками кафедри.
1.12. Кафедра керуються Антикорупційною програмою Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького та зобов’язана вживати заходи, спрямовані на запобігання корупції.
1.13. Кафедра створюється, реорганізується або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету, яке ректор вводить в дію своїм наказом. Ліквідація та реорганізація Кафедри здійснюється згідно з законодавством України, Статутом Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького. При реорганізації уся документація кафедри з основних видів діяльності має бути своєчасно передана на збереження правонаступнику, а під час ліквідації – до архіву університету. Під час ліквідації та реорганізації кафедри вивільнюваним працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України.
[]
Навчальні програми:
221 СТОМАТОЛОГІЯ
ОК 4 Латинська мова
Вивчення дисципліни Латинська мова та медична термінологія здійснюється впродовж першого року навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Латинська мова та медична термінологія як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань латинської медичної термінології , що у значній мірі полегшує студентам та лікарям читання та розуміння медичної літератури написаною будь-якою іноземною мовою.
- ґрунтується на вивченні студентами відповідного лексичного матеріалу, принципів словотворення та тих розділів граматики, засвоєння яких необхідне для розуміння сучасної анатомо-гістологічної, клінічної та фармацевтичної термінології.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Державна мова для ефективного та якісного двостороннього перекладу медичних термінів та клінічних діагнозів
- Анатомія, оскільки навчальний зміст дисципліни «Латинська мова та медична термінологія»
містить матеріал із нормальної анатомії
- Англійська мова для кращого розуміння медичних термінів, їхнього функціонування у міжнародних номенклатурах.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій (годин) | Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: Латинська мова та медична термінологія |
3 кредити / 90 год. |
– |
45 |
45 |
І курс |
Залік |
за семестрами | ||||||
1 семестр | 1,5 кредитів /
45 год. |
– | 22 | 23 | І семестр | – |
2 семестр | 1,5 кредитів /
45 год. |
– | 23 | 22 | ІІ семестр | Залік |
ОК 19. Англійська мова за професійним спрямуванням
Вивчення дисципліни Англійська мова (за професійним спрямуванням) здійснюється впродовж першого року навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова (за професійним спрямуванням) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу англійською мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова, біоетика, терапевтична стоматологія.
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Англійська мова на рівні В1 або вище, оскільки практичні заняття передбачають: 1) вивчення основ термінології на базі опрацювання оригінальних медичних текстів англійською мовою; 2) читання, розуміння та двосторонній переклад оригінального або адаптованого фахового тексту; 3) анотування та резюмування відео матеріалу, аудіозапису або друкованого оригінального фахового тексту англійською мовою; 4) іношомовна комунікація у формі дискусій, діалогів і полілогів у межах тематики програми
- Державна мова для ефективного і якісного двостороннього перекладу оригінальних і адаптованих фахових текстів
- Латинська мова, для ефективного вивчення і закріплення медичної термінології
- Анатомія, оскільки навчальний зміст дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» містить матеріал із нормальної анатомії.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||||
Назва дисципліни: «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» | 5,5 кредитів /
165 год. |
– | 80 | 85 | 1 курс
(2 семестри) |
іспит | ||
за семестрами: | ||||||||
1 семестр | 2,4 кредити /
72 год. |
– | 32 | 40 | 1 семестр | – | ||
2 семестр | 3,1 кредитів /
93 год. |
– | 48 | 45 | 2 семестр | іспит | ||
ВБ 1.5. Іноземна мова (друга)
Вивчення Іноземної мови (другої) здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Іноземна мова (друга) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань стоматологічної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами анатомія, фізіологія, терапевтична стоматологія, ортопедична стоматологія, хірургічна стоматологія, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 14,5/435 | 10 | 158 | 267 | 1-5 | залік |
3,5 кредити /
105 год. |
10 |
30 |
65 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
2 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
20 |
40 |
3 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
30 |
30 |
4 курс
|
залік | |
4 кредити /
120 год. |
– |
48 |
72 |
5 курс
|
залік |
ВБ 1.6 Англійська мова
Вивчення англійської мови здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань стоматологічної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу англійською мовою та інтегрується із дисциплінами анатомія, фізіологія, терапевтична стоматологія, ортопедична стоматологія, хірургічна стоматологія, латинська мова та біоетика.
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою (англійською) професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Англійська мова» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Англійська мова на початковому рівні або вище, оскільки практичні заняття передбачають: 1) вивчення основ термінології на базі опрацювання оригінальних фахових текстів іноземною мовою; 2) читання, розуміння та двосторонній переклад оригінального або адаптованого фахового тексту; 3) анотування та резюмування відео матеріалу, аудіозапису або друкованого оригінального фахового тексту іноземною мовою; 4) іншомовна комунікація у формі дискусій, діалогів і полілогів у межах тематики програми
- Державна мова для ефективного і якісного двостороннього перекладу оригінальних і адаптованих фахових текстів
- Латинська мова, для ефективного вивчення і закріплення медичної термінології
- Фундаментальні дисциплін медичного профілю, оскільки навчальний зміст дисципліни «Англійська мова» містить матеріал із фармакології, хімії та молекулярної біології та біоетики
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 10,5/315 | 10 | 110 | 195 | 1-4 | залік |
3,5 кредити /
105 год. |
10 |
30 |
65 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
2 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
20 |
40 |
3 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
30 |
30 |
4 курс |
залік |
222 МЕДИЦИНА; 228 ПЕДІАТРІЯ
0К 15. Англійська мова за професійним спрямуванням
Вивчення іноземної мови здійснюється впродовж першого та другого років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова за професійним спрямуванням як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань англійською (англійською) мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу англійською мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, нормальна й патологічна фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни Англійська мова (за професійним спрямуванням)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» є:
- демонструвати базові знання англійської мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань англійською мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури англійською (англійською) мовою
- демонструвати вміння спілкуватися англійською (англійською) мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість годин, з них | Рік
навчання |
Вид
контролю |
|||
Всього
кредити/ години |
Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Англійська мова за професійним спрямуванням»
|
10/300 | – | 121 | 179 | 1 і 2 | -/екзамен |
6/180 | – | 70 | 110 | 1 | – | |
4/120 | – | 51 | 69 | 2 | екзамен |
ОК 4. Латинська мова та медична термінологія
Вивчення латинської мови здійснюється впродовж першого року навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Латинська мова була та продовжує залишатися основною термінологічною мовою у всіх галузях медичної науки. Знання елементів латинської мови у значній мірі полегшує студентам та лікарям читання та розуміння медичної літератури написаною будь-якою іноземною мовою.
Програма включає вивчення тільки ті розділи граматики, засвоєння яких необхідне для розуміння сучасної анатомо-гістологічної клінічної та фармацевтичної термінології.
Метою навчальної дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» є формування базових лексико-граматичних знань та вмінь з перспективою їх подальшого використання у професійній діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» є демонструвати базові знання латинської термінології професійного спрямування; інтерпретувати зміст та основи ведення ділової міжнародної документації латинською мовою; розвивати професійні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій (годин) | Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: Латинська мова та медична термінологія |
4 кредити / 120 год. |
– |
60 |
60 |
І курс |
Залік |
за семестрами | ||||||
1 | 1,9 кредитів /
56 год. |
– | 28 | 28 | І семестр | – |
2 | 2,1 кредитів /
64 год. |
– | 32 | 32 | ІІ семестр | Залік |
ВБ 1.1. Іноземна мова (друга)
Вивчення Іноземної мови (другої) здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Іноземна мова (друга) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу Іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
- демонструвати базові знання іноземної мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 16/390 | 36 | 106 | 248 | 1-5 | залік (5) |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
3 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
26 |
34 |
4 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
26 |
34 |
5 курс
|
залік |
ВБ 1.2. Англійська мова
Вивчення англійської мови здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу англійською мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою (англійською) професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Англійська мова» є:
- демонструвати базові знання іноземної (англійської) мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною (англійською) мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною (англійською) мовою в усній та письмовій формах
- розвивати англомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 16/390 | 36 | 106 | 248 | 1-5 | залік (5) |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
12 |
18 |
60 |
3 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
26 |
34 |
4 курс
|
залік | |
2 кредити /
60 год. |
– |
26 |
34 |
5 курс
|
залік |
ВБ 1.3. Іноземна мова за професійним спрямуванням
Вивчення Іноземної мови (за професійним спрямуванням) здійснюється впродовж одного семестру шостого курсу у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Іноземна мова (за професійним спрямуванням) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу Іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» є:
- демонструвати базові знання іноземної мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» | 3 кредити /
90 год. |
– |
36 |
54 |
6 курс
|
залік |
226 ФАРМАЦІЯ, ПРОМИСЛОВА ФАРМАЦІЯ
ОК 4 Латинська мова
«Латинська мова» як навчальна дисципліна вивчається студентами-фармацевтами протягом двох семестрів на першому році навчання у ВМНЗ. Навчальна дисципліна ґрунтується на вивченні рецептури, анатомії, ботанічної номенклатури, хімічної номенклатури, клінічної термінології та інтегрується з цими дисциплінами. Особливу увагу в процесі навчання необхідно приділяти питанням утворення спеціальних термінів та номенклатурних найменувань, а також на інтеграцію між курсом латинської мови та деякими клінічними дисциплінами. Для досягнення високого рівня професійної грамотності слід звертати увагу на правопис слів та терміноелементів грецького походження, засвоєння основної маси частотних відрізків доцільно проводити паралельно з вивченням теми «Номенклатура лікарських засобів» та основних способів словотворення, що вживаються в тривіальних найменуваннях лікарських препаратів. Передбачається ознайомлення студентів з медичною та фармацевтичною термінологією, що представлена у відповідних міжнародних номенклатурах (анатомічна, біологічна).
Оскільки в процесі підготовки сучасного спеціаліста-фармацевта вивчаються деякі медичні дисципліни, програма передбачає засвоєння студентами певного об’єму лексики анатомічної термінології у клінічній фармації та в косметології, принципів словотворення й основних греко-латинських словотвірних елементів, що вживаються в клінічній термінології.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій (годин) | Практичних занять
(год.) |
|||||
Назва дисципліни: Латинська мова |
3 кредити / 90 год. |
– |
45 |
45 |
І курс |
залік |
За семестрами | ||||||
Тематичні блоки 1-3 | 1,5 кредитів /
45 год. |
– | 22 | 23 | І семестр | – |
Тематичні блоки 4-6 | 1,5 кредитів /
45 год. |
– | 23 | 22 | ІІ семестр | залік |
ОК 19 Англійська мова за професійним спрямуванням
Вивчення англійської мови за професійним спрямуванням здійснюється впродовж двох років навчання у ЛНМУ імені Данила Галицького. Англійська мова за професійним спрямуванням як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань фармацевтичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами фармакологія, хімія, молекулярна біологія та біоетика
Метою вивчення навчальної дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів іншомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Англійська мова на рівні В1 або вище, оскільки практичні заняття передбачають: 1) вивчення основ термінології на базі опрацювання оригінальних фахових текстів іноземною мовою; 2) читання, розуміння та двосторонній переклад оригінального або адаптованого фахового тексту; 3) анотування та резюмування відео матеріалу, аудіозапису або друкованого оригінального фахового тексту іноземною мовою; 4) іншомовна комунікація у формі дискусій, діалогів і полілогів у межах тематики програми
- Державна мова для ефективного і якісного двостороннього перекладу оригінальних і адаптованих фахових текстів
- Латинська мова, для ефективного вивчення і закріплення медичної термінології
- Фундаментальні дисциплін медичного профілю, оскільки навчальний зміст дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» містить матеріал із фармакології, хімії та молекулярної біології та біоетики
Структура навчальної дисципліни | Кількість годин, з них | Рік навчання | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій | Практичних занять | |||||
Дисципліна
“Англійська мова за професійним спрямуванням” |
150/5 кредитів | – | 75 | 75 | 1-2 | Залік/екзамен |
1 рік навчання | 90 год. / 3,0
кредити ЄКТС |
– | 45 | 45 | 1 | Залік |
2 рік навчання | 60 год. / 2,0
кредити ЄКТС |
– | 30 | 30 | 2 | Екзамен |
ВБ 1.1 Іноземна мова (друга)
Вивчення дисципліни «Іноземна мова (друга) здійснюється впродовж різних років навчання ЛНМУ імені Данила Галицького.
Іноземна мова (друга) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань фармацевтичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу іноземною мовою та інтегрується із нормальна анатомія, фізіологія, фармакологія, дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, латинська мова та біоетика
Метою вивчення навчальної дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів іншомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Іноземна мова (друга)» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Іноземна мова на початковому рівні або вище, оскільки практичні заняття передбачають: 1) вивчення основ термінології на базі опрацювання адаптованих фахових текстів іноземною мовою; 2) читання, розуміння та двосторонній переклад оригінального або адаптованого фахового тексту; 3) анотування та резюмування відео матеріалу, аудіозапису або друкованого оригінального фахового тексту іноземною мовою; 4) іншомовна комунікація у формі дискусій, діалогів і полілогів у межах тематики програми
- Державна мова для ефективного і якісного двостороннього перекладу оригінальних і адаптованих фахових текстів
- Латинська мова, для ефективного вивчення і закріплення медичної термінології
- Фундаментальні дисциплін медичного профілю, оскільки навчальний зміст дисципліни «Іноземна мова (друга)» містить матеріал із нормальної анатомії, біології, біохімії та молекулярної біології, фармакології, фізіології та біоетики
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 9 кредитів / 270 годин | 30 | 80 | 170 | 1, 2, 4 | Залік/залік/залік |
3 кредити /
90 год. |
10 |
20 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
10 |
20 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
10 |
30 |
50 |
4 курс |
залік |
ВБ 1.2 Англійська мова
Вивчення англійської мови здійснюється впродовж чотирьох років навчання у ЛНМУ імені Данила Галицького.
Англійська мова як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань фармацевтичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами фармакологія, хімія, молекулярна біологія та біоетика
Метою вивчення навчальної дисципліни «Англійська мова» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів іншомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Для успішного навчання та опанування компетентностями з дисципліни «Англійська мова» необхідна наявність базових знань із таких дисциплін:
- Англійська мова на початковому рівні або вище, оскільки практичні заняття передбачають: 1) вивчення основ термінології на базі опрацювання оригінальних фахових текстів іноземною мовою; 2) читання, розуміння та двосторонній переклад оригінального або адаптованого фахового тексту; 3) анотування та резюмування відео матеріалу, аудіозапису або друкованого оригінального фахового тексту іноземною мовою; 4) іншомовна комунікація у формі дискусій, діалогів і полілогів у межах тематики програми
- Державна мова для ефективного і якісного двостороннього перекладу оригінальних і адаптованих фахових текстів
- Латинська мова, для ефективного вивчення і закріплення медичної термінології
- Фундаментальні дисциплін медичного профілю, оскільки навчальний зміст дисципліни «Англійська мова» містить матеріал із фармакології, хімії та молекулярної біології та біоетики
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Англійська мова» | 12 кр./360 год | 40 | 90 | 230 | 1-4 | залік |
3 кредити /
90 год. |
10 |
20 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
10 |
20 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
10 |
20 |
60 |
3 курс |
залік | |
3 кредити /
90 год. |
10 |
30 |
50 |
4 курс |
залік |
227 Терапія та реабілітація (227.01 Фізична терапія)
ОК 6. Англійська мова за професійним спрямуванням
Вивчення іноземної мови здійснюється впродовж одного року навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова за професійним спрямуванням як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» є:
- демонструвати базові знання іноземної мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Англійська мова за професійним спрямуванням» | 3 кредити /
90 год. |
– | 46 | 44 | 1 курс | деференційований
залік |
ВБ 1.2. Іноземна мова (друга)
Вивчення Іноземної мови (другої) здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Іноземна мова (друга) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу Іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Іноземна мова (друга)» є:
- демонструвати базові знання іноземної мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 9/270 | – | 100 | 170 | 1-3 | залік (3) |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
40 |
50 |
3 курс
|
залік |
ВБ 1.3. Англійська мова
Вивчення англійської мови здійснюється впродовж різних років навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології з перспективою їх подальшого використання під час виконання субтесту з тестових завдань англійською мовою професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з англійської мови як складової державного кваліфікаційного іспиту, а також у навчальному процесі та у професійній діяльності
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу англійською мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь для ефективного виконання субтесту з тестових завдань іноземною мовою (англійською) професійного спрямування ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Англійська мова» є:
- демонструвати базові знання іноземної (англійської) мови професійного спрямування під час з виконання субтесту із тестових завдань іноземною (англійською) мовою ліцензійного іспиту «Крок 1» та екзамену з іноземної (англійської) мови як складової державного кваліфікаційного іспиту
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною (англійською) мовою в усній та письмовій формах
- розвивати англомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Іноземна мова (друга)» | 9/270 | – | 100 | 170 | 1-3 | залік (3) |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
1 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
30 |
60 |
2 курс
|
залік | |
3 кредити /
90 год. |
– |
40 |
50 |
3 курс
|
залік |
ОК 4. Латинська мова та медична термінологія
Вивчення латинської мови здійснюється впродовж першого року навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Латинська мова була та продовжує залишатися основною термінологічною мовою у всіх галузях медичної науки. Знання елементів латинської мови у значній мірі полегшує студентам та лікарям читання та розуміння медичної літератури написаною будь-якою іноземною мовою.
Програма включає вивчення тільки ті розділи граматики, засвоєння яких необхідне для розуміння сучасної анатомо-гістологічної клінічної та фармацевтичної термінології.
Метою навчальної дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» є формування базових лексико-граматичних знань та вмінь з перспективою їх подальшого використання у професійній діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» є демонструвати базові знання латинської термінології професійного спрямування; інтерпретувати зміст та основи ведення ділової міжнародної документації латинською мовою; розвивати професійні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру.
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Латинська мова та медична термінологія» | 3 кредити /
90 год. |
– | 46 | 44 | 1 | Залік |
073 МЕНЕДЖМЕНТ
ОК 1. Англійська мова за професійним спрямуванням
Вивчення Англійської мови за професійним спрямуванням здійснюється впродовж одного семестру у закладі вищої освіти (ЗВО) у галузі охорони здоров’я.
Англійська мова (за професійним спрямуванням) як навчальна дисципліна:
- закладає основи знань медичної термінології
- ґрунтується на вивченні студентами лексико-граматичного та фахового матеріалу Іноземною мовою та інтегрується із дисциплінами біохімія та молекулярна біологія, нормальна анатомія, фізіологія, генетика, гістологія, фармакологія, мікробіологія, імунологія, статистика, латинська мова та біоетика
Метою навчальної дисципліни «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» є:
а) формування базових лексико-граматичних знань та вмінь
б) формування у студентів англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» є:
- демонструвати базові знання англійської мови професійного спрямування
- інтерпретувати зміст загальнонаукової літератури іноземною мовою
- демонструвати вміння спілкуватися іноземною мовою в усній та письмовій формах
- розвивати іншомовні комунікативні навички загальноосвітнього, фахового та культурологічного характеру
Структура навчальної дисципліни | Кількість кредитів, годин, з них | Рік навчання семестр | Вид контролю | |||
Всього | Аудиторних | СРС | ||||
Лекцій
(годин) |
Практичних занять (год.) | |||||
Назва дисципліни: «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» | 3 кредити /
90 год. |
– |
32 |
58 |
1 курс
|
залік |
[]
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
Контроль дисципліни «Іноземна мова» включає три етапи/види оцінювання: 1)
поточний контроль, 2) контроль самостійної роботи та 3) підсумковий контроль.
Поточний контроль здійснюється на кожному занятті відповідно до конкретних
цілей з кожної теми. При оцінюванні навчальної діяльності надається перевага
стандартизованим методам контролю: усне повідомлення на релевантну тематику,
тестування, структуровані письмові роботи. Форми оцінювання поточної навчальної
діяльності стандартизовані і включають контроль лексичних, граматичних та
комунікативних навичок.
Під час оцінювання засвоєння кожної теми за поточну навчальну діяльність виставляються
оцінки за 4-бальною (традиційною) шкалою з урахуванням затверджених критеріїв.
Оцінка за 4- бальною шкалою |
Критерії |
«5» | 1) читати з повним розумінням оригінальні медичні тексти, статті, уміти аналізувати і робити висновки, порівнювати отриману інформацію 2) робити письмове повідомлення або доповідь, висловлюючи власне ставлення до проблеми, використовуючи різноманітні мовні засоби 3) без підготовки висловлюватись і вести бесіду у межах вивчених тем 4) без особливих зусиль розуміти аудіо-мовлення та основний зміст радіо- і телепередач та фільмів з тематики |
«4» | 1) читати з повним розумінням короткі оригінальні тексти 2) писати повідомлення або доповідь 3) зв’язно висловлюватись відповідно до навчальної ситуації 4) розуміти основний зміст аудіо-текстів, пред’явлених у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатись |
«3» | 1) читати вголос і про себе з розумінням основного змісту короткі прості тексти 2) писати коротке текстове повідомлення 3) використовувати у мовленні прості речення 4) розпізнавати на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, пред’явлені у нормальному темпі |
«2» | 1) розпізнавати та читати окремі вивчені слова 2) писати вивчені слова, словосполучення та прості непоширені речення 3) знати найбільш поширені слова та словосполучення теми 4) розпізнавати на слух вивчені найбільш поширені слова та словосполучення теми, які звучать в уповільненому темпі |
Тестовий поточний контроль передбачений в межах кожної теми дисципліни. Він
включає завдання множинного вибору (1 бал) і завдання на перевірку практичних навичок,
зокрема, переклад, відповіді на запитання тощо (2 бали). Тестовий контроль рекомендовано
оцінювати відповідно до таких критеріїв:
Оцінка за 4-бальною шкалою | Пропорція правильних відповідей (мінімум) |
«5» | 90% |
«4» | 70% |
«3» | 55% |
«2» | Менше 55% |
Середнє арифметичне виставлених за традиційною 4-бальною шкалою оцінок
конвертується у бали в кінці вивчення розділу дисципліни «Іноземна мова».
Самостійна робота оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному
занятті. Засвоєння тем, які виносяться лише на самостійну роботу, контролюється при
підсумковому контролі.
Самостійна робота може включати та не обмежуватися такими видами завдань,
виконаних у письмовій, друкованій або електронній формі: перелік термінів та незнайомих
слів фахового тексту з фонетичною транскрипцією та анотації до тексту, вправи для
розвитку професійного мовлення іноземною мовою та закріплення активної лексики,
презентація на запропоновану тему.
Форма підсумкового контролю успішності навчання – екзамен. Семестровий
екзамен – це форма підсумкового контролю засвоєння студентом теоретичного та
практичного матеріалу з іноземних мов за семестр, що проводиться як контрольний захід.
Аспірант вважається допущеним до семестрового екзамену з дисципліни, якщо він відвідав
усі передбачені навчальною програмою з іноземної мови аудиторні навчальні заняття,
виконав усі види робіт, передбачені цією робочою програмою та при їх вивченні впродовж
семестру набрав кількість балів, не меншу за мінімальну (72 бали). Семестровий екзамен
проводиться в усній та письмовій формах у період екзаменаційної сесії, відповідно до
розкладу. Форма проведення екзамену є стандартизованою і включає контроль теоретичної
та практичної підготовки.
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену,
становить 80. З низ 30 балів за усну сrладову і 50 – за письмову. Мінімальна сумарна
кількість балів для складання екзамену – 50. Екзаменаційний контроль складається із
завдань, що включають тестові завдання множинного вибору (Use of English), завдання на
перевірку практичних навичок читання, письма та аудіювання.
Наукова робота та видавнича діяльність
№ держреєстрації: 0116U004509
Тема науково- дослідної роботи кафедри:
Нативістично-емпіричні підходи до викладання іноземних мов у медичних вузах за умов змішаних форм навчання
Фахова комунікація засобами ІКТ займає першочергове місце у підготовці майбутніх лікарів на базі ВНМЗ України. За останнє десятиліття спостерігається позитивна тенденція щодо розвитку підходів до такої підготовки. Для забезпечення ефективності роботи у цьому напрямку систематизується і впроваджується досвід провідних медичних навчальних закладів як США, так і інших країн.
Зокрема, в Україні реформовано освітньо-кваліфікаційні рівні підготовки медичних працівників, вимоги щодо їх здобуття, а також критерії підготовки майбутніх лікарів відповідно до світових стандартів. Як показує аналіз змісту та структури дисциплін, включених у навчальні плани ВНМЗ України, покликаних розвивати фахову комунікацію, окремим питанням, зокрема таким як проведення медичної консультації, етапи прийому пацієнта та застосування технологій приділяється недостатньо уваги. Цей факт зумовлює необхідність розробки та впровадження основ методики навчання цим аспектам в академічній практиці.
Інформатизація сфери охорони здоров’я та медичної освіти є прерогативою державної політики України, що підтверджується відповідними постановами та програмами. На їхній основі систематично створюється довідкова ознайомча та навчальна база у більшості ВНМЗ України.
Порівняльний аналіз впровадження ІКТ у навчальний процес вищих медичних шкіл України та США засвідчує наявність об’єктивних та суб’єктивних перешкод у царині інформатизації вищої медичної освіти нашої країни в аспектах матеріально-технічного та методологічного характеру. Незважаючи на це, поступ у цьому напрямку все ж спостерігається і дає підстави для позитивного прогнозування впровадження новітніх електронних засобів і технологій Інтернету з метою підготовки студентів-медиків до різних видів теоретичної та практичної навчальної, а згодом і професійної діяльності, зокрема фахової комунікації. Цей поступ пропонується забезпечити і підтримати за допомогою низки теоретичних та емпіричних методів дослідження з метою здійснення компаративного аналізу підготовки майбутніх лікарів до фахової комунікації у університетах США та ВНМЗ України на основі визначення критеріїв порівняння навчальних планів окремих освітніх установ обох країн.
На кафедрі діє студентське наукове товариство за напрямами «Медична термінологія» та «Педагогіка вищої медичної освіти»
Керівники товариства:
кандидат філологічних наук, доцент кафедри латинської та іноземних мов Милик Оксана Василівна
кандидат педагогічних наук, викладач кафедри латинської та іноземних мов Попович Христина Ігорівна
Відповідно до плану роботи товариства, керівники СНТ пропонують студентам обирати собі певні медичні теми, або ж теми, що стосуються англійської чи латинської мов, щоб готувати доповіді, з якими студенти виступають на зібраннях гуртка. Основною метою роботи товариства є залучення студентів до загальноуніверситетської наукової конференції, отож серед усіх доповідей студентів, обираються найкращі з якими студенти презентують кафедру на конференції.
У 2020 році представниками кафедри на 81шій загальноуніверситетській науковій конференцій / Lviv Young Scientist International Conference (LYSICon 81) були (21-13 жовтня):
Majebi Ize Ahuoiza «THE ENGLISH LANGUAGE – ISN’T IT LATIN?» (доц. Милик О.В.)
У 2023 році представниками кафедри на 83тій загальноуніверситетській науковій конференцій / Lviv Young Scientist International Conference (LYSICon 83) були (14-15 листопада):
Пісарчук Назар «THE USE OF NOUN PHRASES WITH ADJECTIVE AND NOUN PRE-MODIFIERS AS A STYLISTIC TOOL IN COMPRESSING FORMAL MEDICAL TEXTS» (викл. Сивак А.О.) – І ступінь
Ігнатєв Ігор «THE USE OF NOUN PHRASES WITH ADJECTIVE AND NOUN PRE-MODIFIERS AS A STYLISTIC TOOL IN COMPRESSING FORMAL MEDICAL TEXTS» (доц. Єрченко О.В.) – ІІ ступінь
Данилів Анастасія «ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕКЛАДУ НЕОЛОГІЗМІВ У КАРДІОЛОГІЇ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА УКРАЇНСЬКУ» (викл. Попович Х.І.) – ІІ ступінь
Антоніна Шпір «COVID-19 NEOLOGISMS: INTERDISCIPLINARY ANALYSIS IN MEDICINE AND LINGUISTICS» (викл. Сивак А.О.) – ІІІ ступінь
Поліщук Анастасія, Бегларян Давід «EMANTIC CHANGES IN ENGLISH MEDICAL TERMINOLOGY» (ст. викл. Шумило М.Ю. , ст. викл. Царик Г.М.) – ІІІ ступінь
Тетяна Поліщук «IMPACT OF GADGET OBSESSION ON SLEEP QUALITY» (ст. викл. Царик Г.М.)
Станович Христина, «POST-TRAUMATIC STRESS DISORDER (PTSD)» (ст. викл. Царик Г.М.)
У 2024 році представниками кафедри на 84тій загальноуніверситетській науковій конференцій / Lviv Young Scientist International Conference (LYSICon 84) були (7-9 травня):
Байда Марта «DISTINCTIVE LINGUISTIC AND STYLISTIC FEATURES OF MEDICAL TERMINOLOGY IN UKRAINIAN AND ENGLISH» (проф. Ісаєва О.С.) – ІІІ ступінь
Важнєва Кіра «EMOTIONAL INTELLIGENCE IN FUTURE PHYSICIANS» (доц. Гутор Л.В.) – ІІІ ступінь
Штукатур Назар «MORAL COMPETENCE IN MEDICAL STUDENTS» (доц. Гутор Л.В.)
Скорик Софія «COGNITIVE AND AFFECTIVE EMPATHY IN FUTURE PHYSICIANS”» (доц. Гутор Л.В.)- ІІІ ступінь
Денисенко Світлана, Дрокіна Олександра «ATTITUDE OF MEDICAL STUDENTS TOWARDS LEARNING COMMUNICATION SKILLS» (доц. Гутор Л.В.)
Коваленко Ілля, Денисенко Світлана, Дрокіна Олександра «CRITICAL THINKING IN MEDICAL STUDENTS» (доц. Гутор Л.В.) – ІІ ступінь
Крохмальна Олена «NEOLOGISMS IN MEDICINE: EXPLORING EMERGING CONCEPTS AND TERMS» (викл. Шумило М.Ю.)
Джуманова Людмила «THE INFLUENCE OF NUMBER OF SLEEP HOURS ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENTS: THE STUDY OF THE RELATION BETWEEN SLEEP PATTERNS AND ACADEMIC PERFORMANCE OF MEDICAL UNIVERSITY STUDENTS» (викл. Слупіцька А.В.)
Навроцька Мирослава «ЕТИМОЛОГІЯ ЛАТИНСЬКИХ НАЗВ ОРГАНІВ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ» (викл. Цупер М.Ю.)
Студенти продемонстрували високий рівень академічної та наукової компетентності.
Міжнародне співробітництво
Кафедра співпрацює з Варшавським університетом. Проведені лекції та семінари на запрошення Варшавського університету у зв’язку з відкриттям медичного факультету Варшавського університету. У рамках перебування у Варшавському університеті (Польща) з 28.05 по 8.06 2024 року відбулися зустрічі з викладацьким складом університету у зв’язку з відкриттям і початком діяльності медичного факультету при Варшавському університеті. Було проведено кілька інтерактивних лекцій для аспірантів (29 травня й 6-7 червня) на тему емоційного інтелекту в процесі вивчення іноземних мов. В процесі зустрічей окреслено перспективу подальшої співпраці між учбовими закладами — Львівським національним медичним університетом і Варшавським університетом у різних галузях. Передбачається залучення науковців різних галузей. Співпраця між університетами надзвичайно важлива для нашої країни у ситуації, що склалася. Результатом зустрічей вбачаємо подальшу наукову співпрацю між Львівським медичним університетом і Варшавським університетом, зокрема щодо проведення занять англійською мовою для іноземних студентів.
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальні за виконання |
1. | Проведення тематичних конференцій, вечорів пам’яті, круглих столів з нагоди Дня Державного Прапора України та 32- річниці Незалежності України | Вересень | Куратори груп |
2. | Облаштування інформаційних стендів присвячених Захисникам і Захисницям України | Вересень | Куратори груп |
3. | Проведення благодійної акції в межах проекту “Смілива гривня” | Вересень | Куратори груп |
4. | Проведення патріотично-виховних, просвітницьких, культурно-мистецьких заходів та круглих столів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1932-1933 рр. в Україні – геноциду Українського народу. | Жовтень | Куратори груп |
5. | Проведення санітарно-освітньої роботи у гуртожитках і конкурсу з санітарного стану кімнат гуртожитків. | Жовтень | Куратори груп |
2. | Проведення загальнонаціональної акції “Запали свічку пам’яті ” у День пам’яті жертв Голодомору | Листопад | Куратори груп |
3. | Проведення молитви у День пам’яті жертв Г олодоморів | Листопад | Куратори груп |
4. | Проведення у режимі онлайн тематичних лекцій на тему “Голодомор – геноцид Українського народу” | Листопад | Куратори груп |
5. | Перегляд архівних матеріалів, які висвітлюють події, пов’язані з геноцидом Українського народу | Листопад | Куратори груп |
6. | Проведення інформаційно-просвітницьких заходів серед іноземних студентів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1032-1933 рр. в Україні | Листопад | Куратори груп |
7. | Сприяти участі студентів в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково- дослідницьких і пошукових робіт, присвячених 90-м роковинам Голодомору | Грудень | Куратори груп |
8. | Публікація матеріалів, пов’язаних з темою Голодомору 1932-1933 років в Україні | Грудень | Куратори груп |
9. | Проведення семінарів “Шляхами героїв” у академічних групах виховних годин на теми: Конвенція ООН “Про попередження злочину геноциду і покарання занього” | Листопад | Куратори груп |