Адреса
79021, м.Львів, вул. Кульпарківська, 95
Телефон: +38 (032) 2954964
Email:
На карті:
Завідувач кафедри
Білобривка Ростислав Іванович, доктор медичних наук, професор
У 1905 році на медичному факультеті Львівського університету була утворена кафедра неврології і психіатрії. Першим її керівником став учень Крафта-Ебінга і Ваґнера-Яуреґа — проф. В.Гальбан.
Після організації в 1939 р. Львівського державного медичного інституту серед 19 утворених теоретичних і клінічних кафедр було виділено окрему кафедру психіатрії, яку до 1946 р. очолював доц. О. Дем’яновський. Від 1946 року до 1970 р. кафедрою психіатрії керував заслужений діяч науки, проф. Ю.Маслов. Основним напрямком науково-дослідної роботи було вивчення порушень вегетативної нервової системи при шизофренії, токсикоманіях, іпохондричних розладах. На кафедрі працювали доценти Д.Афанасьев. О.Слободяник, Р.Николин, які зробили вагомий внесок у розвиток психіатричної науки, лікування та реабілітації психічно хворих.
Від 1970 р. кафедрою психіатрії Львівського медичного інституту керувала доктор медичних наук, професор О.Даниленко. Науковим напрямком кафедри в той час був клініко-психофармакологічний, який сприяв підготовці однієї докторської та 8 кандидатських дисертацій, публікації 4 збірників наукових праць.
У 1980 році на базі кафедри психіатрії було утворено 2 окремі, а саме: кафедру психіатрії факультету вдосконалення лікарів, якою керувала проф. О.Даниленко, і студентську кафедру психіатрії, якою керував доктор медичних наук, професор Б.Мар’єнко. Через рік студентську кафедру психіатрії очолив доц. В.Олейніков, який керував кафедрою, а потім курсом психіатрії до 1988 р.
У 1988 р. курс психіатрії було приєднано до кафедри неврології й утворено кафедру неврології та психіатрії, якою керував доктор медичних наук, проф. П.Скочій.
Наступного року наказом ректора при кафедрі неврології було утворено курс психіатрії, який у 1991 році реорганізували в окрему кафедру психіатрії та медичної психології під керівництвом доктора медичних наук, професора І. Влох, яка керувала кафедрою до 2011 року. Професор І.Влох була засновником Західного регіонального медичного відділення Академії наук вищої школи, від 1992 р. — академіком АН вищої школи України, членом правління Українського товариства невропатологів і психіатрів, членом Державної проблемної комісії “Психіатрія”, членом Спеціалізованої ради з питань захисту кандидатських дисертацій.
У серпні 1993 року вперше у Львові кафедрою було організовано і проведено Міжнародну науково- практичну конференцію з сучасних методів терапії психічних захворювань. На той час основними напрямками наукових досліджень кафедри було обґрунтування та впровадження методів відновлювальної фізичної терапії патологічних процесів, що супроводжуються явищами іонної мембранопатії, вивчення діагностичного значення для психіатрії транспортних функцій Na/Li систем та інших систем котранспорту. Продовжують проводитись дослідження клінічної ефективності нових психотропних препаратів та розробка тренінгів суспільних навичок у реабілітації пацієнтів із психічними розладами.
З 2011 року кафедру очолює доктор медичних наук, професор Білобривка Ростислав Іванович.
Основними науковими напрямками кафедри є психосоціальні та фармакологічні основи реабілітації та дестигматизації психічно хворих; проблеми психічного здоров’я і впровадження психотерапевтичної допомоги та психосоціальної реабілітації в Україні, вивчення етнічних та соціальних психотипів, вивчення впливу психоемоційних порушень на сексуальну функцію та функціонування сім’ї. Досліджується проблема терапевтичної резистентності при ендогенних психозах. Співробітники кафедри приймають участь у міжнародних клінічних дослідженнях психотропних препаратів.
З 1988 року на кафедрі підготовлено 3-х докторів медичних наук та 10 кандидатів медичних наук. Викладачі кафедри щороку беруть участь в міжнародних конференціях у Франції, Італії, Чехії, Німеччині, Польщі, США, Швейцарії, Швеції, Нідерландах .
Білобривка Ростислав Іванович
завідувач кафедри доктор медичних наук, професор
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Рахман Людмила Володимирівна
доктор медичних наук, професор, відповідальна за лікувальну роботу
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Плевачук Оксана Юріївна
кандидат медичних наук, доцент, завуч кафедри
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Карпінська Роксолана Іванівна
кандидат медичних наук, доцент, відповідальна за наукову роботу
У 1996 році закінчила Львівський державний медичний інститут. У 2012 році отримала науковий ступінт кандидата психологічних наук. У 2014 отримала вчене звання доцента. Є співавтором та автором: 4-х посібників, 4-х монографій, більше 100 статей у наукових періодичних виданнях.
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Шпильовий Ярослав Володимирович
кандидат медичних наук, доцент
Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2007 р. У 2009 році закінчив інтернатуру за спеціальністю «психіатрія» на базі Львівської обласної клінічної психіатричної лікарні. З 2009 р. по 2011 р. проходив клінічну ординатуру за спеціальністю «психіатрія». З 2011 працює на кафедрі психіатрії, психології та сексології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.
Член Міжнародного медичного товариства клінічної транскраніальної магнітної стимуляції.
Сфера наукових інтересів: лікування афективних розладів, лікування психічних розладів з допомогою методів неінвазивної стимуляції мозку, транскраніальна магнітна стимуляція
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Цьона Андрій Романович
кандидат медичних наук, асистент
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Беляк Валентин Олександрович
асистент
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Дзісь Мирослава Олегівна
асистент
Закінчила медичний факультет ЛНМУ ім. Данила Галицького у 2008 році, у 2016-2018 рр. проходила клінічну ординатуру, а з 2020 року працює асистентом, з 2020 по 2024 р. навчалася в аспірантурі на кафедрі психіатрії, психології та сексології ЛНМУ ім. Данила Галицького.
Член Національної асоціації сексології та сексуальної медицини.
Сфера наукових зацікавлень: психологічна травма та її наслідки, сексологія та сексопатологія, психіатрія літнього віку та вплив супутніх патологій на ментальне здоровʼя, порушення нейророзвитку в дорослих.
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
Влох Софія Ростиславівна
аспірант
Google Scholar | ORCID | RESEARCHER ID | Scopus |
[]
Положення
[]
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про кафедру психіатрії, психології та сексології (далі – Положення) Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (далі – Університет) розроблене відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність кафедри психіатрії, психології та сексології Університету. Кафедра психіатрії, психології та сексології у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Статутом Університету, Положенням «Про організацію освітнього процесу у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького», наказами ректора Університету, ухвалами Вченої ради Університету, рішеннями ректорату, вчених рад факультетів, розпорядженнями декана, даним Положенням та іншими нормативно-правовими актами. Положення, а також зміни і доповнення до нього, розглядаються і затверджуються Вченою радою Університету і вводяться у дію наказом ректора Університету.
1.2. Кафедра психіатрії, психології та сексології є базовим структурним підрозділом Університету (Стоматологічного факультету), що здійснює освітню, методичну і виховну роботу з підготовки фахівців 2-го (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» за спеціальностями 222«Медицина», 228«Педіатрія», 221«Стоматологія» та проводить наукову, науково-дослідну роботу, а також підготовку науково-педагогічних кадрів, сприяє підвищенню їх кваліфікації. До складу кафедри входить не менше п’яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене (почесне) звання.
1.3. Кафедра створюється, реорганізується або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету. У рішенні Вченої ради Університету та в наказі ректора про створення кафедри психіатрії, психології та сексології зазначається її належність до стоматологічного факультету, якому вона підпорядковується, проводить освітній процес у галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальностей 222«Медицина», 228«Педіатрія», 221«Стоматологія», з яких кафедра буде здійснювати освітню і методичну діяльність, її структура та штатний розпис. Наказом ректора сформовано персональний склад кафедри. Назва кафедри відповідає назвам навчальних дисциплін відповідних спеціальностей.
Припинення діяльності кафедри здійснюється шляхом її ліквідації або реорганізації. При реорганізації уся документація кафедри з основних видів діяльності має бути своєчасно передана на зберігання правонаступнику, а під час ліквідації – до архіву Університету.
1.4. Кафедра психіатрії, психології та сексології у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, нормативними документами Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України, що регламентують діяльність вищих медичних навчальних закладів, Статутом Університету, вимогами стандартів системи управління якістю, наказами ректора та розпорядженнями декана стоматологічного факультету, рішеннями Вченої ради Університету (факультету), Колективним договором, Правилами внутрішнього розпорядку, а також цим Положенням.
Діяльність кафедри психіатрії, психології та сексології здійснюється на підставі річного плану роботи кафедри. План роботи кафедри розробляється на основі Концепції діяльності університету, пріоритетних заходів розвитку університету, обговорюється і затверджується на засіданні кафедри.
1.5. Робота кафедри психіатрії, психології та сексології має бути спрямована на підготовку фахівців, які володіють глибокими теоретичними і практичними знаннями, уміннями і навичками, високою професійною кваліфікацією. Робота кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції.
1.6. При виконанні завдань, покладених на кафедру психіатрії, психології та сексології, її керівництво підпорядковується ректору, проректорам за напрямами роботи, декану стоматологічного факультету, у структурі якого вона перебуває.
1.7. За видами діяльності кафедра психіатрії, психології та сексології є
кафедрою фундаментальної (базової) підготовки, яка забезпечує виконання освітньої програми вищої освіти з дисциплін природничо-наукової або соціально-гуманітарної підготовки і відповідає за якість викладання цих дисциплін.
1.8. Керівництво кафедрою здійснює завідувач, який має вчене звання та науковий ступінь відповідно до профілю кафедри і стаж науково-педагогічної роботи не менше п’яти років.
Завідувач кафедри обирається на цю посаду за конкурсом таємним голосуванням Вченої ради університету строком на п’ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету (навчально-наукового інституту) та кафедри і не може перебувати на посаді більше двох строків. Рішення кафедри щодо рекомендації на посаду завідувача вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше половини членів кафедри, за умови 2/3 присутніх. Ректор університету укладає із завідувачем кафедри контракт.
1.9. Завідувач кафедри організовує роботу кафедри, забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів, несе відповідальність за виконання покладених на неї завдань.
Завідувач кафедри підпорядковується ректору, декану стоматологічного факультету. Завідувач кафедри забезпечує належний рівень і організацію навчальної, наукової, методичної і виховної роботи, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників кафедри, дотримання правил внутрішнього розпорядку, створення безпечних та нешкідливих умов праці членів кафедри.
1.10. До складу кафедри психіатрії, психології та сексології входять кабінети завідувача кафедри та професора кафедри, викладацькі, лаборантські, лекційні кімнати, необхідні для виконання покладених завдань. Внутрішня організація кафедри і форма керівництва визначена Вченою радою ЛНМУ імені Данила Галицького та Вченою радою стоматологічного факультету.
1.11. Робота кафедри психіатрії, психології та сексології здійснюється відповідно до навчальних планів і планів наукової роботи, ухвалених кафедрою та Вченою радою ЛНМУ імені Данила Галицького та Вченою радою стоматологічного факультету.
1.12. Оцінка рівня навчальної та наукової роботи кафедри дається на основі експертного висновку комісії Вченої ради стоматологічного факультету.
1.13. До складу кафедри входять:
а) науково-педагогічний склад:
– завідувач кафедри
– професори
– доценти
– асистенти
– аспіранти
б) навчально-допоміжний персонал:
– старші лаборанти
– лаборант
– прибиральниця
1.14. Загальна чисельність науково-педагогічного складу кафедри затверджується ректором університету. Всі посади науково-педагогічних працівників кафедри заміщуються за строковою трудовою угодою (контрактом) та штатним сумісництвом. Вакантні посади науково-педагогічних працівників заміщуються за результатами конкурсу. При продовженні трудових відносин конкурс не проводиться.
1.15. Рішення з основних питань навчально-наукової роботи кафедри психіатрії, психології та сексології приймаються на її засіданнях. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше половини працівників кафедри, крім зовнішніх сумісників, за умови 2/3 присутніх.
1.16. У голосуванні з питань рекомендації на посаду наукових працівників, атестації наукових співробітників бере участь лише науково-педагогічний та науковий склад кафедри. У таємному голосуванні з питань рекомендації на посаду науково-педагогічних працівників бере участь весь колектив кафедри, крім зовнішніх сумісників.
1.17. Кафедра забезпечує ведення документації з організації освітнього процесу та науково-дослідної роботи.
1.18. Робота кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції.
1.19. Кафедра реорганізується і ліквідується наказом ректора на підставі рішення Вченої ради університету за поданням Вченої ради стоматологічного факультету.
- ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ КАФЕДРИ
2.1. Основними завданнями кафедри є:
організація та проведення освітнього процесу за денною та заочною формами навчання, формами організації навчального процесу (навчальні заняття, самостійна робота, контрольні заходи) і видами навчальних занять (лекції, практичні заняття, консультації) з навчальних дисциплін кафедри відповідно до навчального плану підготовки фахівців 2-го (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальностей 222«Медицина», 228«Педіатрія», 221«Стоматологія», і програм навчальних дисциплін «Психіатрія та наркологія», «Медична психологія», «Психологія спілкування» «Основи психології» , «Етичні проблеми в медицині», «Основи психоаналізу», «Пропедевтика медицини узалежнень», «Основи сексології», «Основи медичної психології».
- забезпечення високої якості освітнього процесу відповідно до стандартів вищої освіти та нормативних документів з організації освітнього процесу ;
– підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють глибокими теоретичними і прикладними знаннями та здатні використовувати їх у своїй подальшій професійній діяльності;
–– вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;
– організація та здійснення на належному науковому і методичному рівнях навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи;
– розробка й затвердження засобів діагностики рівня знань згідно єдиних критеріїв оцінювання;
– здійснення поточного й підсумкового контролю якості знань через проведення екзаменаційних сесій;
– підготовка й систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін «Психіатрія та наркологія», «Медична психологія», «Психологія спілкування» «Основи психології» , «Етичні проблеми в медицині», «Основи психоаналізу», «Пропедевтика медицини узалежнень», «Основи сексології», «Основи медичної психології», викладання яких проводиться на кафедрі;
– виховання майбутнього фахівця, формування громадянської позиції щодо оцінки суспільних явищ, забезпечення прав і свобод людини та громадянина;
– організація виконання та здійснення контролю за прийнятими рішеннями з питань забезпечення навчально-виховного процесу;
– організація і створення умов для наукової роботи працівників кафедри, зокрема, розробки нових наукових напрямів та участь у державних та міждержавних наукових програмах, у комплексних міжкафедральних, міжфакультетських (між інститутських), міжуніверситетських наукових дослідженнях;
– керівництво науково-дослідною роботою аспірантів і студентів, організація роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
– організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, контрольних і взаємних відвідувань;
– збір та узагальнення передового досвіду, здобутого викладачами кафедри під час проведення занять, консультацій, наукової роботи, конференцій, а також на курсах підвищення кваліфікації;
– виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів;
–участь у підготовці науково-педагогічних працівників через аспірантуру;
– керівництво підготовкою кандидатських дисертацій, рецензування, обговорення представлених досліджень на засіданнях кафедри та міжкафедральних семінарах;
– підготовка відгуків на дисертації та автореферати дисертацій за профілем кафедри;
– організація взаємодії з іншими навчальними закладами, проведення спільних засідань кафедр, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури;
– виконання планів міжнародного співробітництва університету із зарубіжними партнерами в галузі навчально-методичної та наукової роботи відповідно до угод, що укладаються університетом;
– висунення пропозицій щодо присвоєння вчених звань професора і доцента працівникам кафедр;
– внесення пропозицій щодо подання заявок на отримання авторських свідоцтв на винахід;
– рецензування наукових праць і навчальних видань;
– сприяння відродженню, збереженню та пропагуванню національних наукових надбань і традицій, здійснення історико-меморіальних досліджень, культурно-просвітницької діяльності;
– організація та проведення методичних, науково-методичних та наукових конференцій;
– організація співпраці з кафедрами, які викладають навчальні дисципліни, що забезпечують навчальний процес кафедри;
– організація висвітлення результатів діяльності кафедри на інформаційних стендах і в засобах інформації;
– організація, створення, наповнення і оновлення веб-сайту кафедри та інших інформаційних ресурсів, які створені для висвітлення та супроводження діяльності кафедри в мережі Інтернет;
– організація навчально-наукової роботи науково-педагогічних працівників зі студентами через веб-сайт кафедри;
– визначення рейтингу науково-педагогічних працівників кафедри;
–збереження і розвиток університетських наукових і науково-педагогічних шкіл, адекватне використання наукового та науково-методичного потенціалу професорів та провідних доцентів;
– створення належних умов праці, сприяння відпочинку і оздоровлення членів кафедри, аспірантів.
2.2. Завдання кафедри виконуються шляхом повного та ефективного застосування всіх елементів освітньо-виховного процесу з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій.
-
3. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КАФЕДРИ ПСИХІАТРІЇ, ПСИХОЛОГІЇ ТА СЕКСОЛОГІЇ
3.1. Діяльність кафедри психіатрії, психології та сексології організовується та здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» і «Про вищу освіту», Статуту, нормативних актів Міністерства освіти і науки України, а також цього Положення.
3.2. Діяльність кафедри здійснюється на підставі річного плану роботи кафедри, що охоплює напрями й завдання, зазначені в п. 2 даного Положення. План роботи кафедри обговорюється та затверджується на її засіданні.
3.3. Основні питання діяльності кафедри обговорюються на засіданні кафедри, рішення якого є обов’язковим для виконання її співробітниками.
3.4. Засідання кафедри проводяться не рідше ніж один раз на місяць.
3.5. У засіданні кафедри беруть участь науково-педагогічні та наукові працівники кафедри. Засідання кафедри оформляється протоколом, який підписується завідувачем кафедри і секретарем кафедри.
3.6. На засідання кафедри можуть бути запрошені інші працівники кафедри, а також працівники інших кафедр і вищих навчальних закладів.
- ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ КАФЕДРИ ПСИХІАТРІЇ, ПСИХОЛОГІЇ ТА СЕКСОЛОГІЇ
4.1. Кафедра має право у порядку, передбаченому законодавством, залучати до навчального процесу провідних учених.
4.2. У сфері навчальної роботи кафедра:
– розробляє тематику і програми навчальних нормативних і вибіркових дисциплін;
– подає на схвалення вченої ради факультету (інституту) документи про необхідність внесення змін до проведення занять;
– здійснює контроль за навчанням студентів та аспірантів;
– несе відповідальність за проведення навчально-виховної, методичної роботи, здійснення наукової, науково-дослідної, соціальний захист трудового колективу та ветеранів праці, які працюють або працювали на кафедрі;
4.3. У сфері науково-дослідної роботи кафедра:
– надає пропозиції щодо планів наукових досліджень, визначення тематики, форм і методів їх проведення та впровадження результатів у освітній процес;
– визначає обсяги і форми здійснення госпдоговірних та грантових робіт, виходячи з потреб замовників і можливостей кафедри;
– забезпечує складання, за погодженням із замовником, кошторису витрат, у тому числі частки фонду заробітної плати;
– залучає сумісників (науково-педагогічних працівників, наукових співробітників, аспірантів, студентів, допоміжний персонал) для виконання науково-дослідних робіт у межах встановленого фонду оплати праці.
4.4. Завідувач кафедри:
– організовує та координує діяльність кафедри;
– визначає функціональні обов’язки і педагогічне навантаження працівників кафедри;
– подає керівництву університету, факультету, науково-дослідного інституту свої пропозиції щодо прийому на роботу, звільнення й переміщення співробітників та залучення на умовах сумісництва інших працівників;
– здійснює контроль за веденням навчальної, виховної, науково-дослідної роботи членами кафедри;
– подає керівництву університету, факультету, науково-дослідного інституту пропозиції щодо морального та матеріального заохочення співробітників кафедри, а також щодо застосування заходів дисциплінарного впливу;
– вирішує інші питання відповідно до завдань кафедри;
– несе відповідальність за результати діяльності кафедри.
-
5. ДОКУМЕНТАЦІЯ КАФЕДРИ
5.1. Документація навчально-організаційного забезпечення:
- Положення про кафедру;
- штатний розпис кафедри;
- графіки щорічних відпусток працівників кафедри;
- графіки навчального процесу за всіма формами навчання;
- план роботи кафедри;
- дані для розрахунку обсягу навчальної роботи кафедри на поточний рік;
- розрахунок обсягу навчального навантаження кафедри на поточний рік;
- план навчального навантаження науково-педагогічних працівників кафедри на поточний навчальний рік;
- звіт про виконання навчального навантаження науково-педагогічними працівниками кафедри за попередній навчальний рік;
- індивідуальні плани роботи викладачів;
- графік підвищення кваліфікації викладачів;
- розклад занять викладачів;
- графік консультацій викладачів;
- протоколи засідань кафедри;
- звіт кафедри про роботу за минулий навчальний рік;
- журнал обліку замін навчальних занять викладачами кафедри;
– журнали обліку виконання контрольних робіт студентами-заочниками.
5.2. Навчально-методична документація:
- навчальні та робочі навчальні програми дисциплін кафедри;
- інструктивно-методичні матеріали до практичних занять та самостійної роботи студентів з навчальних дисциплін;
- комплект контрольних завдань з навчальних дисциплін для перевірки рівня засвоєння студентами навчального матеріалу(електронні чи друковані версії) та критерії оцінки рівня підготовки студентів;
- екзаменаційні білети для підсумкового контролю з навчальних дисциплін;
- методичні вказівки для студентів щодо самостійної роботи студентів.
- Прикінцеві положення
6.1. Положення про Кафедру приймається не раніше ніж один раз на 5 років, крім того, у разі зміни функцій, напрямів діяльності Кафедри.
6.2. Положення набирає чинності з моменту його затвердження ректором.
6.3. Усі зміни та доповнення або нова редакція Положення розглядаються на засіданні к Кафедри і затверджуються Ректором університету.
6.4. При затвердженні нової редакції Положення втрачає чинність.
Зав. кафедри
Психіатрії, психології та сексології
Львівського національного
медичного університету
імені Данила Галицького професор Білобривка Р.І.
[]
Розклад
[]
[]
Верифікація результатів навчання
Поточний контроль
здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до конкретних цілей теми і має на меті перевірку засвоєння студентами навчального матеріалу. На всіх практичних заняттях застосовуються види стандартизованого контролю теоретичної підготовки та контроль засвоєння практичних навичок. Кожне практичне заняття передбачає розбір теоретичного матеріалу, індивідуальне поточне опитування, виконання студентами практичної роботи та тестування. Самостійна робота студентів оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. За підсумком усіх видів діяльності виставляється підсумкова оцінка за тему за чотирибальною шкалою.
Зн-1 – Зн-2,
Ум-1 – Ум -3,
К-1 – К-2
АВ-1- АВ-3
Л 1-6,
П-1-9,
СРС-1-10
Тестовий контроль (студент в системі Mіsа отримує 10 тестів, відповідає та отримує результат у балах (від 0 до 10) та відсотках (від 0 до 100)).
Демонстрація практичної навички, звіт про виконану практичну роботу.
Відповідь на запитання викладача
Відмінно («5») -студент бездоганно засвоїв теоретичний матеріал теми заняття, демонструє глибокі і всебічні знання відповідної теми,. правильно, чітко, логічно і повно відповідає на всі стандартизовані питання поточної теми, включно з питаннями лекційного курсу і самостійної роботи. Тісно пов’язує теорію з практикою і правильно демонструє виконання (знання) практичних навичок. Вирішує задачі підвищеної складності, вміє узагальнювати матеріал. Правильно відповів на 9-10 тестових питань
Добре («4») – студент добре засвоїв теоретичний матеріал заняття, правильно, і по суті відповідає на стандартизовані питання поточної теми, лекційного курсу і самостійної роботи. Демонструє виконання (знання) практичних навичок. Правильно використовує теоретичні знання при вирішенні практичних завдань. Вміє вирішувати легкі і середньої складності задачі. Володіє необхідними практичними навиками і прийомами їх виконання в обсязі, що перевищує необхідний мінімум. Правильно відповів щонайменше на 7-8 тестових питань.
Задовільно («3») – студент в основному опанував теоретичними знаннями навчальної теми, неповно, за допомогою додаткових питань, відповідає на стандартизовані питання поточної теми, лекційного курсу і самостійної роботи. Не може самостійно побудувати чітку, логічну відповідь. Під час відповіді і демонстрації практичних навичок студент робить помилки. Студент вирішує лише найлегші задачі, володіє лише обов’язковим мінімумом методів дослідження. Правильно відповів щонайменше на 5-6 тестових питань.
Незадовільно («2») – студент не опанував навчальний матеріал теми, не знає наукових фактів, визначень, не може дати логічну відповідь, не відповідає на додаткові запитання, не розуміє змісту матеріалу. Під час відповіді і демонстрації практичних навичок робить значні, грубі помилки. Відповів на менше, ніж 5 тестових питань.
Підсумковий контроль
Загальна система оцінювання
Участь у роботі впродовж семестру – 100%
Шкали оцінювання
традиційна 4-бальна шкала, багатобальна (200-бальна) шкала, рейтингова шкала ECTS
Умови допуску до підсумкового контролю
Студент відвідав усі практичні (лабораторні, семінарські) заняття і отримав не менше, ніж 120 балів за поточну успішність
Вид підсумкового контролю
Методика проведення підсумкового контролю
Критерії зарахування
Залік
Мають бути зараховані усі теми, винесені на поточний контроль. Оцінки з 4-ри бальної шкали конвертуються у бали за багатобальною (200-бальною) шкалою відповідно до Положення «Критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчальної діяльності студентів»
Максимальна кількість балів – 200.
Мінімальна кількість балів- 120
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент за поточну навчальну діяльність при вивченні дисципліни становить 200 балів.
Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати студент за поточну навчальну діяльність для зарахування дисципліни становить 120 балів.
Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за 4-ри бальною (національною) шкалою під час вивчення дисципліни, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою таким чином
Оцінка з дисципліни базується на результатах поточної навчальної діяльності та виражається за двобальною шкалою «зараховано» або «не зараховано». Для зарахування студент має отримати за поточну навчальну діяльність бал не менше 60% від максимальної суми балів з дисципліни (120 балів).
[]
Лікувально-консультативна робота
Клінічні базаи кафедри:
КНП ЛОР “Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня”
ТзОВ “ЛЬВІВ МЕДІКАЛ ЦЕНТР ХІРУРГІЯ”
За 2024 рік науково-педагогічними працівниками кафедри здійснювалася лікувально-консультативна робота на клінічних базах. Впродовж року виконано 1928 консультацій, 187 клінічних розборів та консиліумів, а також клінічних обходів у відділеннях. Зросла питома вага онлайн консультацій, також широко застосовувався методи консультування “лікар-лікар” та”лікар-лікар-пацієнт”. Науково-педагогічні працівники кафедрами є експертами напрямку “Психічне здоров’я” Департаменту охорони здоров’я Львівської ОВА.
Кафедра організувала науково-практичну конференцію з міжнародною участю “Психічне, сексуальне та репродуктивне здоров’я в умовах війни”, 17-18.05.2024р., м. Львів (300 учасників). Фахівці кафедри є активними спікерами науково-практичних заходів національного та міжнародного рівнів (20 виступів).
Колективом кафедри проводиться вивчення факторів виникнення психічних розладів та здійснюється розробка алгоритмів надання психіатричної допомоги в умовах гуманітарної кризи в координації із здійсненням заходів щодо збереження психічного здоров’я населення на регіональному та національному рівнях. Всі працівники кафедри пройшли навчання за програмою ВООЗ mhGAP (частини 1 і 2 на платформі НСЗУ) та продовжують навчання в напрямку отримання кваліфікації тренерів та супервізорів. Науково-педагогічні працівники залучені в розробку національних стандартів з надання медичної допомоги при психічних розладах. Проводиться вивчення та впровадження в клінічну практику сучасних методів діагностики (полісомнографія) та нефармакологічних методів лікування в психіатрії, особливо у випадку резистентних станів (транскраніальна магнітна стимуляція, транскраніальна електростимуляція, технології доповненої реальності), сучасних психотерапевтичних підходів (КПТ, травмафокусовані методи (експозиційна терапія).
Наукова робота та видавнича діяльність
Тема науково- дослідної роботи кафедри психіатрії, психології та сексології
«Медико-соціальні аспекти психотичних та межових станів (типологія, нозологічна специфіка, терапевтичні інтервенції та превентивні стратегії)»
Етап 1. Огляд літератури та комплексних методів діагностики (проміжний) (січень 2021 року – грудень 2021 року);
Етап 2. Типологія, нейрофізіологічні та клінічні аспекти психотичних та межових станів у пацієнтів (проміжний) (Січень 2022 року – грудень 2022 року );
Етап 3. Особливості комплексних терапевтичних інтервенцій при межових та психотичних станах у пацієнтів (фармакотерапія, психотерапія, застосування інструментальних методів у лікуванні) (проміжний)(січень 2023 року – грудень 2023 року );
Етап 4. Розробка та впровадження превентивних стратегій на основі грунтовного вивчення факторів ризику виникнення психотичних та межових станів з метою покращення ефективності заходів психосоціальної реабілітації. (проміжний)(січень 2024 року – грудень 2024 року );
Етап 5. «Медико-соціальні аспекти психотичних та межових станів (типологія, нозологічна специфіка, терапевтичні інтервенції та превентивні стратегії)» (заключний)(січень 2025 року – грудень 2025 року ).
Студентський науковий гурток
Керівник наукового гуртка – асистент Цьона Андрій Романович
Мeта та завдання гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної роботи, участі у науково-практичних конференціях, семінарах, проєктах, створення середовища для обміну ідеями, думками та знаннями, створення умов для творчого зростання, надання можливостей студентам розвивати аналітичні та критичні навички, необхідні для наукової та клінічної діяльності.
Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.
Студенти, котрі відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:
- ознайомитися з принципами та методами наукової та дослідницької роботи;
- приймати участь в науковому житті університету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових виданнях;
- розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях;
- поглиблено опрацьовувати новітні дані стосовно розладів психіки та поведінки;
- приймати участь у клінічних розборах на засіданнях наукового гуртка
Заняття наукового гуртка проводять викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.
Щорічно гуртківці успішно беруть участь у Загальноуніверситетській студентській науковій конференції / Lviv Young Scientist International Conference (LYSICon)
Виступи учасників студентського наукового гуртка на 84-а Студентській науковій конференції для студентів-медиків та молодих вчених – LYSICon 82, 2023 р.:
- Ніжніченко Тетяна – Тема наукової роботи “Сексуальні дисфункції у військових із ПТСР”.
Список студентів для участі в 85 Загальноуніверситетській
науковій конференції студентів та молодих вчених / Lviv Young
Scientist International Conference (85LYSICon), яка відбудеться 26-
28 березня 2025 року на базі Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.
Науковий керівник проф. Рахман Л. В.:
1. Анастасія Бондар- 22 група, 6 курс, медичний факультет.
Усна доповідь. Тема: Синдром вигорання серед студентів та його
зв’язок із розвитком емоційного інтелекту: причини, наслідки та
методи подолання
2. Ярина Дрозд-25 група, 3 курс, медичний факультет.
Усна доповідь. Тема: Емоджі, як відображення емоцій та
темпераменту в цифровому спілкуванні
Науковий керівник асистент Дзісь М.О.:
- Олег Тибінка – 7 група 6 курс
Усна доповідь. Тема: Дослідження перфекціонізму у стедентів ВНЗ.
Міжнародне співробітництво
Звіт про виконану роботу в рамках міжнародної діяльності
Кафедри психіатрії, психології та сексології
за період 01.12.2023-01.12.2024
|
|||||
№ | Офіційна назва партнера | Термін дії угоди | ПІП відповідального
виконавця |
Заходи, проведені в рамках реалізації діючої угоди | |
1 | Університетська клініка Шаріте | Без терміну | Рахман Людмила Володимирівна, професор |
Включення в міжнародну наукову мережу з дослідження ПТСР |
|
|
|||||
№ | Назва проекту/ навчальної програми | Офіційна назва партнера | Термін виконання | Сума фінансування | ПІП відповідального
виконавця |
1 | |||||
|
|||||
№ | Назва проекту/ навчальної програми | Офіційна назва партнера | Термін виконання | ПІП відповідального
виконавця |
Заходи, проведені в рамках реалізації діючої угоди |
1 | |||||
|
|||||
№ | Назва заходу | Місце проведення (місто, країна) | Дата | ПІП, посада учасника | Форма участі (онлайн чи офлайн) |
1 | The 9th International Summer School on Stress: Stress reduction and Resilience | Сігнал-Гілл, Каліфорнія, CША | 24.05. 2024р | Рахман Людмила Володимирівна, професор | онлайн |
|
|||||
№ | Назва заходу | Місце проведення (місто, країна) | Дата | ПІП, посада учасника | Форма участі (онлайн чи офлайн) |
1 | Grand Rounds Webinar – Research and Clinical Applications of TMS in Pediatric and Neurodevelopmental Populations | Amedco LLC and Clinical TMS Society
(США) |
5 березня 2024 р. | Шпильовий Ярослав Володимирович, в.о. доцента | онлайн |
2 | 32nd European Congress of Psychiatry | Будапешт, Угорщина | 6-9 квітня 2024 р | Дзісь Мирослава Олегівна, асистент | онлайн |
3 | 2024 NEI Congress | Колорадо Спрінгс, США | 7-10 листопада, 2024 р. | Дзісь Мирослава Олегівна, асистент | офлайн |
4 | Конференція «Партнерства у сфері охорони здоров’я між Україною та Німеччиною: стійкість, відновлення, вступ до ЄС» | Берлін, Німеччина | 26-27.02. 2024р. | Рахман Людмила Володимирівна, професор | офлайн |
5 | 32 Європейський конгрес психіатрії | Будапешт, Угорщина | 06-09.04. 2024 | Рахман Людмила Володимирівна, професор | онлайн |
6 | European Union of Medical Specialists, Section Psychiatry, 2024 Spring Meeting | Дублін, Ірландія | 17-18.05. 2024 | Рахман Людмила Володимирівна, професор | онлайн |
7 | |||||
|
|||||
№ | ПІП, посада учасника | Назва курсу | Назва закладу, де відбулося стажування | Місце проведення (місто, країна) | Термін стажування |
1 | Дзісь Мирослава Олегівна, асистент кафедри | Research Fellowship in Trauma Therapy at Texas A&M University School of Medicine | Texas A&M University School of Medicine | м. Хюстон, м. Коледж Стейшн,
США |
28.06.2024-30.07.2024 |
2 | |||||
|
|||||
№ | ПІП, посада, звання лектора, заклад який представляє | Назва лекції | Дата | Форма участі (онлайн чи офлайн) | Цільова аудиторія |
1 | Daniar Osmonov
University Medical Center Schleswig-Holstein Німеччина |
Erectile Dysfuction between myth and reality | 17 травня 2024 | онлайн | Учасники конференції -лікарі, студенти, психологи |
2 | Mustafa Faruk Usta (Туреччина), Akdeniz University, School of Medicine, Department of Urology section of Andrology | Penile rehabilitation after radical pelvic surgery | 17 травня 2024 | онлайн | Учасники конференції -лікарі, студенти, психологи |
3 | PhD Sofiia Lahutina разом із MD, Prof. Malek Bajbouj, MD Solveig Kemna, MD, PhD Valentyna Mazhbits, MD,
Представники клініки Шаріте |
Німецько-український проєкт партнерства лікарень SOLOMIYA | 17 травня 2024 | онлайн | Учасники конференції -лікарі, студенти, психологи |
Aleksander Khelaia Tbilisi, Georgia Національний центр урології Тбілісі , Грузії. | Обструктивна та необструктивна азоспермія. | 17 травня 2024 | онлайн | Учасники конференції -лікарі, студенти, психологи | |
Mahmoud Abuelhija, Ph.D CEO at MedHija LLC, United States | WHERE SCIENCE MEETS POSSIBILITY Де наука зустрічає можливість. | 18 травня 2024 | онлайн | Учасники конференції -лікарі, студенти, психологи | |
|
|||||
№ | ПІП, посада, звання візитера | Заклад, який представляє | Проведена діяльність в рамках візиту | Дата | Цільова аудиторія |
Israel Liberson, University Distinguished Professor | Texas A&M University School of Medicine | Планування та консультації щодо наукового дослідження психічної травми | 2-6 жовтня 2024 р. |
Психіатри та психотерапевти, що працюють з психічною травмою | |
|
|||||
№ | |||||
1 | Посттрвматичний стресовий розлад, особливості та переваги лікування за допомогою психофармакотерапії, психотерапевтичних інтервенцій, альтернативними доказовими методами (ТМС, віртуальна реальність) | ||||
2 | Транскраніальна магнітна стимуляція при ПТСР та фантомних болях | ||||
3 | Межові стани у психіатрії, їх діагностика та лікування | ||||
4 | Порушення статевої функції при психічних та соматичних розладах, внаслідок психічної травми | ||||
5 | Психічна травма в дитячому віці та її лікування |
Звіт із виховної роботи кафедри психіатрії, психології та сексології
В межах проведення виховних заходів викладачами кафедри здійснюється курація гуртожитку №3. Особисто кураторами проводиться обхід гуртожитку, контроль матеріально-побутового стану гуртожитку та пропускного режиму, контроль дотримання вимог санітарно-протиепідемічного режиму, проводиться контроль стану бомбосховища гуртожитку.
Використовуючи освітньо-виховний потенціал дисциплін «Медична психологія», «Психіатрія та наркологія» детально опрацьовуються теоретичні та практичні аспекти укріплення психічної стресостійкості особистості. В цьому контексті закріплено розуміння студентами стресостійкості як багатокомпонентного феномену, який передбачає зокрема наявність фізіологічного благополуччя організму, яке в своєю чергою нерозривно пов’язане з провадженням здорового способу життя. Підкреслювалось, що важливим компонентом, який підвищує стресостійкість є наявність в особистості чітких, усталених ціннісних орієнтирів, стійких морально-етичних засад заснованих на гуманістичних принципах, принципах поваги до Закону та національно-патріотичної свідомості. Опрацьовується розуміння ключової ролі переживання власної професійної компетентності у запобіганні професійному вигоранню та укріпленні адекватної самооцінки, яка є основою психологічної стійкості особистості. У зв’язку із цим поглиблено усвідомлення студентами зв’язок рівня професійної компетентності та відповідального ставлення до навчання, прагнення до безперервного самовдосконалення. Проводиться обговорення важливості для підвищення стійкості до психологічного стресу адаптивної системи соціальної підтримки, яка передбачає гармонійні стосунки в родині, колективі, громаді на засадах взаємопідтримки та взаєморозуміння.
Проводяться бесіди зі студентами з питань профілактики узалежнень, які включають психоосвітні заходи стосовно механізмів руйнівного впливу алкоголю, наркотиків на організм людини та зокрема психіку. Опрацьовано звіт ВООЗ стосовно предикції психічних розладів.
Проводяться бесіди стосовно основних аспектів психогігієни.
Зав. кафедри психіатрії,
психології та сексології
професор Білобривка Р.І.
Відповідальний за виховну роботу
асистент Цьона А.Р.