Війна в Україні ставить все нові виклики системі вищої медичної освіти. Пошук виходів із кризових ситуацій вимагає нестандартних, швидких та ефективних рішень, зокрема, у напрямку налагодження ефективної комунікації між вітчизняними університетами для вироблення дорожніх карт та оптимізації медичної освіти під час військових дій; залучення міжнародної спільноти та фахівців-практиків, благодійних та некомерційних організацій тощо.
7 січня на сайті Національної академії медицини США (National Academy of Medicine) розміщена стаття «Навчання медичних працівників під час кризи: уроки українських освітян у часі війни / Educating Health Professionals During a Crisis: Learning from Ukrainian Educators in a Time of War» (pdf).
Її авторами стали співробітники кафедри фармацевтичної, органічної і біоорганічної хімії Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького – професор Анна Крищишин-Дилевич та доцент Данило Камінський у співпраці з колегами з Буковинського державного медичного університету Іриною Поповою, Тетяною Білоус, Тарасом Бойчуком та фахівцями Stanford University School of Medicine та University of Minnesota Medical School Джонатан Аміел / Jonathan Amiel та Деборою Пауелл / Deborah Powell.
Стаття була підготовлена у межах ініціативи «Інновації в медичній професійній освіті в Національних академіях наук, техніки та медицини» / Innovation in Health Professional Education at the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine.
Автори дослідження зазначають, що в Україні, у зв’язку з суспільними змінами, починаючи від пандемії COVID-19 і до сьогодення – після повномасштабного вторгнення рф, необхідна була адаптація до нових реалій, де коригування та модифікації і зараз залишаються реальністю для всіх. Деякі з цих основних тем включають розуміння необхідності військової служби медичних працівників під час війни; усвідомлення впливу війни на український народ, а також на його навчальні заклади тощо. Науково-педагогічні працівники, які задіяні у сфері професійної освіти в галузі охорони здоров’я, знайшли способи адаптуватися до змін, що відбулися, і вирішили поділитися ідеями, описуючи шляхи, якими вони це зробили.
Детальніше:
- https://doi.org/10.31478/202501a
- https://nam.edu/educating-health-professionals-during-a-crisis-learning-from-ukrainian-educators-in-a-time-of-war/
Довідка. Національна академія медицини (NAM) заснована в 1970 році як Інститут медицини (IOM). Вона є однією з трьох академій, що входять до складу Національних академій наук, техніки та медицини (Національні академії) у Сполучених Штатах Америки. Діючи згідно зі статутом Конгресу Національної академії наук 1863 року, національні академії є приватними некомерційними неурядовими установами, які працюють, щоб надавати об’єктивні поради з питань науки, техніки та охорони здоров’я.
За інформацією деканату фармацевтичного факультету
Відділ комунікації і промоції
press@meduniv.lviv.ua