Кафедра патологічної фізіології

 

Адреса

79010, м. Львів, вул. Пекарська, 69 (2 поверх)

Телефон: +38 (032) 2368450

Email:

На карті:

 

Завідувач кафедри

Михайло РЕГЕДА , доктор медичних  наук, професор

 

КАФЕДРА ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ

Кафедра патологічної фізіології Львівського національного медичного університету була створена на базі медичного факультету Львівського університету в 1896-1897 навчальному році. Першим організатором і керівником її був професор Ян Прус. Наукові дослідження цього періоду були присвячені вивченню патології обміну речовин, головним чином вітамінів, гормонів, основного і йодного обміну.

В 1921 році керівником кафедри став професор Мар’ян Франке і керував кафедрою до створення Львівського державного медичного інституту як самостійного вищого медичного навчального закладу. Наукове зацікавлення кафедри цього періоду було спрямоване на вивчення обміну йоду при ендокринній патології.

З 1942 по 1944 роки кафедрою керував учень професора М.Франке – професор Броніслав Гендош.

Зразу після війни (в 1945 році) кафедру патологічної фізіології Львівського медичного інституту очолив професор Г. Пешковський. Під його керівництвом проводилися наукові дослідження з вивчення нейрогуморальної регуляції інфекційного процесу та анафілаксії.

З 1948 року по 1959 рік кафедру очолював професор І. Г. Федоров. Результати науководослідної роботи за цей період узагальнені в збірнику наукових праць кафедри “Про механізми захворювання і виздоровлення” і 12 кандидатських дисертацій. В 1958 році була видана його праця російською і китайською мовами “Медицина народного Китаю”.

У 1959 році обов’язки керівника кафедри патологічної фізіології Львівського державного медичного інституту тимчасово виконував ерудований учень видатного Харківського патофізіолога Д.Е. Альперна –доцент В.П. Безуглов.

В 1964 році кафедру патологічної фізіології очолила Академік АН Технологічної кібернетики України, заслужений діяча науки УРСР, – доктор медичних наук, професор Тетяна Володимирівна Мітіна. Питання імунітету, інфекційного процесу, реактивності організму, алергії, експериментальної корегуючої терапії алергічних реакцій – ось перелік наукових зацікавлень цього періоду. Під керівництвом професора підготовлено і захищено більше 30 кандидатських і докторських дисертацій. За її редакцією видані біля 20 томів збірників наукових праць.

З 1987 р. по 2005 р. кафедрою патофізіології Львівського національного медичного університету завідував учень професора Т.В. Мітіної – доктор медичних наук, професор Мартин Миколайович Бідюк. В науковому плані кафедра продовжувала тематику, започатковану ще професором Т.В.Мітіною. Вивчали “Імунологічні, патохімічні і патофізіологічні механізми алергічних реакцій, які формуються в умовах загальної і місцевої дії гелій-неонового лазерного опромінення”. Надалі наукова тематика змінилася у зв’язку з тим, що запропонований кафедрою проект НДР увійшов фрагментом до Державної Програми “Захист та реабілітація імунної системи населення України”. З 1995 року кафедра вивчала “Імуно-ендотеліально- епітеліально залежні механізми в розвитку гіперімунокомплексного синдрому і корегуючий вплив на ці процеси імунотропних препаратів: ретроплацентарного полібіоліну, тималіну, кверцетину і тіотріазоліну”. За цими матеріалами підготовлено і захищено 12 кандидатських дисертацій, отримано одне Свідоцтво про Державну реєстрацію прав автора на твір, опубліковано 4 інформаційні листи, надруковано більше 200 наукових праць, в тому
числі 36 за кордоном.
З 2005 року кафедру патофізіології очолив учень професора Т.В. Мітіної – доктор медичних наук, професор, заслужений працівник освіти України, Академік Академії наук вищої школи України,академік Української АН, лауреат премії ім. М.Д. Стражеска НАН України, лауреат премії ім. Ф.Г. Яновського НАН України, лауреат нагороди Ярослава Мудрого АНВШ України, лауреат нагороди Святого Володимира АНВШ України в галузі науки і техніки, член спеціалізованої Вченої ради ТДМУ ім. І.Я. Горбачовського по захисту докторських та кандидатських дисертацій, Голова експертної ради з профілактичних та медико-біологічних і фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 р.), Почесний професор і Doctor Honoris Causa Тернопільського державного медичного університету ім. І.Я. Горбачевського, Почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету, УНДІ медицини транспорту МОЗ України, Одеського міжнародного медичного університету, інституту агроекології і природокористування НААН України Михайло Степанович Регеда. Автор 800 наукових та навчально-методичних праць у тому числі 80 книг. Створив патофізіологічну наукову школу — підготував 26 докторів і кандидатів медичних наук. Також на базі кафедри патологічної фізіології виконують дисертаційні роботи 6 здобувачів.
Тема наукової роботи кафедри – «Роль метаболічних та імунних порушень в патогенезі розвитку алергічних і запальних процесів, стресу і адреналінового пошкодження міокарда та їх патогенетична терапія» (№ державної реєстрації
0120U105779);
Впродовж багатьох років на кафедрі вивчаються патофізіологічні особливості розвитку алергічних і запальних процесів, АПМ і стресу на різних рівнях організації, особливості реактивності організму, їх діагностику та лікування. В експерименті та в клініці досліджується функціональний стан прооксидантної, антиоксидантної та імунної систем, цитокіновий профіль, система оксиду азоту, протеїназно-інгібіторна система в крові і тканинах, зрушення метаболічних процесів при алергічному альвеоліті, пневмонії та бронхіальній астмі, стресі, адреналіновому пошкодженні міокарда. Ведеться пошук імунокоригуючого, імуномодулюючого та антиоксидантного впливу на ці процеси – альфатокоферолу ацетату, тіатриазоліну та кверцетину, L-аргініну. Отримано 8 патенти на винахід.

Співпраця кафедри патофізіології: Інститут фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України; Національний університет “Львівська політехніка” (кафедра технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнологій); ВПНЗ “Львівський медичний університет”.
Науковий кадровий потенціал:
Регеда М.С. – професор, доктор медичних наук
Колішецька М.А. – професор, доктор медичних наук
Вервега Б.М. -професор, доктор медичних наук
Угрин О.М. – доцент, кандидат біологічних наук
Лукович І.М.- доцент, кандидат медичних наук
Матолінець О.М. – доцент, кандидат медичних наук
Пороховська Н.В. – доцент, кандидат медичних наук
Садляк О.В. – доцент, кандидат медичних наук
Семенців Н. Г. – доцент, кандидат медичних наук
Байда М.Л. – асистент, кандидат медичних наук
Пороховська З.С. – старший лаборант
Країнська Н.М. – старший лаборант

 

 

 

Михайло РЕГЕДА

Завідувач кафедри патологічної фізіології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (2005),  віце-президент Українського наукового товариства патофізіологів, доктор медичних наук, професор, Академік Академії наук Вищої школи України, Академік Української Академії наук, Заслужений працівник освіти України, голова експертної ради з медико-біологічних та фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 рр.), лауреат премії імені М.Д. Стражеска НАН України, лауреат премії імені Ф.Г. Яновського НАН України, лауреат нагороди Святого Володимира в галузі науки і техніки АНВШ України, лауреат нагороди Ярослава Мудрого в галузі науки і техніки АНВШ України, лауреат премії Української АН, відмінник освіти України, почесний професор Одеського міжнародного медичного університету, почесний професор ТДМУ ім. І.Я. Горбачевського, почесний професор Українського НДІ медицини транспорту МОЗУ, почесний доктор з екології Інституту агроекології і природокористування НААН України, почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету. Автор 800 наукових та навчально-методичних праць у тому числі 82 книг. Створив патофізіологічну наукову школу — підготував 28 докторів і кандидатів медичних наук.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Богдана ВЕРВЕГА

Доктор медичних наук , професор.

У 2006 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Роль ендоскопічних методів у діагностиці та лікуванні гострого біліарного панкреатиту» за спеціальністю 14.01.03 – хірургія. У 2021 році захистила докторську дисертацію на тему: «Особливості розвитку гострого поширеного перитоніту на тлі цукрового діабету та їх фармакокорекція» за спеціальністю 14.03.04 – патологічна фізіологія.

Автор 132 науково-методичних праць, серед яких підручник з грифом МОН України, статті, тези й матеріали конференцій, інформаційний лист, авторські свідоцтва на наукові твори, навчальні посібники, методичні вказівки.

Scopus Researcher ID/Publons ORSID Google Scholar

Марта КОЛІШЕЦЬКА

Доктор медичних наук , професор, декан медичного факультету №1

У 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Роль порушень імунної системи та неспецифічної резистентності організму в патогенезі експериментального алергічного альвеоліту та їх фармакологічна корекція», за спеціальністю – патофізіологія. У 2019 році захистила докторську дисертацію на тему: «Патофізіологічні особливості перебігу експериментальної бронхіальної астми та корекція їх порушень тіотриазоліном», за спеціальністю – патофізіологія. З 2021 року  – професор кафедри патологічної фізіології.

Автор 152 наукових, навчально-методичних робіт, співавтор 5 підручників та підручника з грифом МОН України, монографії.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 Наталія СЕМЕНЦІВ

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему:” Стан окремих компонентів білкового обміну за умов розвитку експериментального алергічного альвеоліту та корекція його порушень” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. У 2020 р присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології ЛНМУ імені Данила Галицького.

Автор 108 наукових, навчально-методичних праць, співавтор монографії та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Наталія ПОРОХОВСЬКА

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2008 році захистила дисертацію на тему: «Мембранозалежні процеси в тканині міокарда морських свинок за умов гострої гіперімунокомплексної патології» і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

У 2015 році присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології.

Автор 51 наукової роботи, 60 навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Ірена ЛУКОВИЧ

Кандидат медичних наук, доцент.

У 1997 р., захистила дисертаційну роботу на тему: «Вплив простагландину Е2, та олії з насіння амаранту на ульцерогенез в різні вікові періоди» і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. З 2002 р. – доцент кафедри патологічної фізіології  ЛНМУ ім. Данила Галицького.

Автор 92 наукових, навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Оксана МАТОЛІНЕЦЬ

Кандидат медичних наук, доцент.

Вікові особливості антиоксидантної та імунної систем у тварин з кадмієвою інтоксикацією та корекція їх за допомогою антиоксидантів і ентеросорбентів” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

З 2006 року- доцент кафедри патологічної фізіології ЛНМУ імені Данила Галицького.

Автор 115 наукових, навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Ольга УГРИН

Кандидат медичних наук, доцент.

У 1990 році захистила дисертацію на тему:”Роль церуплоплазміну при алергії негайного типу та її експериментальній терапії” і здобула науковий ступінь кандидата біологічних наук.

З 2008 року – доцент кафедри патологічної фізіології.

Автор близько 100 наукових, навчально методичних робіт та підручника з грифом МОН.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Оксана  САДЛЯК

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2008 році захистила дисертацію на тему: “Лімфоцитопосередковані механізми за умов розвитку хронічної гіперімунокомплексемії та вплив на них корвітину в експерименті“ і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. У 2014 році отримала вчене звання доцента.

Автор 120 наукових, навчально-методичних робіт, співавтор підручника з грифом МОН України і 1 патенту.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Мар’яна БАЙДА

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2013 р. захистила дисертацію на тему:”Патогенетичні механізми зрушень прооксидантної і антиоксидантної систем в органах дихання за умов розвитку експериментального алергічного альвеоліту та їх корекція тіотриазоліном” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

У 2019 р присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології ЛНМУ ім. Данила Галицького.

Автор 110 наукових та навчально-методичних праць.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

ЛЬВІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО

Кафедра патологічної фізіології

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Ректор Львівського національного   медичного університету імені Данила Галицького

                                                                      акад. НАМН України

                                                                      проф. Зіменковський Б.С.

«___»_______________2022 р.

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про кафедру патологічної фізіології

Львівського національного медичного університету

 імені Данила Галицького

 

Розглянуто та ухвалено

на засіданні кафедри патологічної фізіології Львівського національного медичного університету імені

Данила Галицького

протокол 1 від 31 серпня 2022 року

 

 

 

 

 

 

Це Положення регламентує загальні правові та організаційні засади функціонування кафедри патологічної фізіології та її керівних органів. Положення розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014р. №1556-VII, нормативних документів Міністерства охорони здоров’я України, Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького на основі Типового положення про кафедру Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Кафедра є базовим структурним підрозділом Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (далі – Університет), що здійснює освітню, методичну, наукову, організаційну діяльність на стоматологічному, медичному, фармацевтичному факультетах з дисциплін: патологічна фізіологія та патологічна фізіологія з особливостями дитячого віку.

1.2. Робота Кафедри ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції.

1.3. Кафедра забезпечує виконання навчальних програм на відповідному рівні вищої освіти з дисциплін медичного спрямування та фахової підготовки бакалаврів, спеціалістів і магістрів і відповідає за якість викладання дисциплін та рівень підготовки фахівців.

1.4. Керівництво Кафедрою здійснює завідувач кафедри — професор Михайло РЕГЕДА, який обирається на конкурсній основі. На кафедрі працюють професори-3: Михайло РЕГЕДА, Марта КОЛІШЕЦЬКА, Богдана ВЕРВЕГА, доценти -7: Наталія СЕМЕНЦІВ, Наталія ПОРОХОВСЬКА, Мар’яна БАЙДА, Оксана САДЛЯК, Оксана МАТОЛІНЕЦЬ, Ірена ЛУКОВИЧ, Ольга УГРИН, асистенти -2: Зоряна СОЛЬВАР, Вікторія ГАЛІЙ-ЛУЦЬКА, старші лаборанти та лаборанти 3: Зоряна ПОРОХОВСЬКА, Наталія КРАЇНСЬКА, Ярема ЛІЩИНСЬКИЙ.

1.5. Кількісний склад і розподіл штатних одиниць Кафедри завідувач кафедри визначає згідно з нормативами і погоджує з деканом факультету, керівниками з управління якості освіти та планово-фінансового відділу. Рішення щодо введення штатних одиниць приймає ректор Університету. Штатні одиниці Кафедри щорічно переглядаються та затверджуються в установленому порядку.

1.6. Робота на кафедрі організовується і здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про запобігання корупції», інших нормативно-правових актів України, зокрема, що визначають державну політику в галузі освіти та науки, правил та норм з охорони праці та протипожежного захисту, а також нормативно-правових актів університету: Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, Положення про організацію освітнього процесу, Антикорупційної програми. При виконанні завдань, покладених на Кафедру, її керівництво і працівники підпорядковується ректорові, проректорам (помічникам ректора) за напрямами роботи, деканові факультету, у структурі якого вона перебуває, а також керівникам загальноуніверситетських підрозділів у межах їх компетенції за напрямами роботи.

 

1.7. Кафедра має право на прийняття самостійних рішень і висновків у межах своєї компетенції, якщо вони не суперечать чинному законодавству України, Статуту Університету, Положенню про організацію освітнього процесу в Університеті та цьому Положенню.

1.8. Кафедра створюється, реорганізується або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету. Кафедра користується нерухомим та рухомим майном, наданим Університетом для забезпечення діяльності Кафедри. Припинення діяльності Кафедри здійснюється шляхом її ліквідування або реорганізації. При реорганізації уся документація Кафедри з основних видів діяльності повинна бути своєчасно передана на збереження правонаступнику, а під час ліквідування – до архіву Університету.

1.9. Нормативні документи, організаційно-розпорядчі акти керівництва Університету і факультету з організації освітнього процесу, науково-дослідної, міжнародної, виховної, інформаційної, профорієнтаційної діяльності є обов’язковими для виконання всіма працівниками Кафедри.

1.10. Кафедра забезпечує ведення документації відповідно до діючих в Університеті номенклатури справ, інструкції з діловодства, прийнятих в установленому порядку рішень ректора, Вченої ради Університету, Вченої ради та декана факультету.

1.11. Кафедра виконує вимоги нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, проводить інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності із здобувачем вищої освіти та працівниками кафедри.

1.12. Кафедра керуються Антикорупційною програмою Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького та зобов’язана вживати заходи, спрямовані на запобігання корупції.

1.13. Кафедра створюється, реорганізується або ліквідується наказом ректора за рішенням Вченої ради Університету, яке ректор вводить в дію своїм наказом. Ліквідація та реорганізація Кафедри здійснюється згідно з законодавством України, Статутом Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького. При реорганізації уся документація кафедри з основних видів діяльності має бути своєчасно передана на збереження правонаступнику, а під час ліквідації – до архіву університету. Під час ліквідації та реорганізації кафедри вивільнюваним працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України.

 

  1. Основні завдання

 

2.1. Основними завданнями Кафедри є:

– реалізація освітньо-професійних та освітньо-наукових програм, навчальних планів підготовки ;

– проведення наукових досліджень за профілем кафедри;

– вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;

– організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях освітнього процесу в групових та індивідуальних формах роботи;

– розроблення й затвердження навчальних програм, робочих програм, засобів діагностики якості вищої освіти, єдиних критеріїв оцінювання навчальних досягнень студентів;

– здійснення поточного й підсумкового контролю якості знань через проведення визначених робочою програмою форм контролю і заліково-екзаменаційних сесій;

– викладання дисциплін на високому рівні, проведення усіх видів занять, передбачених навчальним навантаженням;

– підготовка й систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін, що викладаються науково-педагогічними працівниками кафедри;

– виховання майбутніх фахівців через формування активної громадянської позиції щодо оцінювання суспільних явищ, забезпечення прав і свобод людини і громадянина;

– сприяння процесу морально-естетичного розвитку і формування особистості студента, формування головних культурних цінностей – гуманізму, індивідуальності, виховання високих етичних і естетичних потреб, патріотизму, міжнаціональної і релігійної толерантності;

– допомога студентам у процесі здобуття знань з дисциплін, закріплених за кафедрою, у формуванні широкого загальнокультурного світогляду, позбавленого ідеологічної заангажованості, схильності до догматизму;

– організація виконання і здійснення контролю за прийнятими рішеннями з питань забезпечення освітнього процесу;

– проведення роботи щодо висвітлення державотворчих процесів в Україні і формування позитивного іміджу української держави;

– керування науково-дослідною роботою студентів, організація роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;

– організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також взаємних відвідувань;

– збір і узагальнення передового досвіду, здобутого викладачами кафедри під час проведення навчальних занять і позааудиторної роботи;

– виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів, їх стажування;

– підготовка відгуків на дисертації й автореферати дисертацій за профілем кафедри, що надійшли до Університету;

– організація взаємодії з іншими навчальними закладами, проведення спільних засідань кафедр, круглих столів, підготовка і видання наукової та навчально-методичної літератури;

– здійснення експертної діяльності щодо підготовки документів, які надходять з Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України;

– підготовка і видання навчальної, наукової, методичної літератури;

– надання кваліфікованих консультацій і допомоги студентам через виконання функцій куратора.

 

 

2.2. Завдання кафедри виконуються шляхом повного і ефективного застосування всіх елементів освітнього процесу із широким застосуванням сучасних інформаційних технологій.

2.3. Основною формою колективного обговорення і розв’язання поточних і перспективних питань навчальної, методичної, наукової і організаційної роботи кафедри є її засідання. Засідання кафедри проводяться відповідно до затвердженого плану роботи, але не рідше одного разу на місяць.

2.4. До компетенції засідання кафедри у складі науково-педагогічних, наукових та педагогічних працівників належать:

– рекомендація кандидатур науково-педагогічних працівників у виборні органи університету;

– рекомендація кандидатур на посади науково-педагогічних працівників кафедри;

– заслуховування виконання індивідуальних планів та звітів працівників кафедри;

– розгляд проектів навчальних планів і затвердження робочих програм дисциплін;

– рішення про видання навчально-методичної літератури;

– рекомендації щодо публікації наукових праць;

– заслуховування і подання у спеціалізовану вчену раду висновків щодо наукових праць на здобуття вчених ступенів;

– рекомендації щодо присвоєння вчених звань;

– затвердження розподілу навчальної, наукової й інших видів робіт між працівниками кафедри;

– розгляд питань наукової і науково-дослідної роботи кафедри;

– розгляд питань підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації;

– розгляд річних і семестрових планів діяльності кафедри і подання до затвердження.

 

  1. Організація роботи кафедри

  

3.1. Діяльність кафедри патологічної фізіології організовується та здійснюється відповідно до Законів України “Про освіту” і “Про вищу освіту”, Статусу, нормативних актів Міністерства освіти і науки України, а також цього Положення.

3.2. Діяльність кафедри патологічної фізіології здійснюється на підставі щорічного плану роботи кафедри, що охоплює напрямки й завдання, зазначені в п. 2 даного Положення. План роботи кафедри обговорюється та затверджується на її засіданні.

3.3. Основні питання діяльності кафедри патологічної фізіології обговорюються на засіданні кафедри, рішення якого є обов’язковим для виконання її співробітниками.

3.4. Засідання кафедри патологічної фізіології проводиться не рідше ніж один раз на місяць.

3.5. У засіданні кафедри у патологічної фізіології беруть участь науково-педагогічні та наукові працівники кафедри. Засідання кафедри оформляється протоколом, який підписується завідувачем кафедри (за відсутності завідувача — його заступником) і секретарем кафедри.

3.6. На засідання кафедри патологічної фізіології можуть бути запрошені інші працівники кафедри, а також працівники інших кафедр і вищих навчальних закладів, підприємств, установ  та організацій.

3.7. До компетенції засідання кафедри у складі науково-педагогічних, наукових та педагогічних працівників належать:

– рекомендація кандидатур науково-педагогічних працівників у виборні органи університету;

– рекомендація кандидатур на посади науково-педагогічних працівників кафедри;

– заслуховування виконання індивідуальних планів та звітів працівників кафедри;

– розгляд проектів навчальних планів і затвердження робочих програм дисциплін;

– рішення про видання навчально-методичної літератури;

– рекомендації щодо публікації наукових праць;

– заслуховування і подання у спеціалізовану вчену раду висновків щодо наукових праць на здобуття вчених ступенів;

– рекомендації щодо присвоєння вчених звань;

– затвердження  розподілу навчальної, наукової й інших видів робіт між працівниками кафедри;

– розгляд питань підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації;

– розгляд річних і семестрових планів діяльності кафедри і подання до затвердження.

 

 

  1. Права і обов’язки кафедри

 

4.1.  Кафедра має право у порядку, передбаченому законодавством, залучити до навчального процесу провідних учених.

4.2. У сфері навчальної роботи кафедра патологічної фізіології :

– розробляє тематику і програми навчальних нормативних вибіркових дисциплін;

– подає на схвалення вченої ради факультету документи про необхідність внесення змін до проведення занять;

– здійснює контроль за навчанням студентів, аспірантів та докторантів;

–  несе відповідальність за проведення навчально-виховної, методичної роботи, здійснення наукової, науково-дослідної, науково-технічної діяльності, соціальний захист трудового колективу та ветеранів праці, які працюють або працювали на кафедрі.

4.3. У сфері науково-дослідної роботи кафедра:

–  надає пропозиції щодо планів наукових досліджень, визначення тематики, форм і методів їх проведення та впровадження результатів у навчальний процес;

– залучає сумісників (науково-педагогічних працівників, наукових співробітників, аспірантів, студентів, допоміжний персонал) для виконання науково-дослідних робіт у межах встановленого фонду оплати праці.

4.4. Завідувач кафедри :

– організовує та координує діяльність кафедри;

– визначає функціональні обов’язки і педагогічне навантаження членів кафедри;

– подає керівництву університету, факультету, свої пропозиції щодо прийому на роботу, звільнення й переміщення співробітників та залучення на умовах сумісництва інших працівників;

– здійснює контроль за веденням навчальної, виховної, науково-дослідної роботи членами кафедри;

– подає керівництву університету, факультету, пропозиції щодо морального та матеріального заохочення співробітників кафедри, а також щодо застосування заходів дисциплінарного впливу;

–  вирішує інші питання відповідно до завдань кафедри;

– несе відповідальність за результати діяльності кафедри.

 

  1. Органи управління і керівництво кафедрою

 

5.1. Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри професор Михайло РЕГЕДА, який повинен мати науковий ступінь та вчене звання відповідно до профілю кафедри. Завідувач кафедри обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою університету строком на п’ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету та кафедри. Ректор університету укладає з завідувачем кафедри контракт. Завідувач кафедри може бути звільнений з посади з підстав, визначених трудовим законодавством.

Завідувач кафедри може делегувати частину своїх повноважень заступникам. Заступники завідувача кафедри (на громадських засадах) призначаються розпорядженням ректора Університету (або за його дорученням розпорядженням декана факультету) за поданням завідувача. На період відсутності завідувача кафедри (відпустка, хвороба, відрядження) його обов’язки виконує особа, яка призначена наказом ректора Університету.

Розпорядженням завідувача відповідно до рішення засідання Кафедри із числа співробітників Кафедри можуть призначатися відповідальні:

доцент Наталія Семенців – за організацію та контроль освітнього процесу, за методичну діяльність Кафедри, за підтримку функціонування системи управління якістю;

доцент — Оксана САДЛЯК – за наукову роботу Кафедри,аспіранти.

професор Богдана ВЕРВЕГА – за керівництво студентським науковим гуртком;

доцент Наталія ПОРОХОВСЬКА – за розвиток дистанційного навчання;

– за міжнародну роботу на Кафедрі;

доцент Наталія ПОРОХОВСЬКА – за інформаційну діяльність Кафедри, за веб-сторінку та інші інформаційні ресурси Кафедри;

доцент Мар’яна БАЙДА- за виконання обов’язків секретаря засідань Кафедри; відповідальна за цивільну оборону

доцент  Ірена ЛУКОВИЧ- за виховну роботу на Кафедрі;

старший лаборант Наталія КРАЇНСЬКА – за охорону праці;

старший лаборант Зоряна ПОРОХОВСЬКА- за ведення табеля;

доцент Оксана МАТОЛІНЕЦЬ – за матеріальні цінності;ЄДБО

доцент Наталія СЕМЕНЦІВ – за методичну роботу  Кафедри;

5.2. Завідувач кафедри видає розпорядження щодо діяльності Кафедри, які є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу кафедри і можуть бути скасовані ректором та/або деканом факультету, якщо вони суперечать законодавству, Статуту чи завдають шкоди інтересам Університету. Завідувач кафедри може бути звільнений з посади на підставах, визначених трудовим законодавством України. У своїй роботі завідувач кафедри керується положеннями, наведеними у відповідній посадовій інструкції.

5.3. Завідувач кафедри — професор Михайло РЕГЕДА, як керівник структурного підрозділу Університету:

– здійснює загальне керівництво освітнім, науковим, виховним процесами, які реалізовуються на Кафедрі, а також координує інформаційне забезпечення, необхідне для ефективної реалізації цих процесів;

– організує підготовку до проходження ліцензування та акредитації освітніх програм;

– здійснює планування, організацію і контроль навчально-методичної, наукової та науково-дослідної роботи Кафедри за всіма формами здобуття вищої освіти;

– розглядає та затверджує на засіданнях Кафедри розподіл навантаження між викладачами, індивідуальні плани роботи викладачів, план роботи Кафедри;

– здійснює контроль якості проведення всіх видів навчальних занять викладачами Кафедри та усіх форм підсумкового контролю;

– затверджує графіки робіт викладачів Кафедри і навчально-допоміжного персоналу;

– контролює виконання індивідуальних планів викладачів, плану роботи Кафедри, плану і графіка роботи навчально-допоміжного персоналу;

– контролює розроблення робочих програм з дисциплін, закріплених за Кафедрою, і в установленому порядку – представництво їх до узгодження і затвердження;

– проводить контроль якості й кількості методичного забезпечення дисциплін, що викладаються на Кафедрі. Своєчасно організовує роботу з укомплектування закріплених за Кафедрою курсів необхідними і достатніми методичними матеріалами;

– здійснює керування підготовкою з видання підручників, навчальних посібників, конспектів лекцій, методичних вказівок та іншого методичного матеріалу з дисциплін, закріплених за Кафедрою;

– бере особисту участь у науково-методичній роботі Кафедри у складі методичної комісії за спеціальністю, науково-методичної ради факультету, інституту, Університету;

– проводить аналізування й обговорення на засіданнях Кафедри підсумків поточного та підсумкового контролю, результатів захисту кваліфікаційних робіт і складання атестаційних іспитів. На основі результатів аналізу розробляє і втілює необхідні заходи, спрямовані на поліпшення організації навчального процесу і підвищення якості підготовки фахівця;

– здійснює підбір і комплектування штатів науково-педагогічного персоналу, науково-дослідного, навчально-виробничого і навчально-допоміжного персоналу Кафедри, забезпечує раціональний розподіл обов’язків між ними;

– планує, контролює і бере участь в підготовці і підвищенні кваліфікації науково-педагогічних працівників і навчально-допоміжного персоналу Кафедри, виконує вимоги з підвищення власної професійної кваліфікації;

– організує науково-дослідну роботу за профілем Кафедри, та керує нею, залучає до наукових досліджень студентів, організовує їхню участь у конференціях, виставках, конкурсах, олімпіадах, що проводяться Університетом або іншими установами.

– вживає необхідні заходи з координації робіт з іншими підрозділами Університету.

5.4. Основною формою колективного обговорення та розв’язання поточних і перспективних питань освітньої, методичної, наукової, виховної роботи Кафедри є її засідання. Засідання Кафедри проводяться відповідно до затвердженого плану роботи, але не рідше одного разу на місяць.

До компетенції засідання Кафедри належать:

– рекомендація кандидатури на посаду завідувача кафедри;

– рекомендація кандидатур науково-педагогічних працівників у виборні органи Університету;

– рекомендація кандидатур на посади науково-педагогічних працівників Кафедри;

– заслуховування виконання індивідуальних планів працівників Кафедри;

– розгляд проєктів навчальних планів і затвердження робочих програм дисциплін;

– рішення про видання навчально-методичної літератури;

– рекомендації щодо публікації наукових праць;

– рекомендації щодо присвоєння вченого звання;

– затвердження розподілу навчальної, наукової та інших видів робіт між працівниками Кафедри;

– розгляд питань наукової і науково-дослідної роботи Кафедри;

– розгляд питань підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації;

– розгляд річних і семестрових планів діяльності Кафедри і подання до затвердження

5.5. Засідання Кафедри повноважне ухвалювати рішення за умови присутності на ньому не менше 2/3 складу її науково-педагогічних працівників, що працюють на постійній основі. Рішення Кафедри вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало понад 50 % присутніх на засіданні науково- педагогічних працівників. Засідання Кафедри оформляється протоколом, який повинен відображати хід обговорень, конкретність прийнятих рішень і їх реалізацію. Протоколи засідань Кафедри підписують завідувач кафедри та секретар засідання Кафедри.

5.6. Під час засідання у голосуванні беруть участь науково-педагогічні працівники, для яких Кафедра є основним місцем роботи. Співробітники, які працюють за сумісництвом і на умовах погодинної оплати праці, мають право дорадчого голосу на засіданні.

 

5.7. Позачергове засідання Кафедри може бути скликане на вимогу ректора, декана, а також за ініціативою не менше 1/3 усіх працівників Кафедри або за рішенням завідувача кафедри.

На засідання Кафедри можуть бути запрошені працівники інших кафедр і структурних підрозділів Університету.

5.8. Для обговорення і вирішення питань, пов’язаних із навчально-методичною роботою Кафедри, можуть проводитися методичне засідання (семінари). У методичних засіданнях бере участь увесь науково-педагогічний склад Кафедри, в тому числі й ті його представники, які працюють за сумісництвом. За необхідності, до участі в методичному засіданні можуть залучатись аспіранти, докторанти, навчально-допоміжний персонал тощо.

 

  1. Відповідальність

 

6.1. Відповідальність Кафедри реалізується через відповідальність її працівників: завідувача кафедри та інших працівників Кафедри. При цьому відповідальність кожного працівника індивідуальна залежно від покладених на нього посадових обов’язків і визначена його посадовою інструкцією та Правилами внутрішнього розпорядку Університету.

6.2. Завідувач кафедри несе персональну відповідальність за:

– роботу Кафедри в цілому;

– забезпечення підготовки фахівців відповідного освітньо- кваліфікаційного, освітньо-наукового, наукового рівня на рівні державних вимог;

– забезпечення виконання навчального плану;

– навчально-методичне забезпечення дисциплін Кафедри;

– виконання плану науково-дослідних робіт Кафедри;

– виховну роботу серед здобувачів вищої освіти;

– забезпечення зв’язку з підрозділами Університету та іншими організаціями через веб-сторінку Кафедри та інші інформаційні ресурси, які створені для висвітлення та супроводження діяльності Кафедри в мережі Інтернет;

– порядок на закріплених за Кафедрою територіях, навчальних лабораторіях, аудиторіях та навчальних кабінетах.

6.3. За Кафедрою з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Положенням, закріплюються обладнання й інше необхідне майно. Кафедра в межах її майнового комплексу відповідає за належний стан аудиторного фонду, а також за цільове використання приміщень.

 

  1. Взаємодія з іншими структурними підрозділами

 

7.1. Для реалізації своїх функцій і завдань Кафедра в установленому порядку може отримувати або надавати інформацію, що стосується її компетенції, брати участь в ініціюванні та реалізації спільних наукових, науково-практичних і інших заходів, взаємодіяти в межах своєї компетенції з іншими структурними підрозділами Університету.

 

7.2. Виконуючи свої функції, кафедра взаємодіє:

– з іншими кафедрами з метою виявлення і реалізації міждисциплінарних зв’язків, обміну досвідом організації освітнього процесу, використання навчально-наукової бази, проведення комплексних наукових досліджень;

– з управлінням якості освіти як із керівним органом у зв’язку з підзвітністю йому кафедри за напрямками діяльності;

– з факультетами з питань організації освітнього процесу за освітньо-професійними програмами і навчальними планами підготовки фахівців відповідних напрямів, спеціальностей і спеціалізацій;

– науковою, адміністративно-господарською частинами й іншими підрозділами Університету у зв’язку з виконанням покладених на колектив кафедри відповідних функцій і необхідністю надання поточної інформації про стан і перспективи її діяльності відповідно до порядку, що діє в Університеті.

 

  1. Прикінцеві положення

 

8.1. Ухвалене Положення про конкретну кафедру Університету затверджується і вводиться у дію наказом ректора Університету. Зміни та/або доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.

8.2. Положення про Кафедру не може суперечити Типовому положенню про кафедру, що прийнято Вченою радою Університету і є чинним. У разі виявлення розбіжностей між нормами Положення про Кафедру та нормами Типового положення про кафедру застосуванню підлягають норми Типового положення про кафедру.

8.3. Положення про Кафедру приймається (оновлюється) не рідше ніж один раз на 5 років, крім того, у разі зміни найменування, підпорядкування, організаційної структури Кафедри, а також зміни функцій, напрямів діяльності Кафедри.

 

 

 

Завідувач кафедри патологічної фізіології                    проф. Михайло РЕГЕДА

 

 

 

 

Додаток А

Перелік документації 

щодо організації та управління діяльністю кафедри

 

А1. Організаційна:

1) Положення про кафедру, затверджене ректором Університету.

2) Посадові інструкції (функціональні обов’язки) кожного працівника, розроблені завідувачем кафедри та затверджені в установленому порядку, з позначкою “Ознайомлений”, особистим підписом працівника і датою ознайомлення наприкінці документа.

3) Вхідні документи (нормативні документи, рішення Вченої ради, ректорату, накази, розпорядження по Університету тощо, що стосуються діяльності кафедри), звіти про їх виконання.

4) План роботи кафедри на навчальний рік.

Для своєчасного і якісного виконання завдань, що визначені Міністерством охорони здоров’я та Міністерством освіти і науки України, керівництвом Університету, до планів роботи кафедр можуть вноситися необхідні зміни, уточнення після їх попереднього обговорення на засіданнях кафедр.

5) Протоколи засідань кафедри.

6) Журнал взаємних відвідувань занять.

7) Графік проведення науково-педагогічними працівниками кафедри консультацій.

8) Штатний розпис кафедри.

9) Графіки щорічних відпусток працівників кафедри.

10) Графік підвищення кваліфікації викладачів.

11) Розклад занять викладачів.

12) Журнал обліку курсових та контрольних робіт.

13) Вихідні документи (службові, доповідні записки, клопотання тощо).

14) Графіки освітнього процесу для денної  форми навчання.

 

А2. Обліково-звітна:

1) Розрахунок (обсяг) навчального навантаження кафедри на навчальний рік.

2) Розподіл навчального навантаження між науково-педагогічними працівниками кафедри на навчальний рік.

3) Індивідуальні плани роботи науково-педагогічних працівників на навчальний рік.

4) Посеместрові звіти науково-педагогічних працівників про навчальну, методичну, наукову й організаційну діяльність та за навчальний рік.

5) Зведений звіт про виконання плану роботи кафедри за навчальний рік.

6) Матеріали щодо перевірки кафедри і усунення виявлених недоліків.

7) Звіт про науково-дослідну роботу кафедри за календарний рік.

 

 

 

А3. Навчально-методична:

1) Навчальні плани для денної форми навчання.

2) Робочі програми навчальних дисциплін для денної форми навчання.

3) Індивідуальні навчальні плани студентів.

4) Навчально-методичні комплекси дисциплін, закріплених за кафедрою (роздруковані копії та копії на електронному носії).

5) План видання методичного забезпечення навчального процесу.

6) Екзаменаційні білети та екзаменаційні (залікові) роботи студентів за минулий навчальний рік.

 

А4. Науково-дослідна:

1) Матеріали роботи наукових гуртків кафедри.

 

детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/aX69rDsQCoH8MxF

 

 

Тематичний план весна 2024

детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/nMd3pDaaMT2FLwc

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/WAig9B7zLwK3NSa

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/WAig9B7zLwK3NSa

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/m73gZFdQfCzyAcS

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6ckEX2WfBRbKJX7

 

Робочі програми 2023-2024

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Патофізіологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 «Медицина»
Опис навчальної дисципліни (анотація)
Патофізіологія є однією з фундаментальних дисциплін у системі вищої фармацевтичної
освіти.

детальніше

 

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Патофізіологія особливостями дитячого
віку»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 228 «ПЕДІАТРІЯ»
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

Програма вивчення навчальної дисципліни «Патофізіологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 221 «Стоматологія»
освітньої програми магістра стоматології
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

 

 

Програма вивчення навчальної дисципліни «Патофізіологія»
складена відповідно до проекту Стандарту вищої освіти України (далі Стандарт)
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 226 «Фармація»
освітньої програми магістр фармації (очна/заочна форма)

Детальніше

 

Department of Pathological Physiology
Speciality 222 – Master of medicine
The Curriculum structure on the Pathological Physiology
Introduction
Programe of «Pathological physiology»
Made according to high education standard project of Ukraine of second(material) level of high education of
Branches of knowledges 22 «Health care»
speciality222 «Medicine»
scientific program master of medicine

Детальніше

 

2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Силабус  “Медицина ОК -17” 2024

Силабус “Педіатрія ОК- 17” 2024

Силабус “Стоматологія ОК -16” 2024

Силабус “Фармація ОК -18” 2024

Силабус “Хвороби цивілізації ВБ -1.24” 2024

Syllabus Medicine  OC -17 2024

Syllabus Denristry OC – 16 2024

Розклад занять для студентів на кафедрі патофізіології                        
на весняний семестр 2023 – 2024 навчального року

 

                       
Пара Понеділок Вівторок Середа Четвер П’ятниця
І 13м – Пороховська 24 м – Матолінець 5 м – Пороховська 20 м – Садляк 14 м – Пороховська
11ст – Матолінець 25 м – Байда 6 м – Лукович 21 м – Угрин 15 м – Байда
12 ст – Угрин 26 м – Лукович 36 м – Галій-Луцька 1 ф – Пороховська 16 м – Вервега
13 ст – Лукович 27 м – Галій-Луцька 37 м – Матолінець 1 ам – Байда 17 м – Лукович
5 ам – Байда 2 ам – Семенців 38 м – Садляк   4 ам – Семенців
    7 ам – Колішецька    
  11-19ст Садляк 1-10 ст Пороховська     1-10м Матолінець      
ІІ 22 м – Лукович 1 ст – Байда 3 м – Садляк 11 м – Угрин 1 м – Пороховська
23 м – Матолінець 2 ст – Садляк 4 м – Семенців 12 м – Садляк 2 м – Семенців
14 ст –Угрин 3 ст – Лукович 18 ст – Лукович 28 м – Матолінець 7 ст – Колішецька
15 ст – Пороховська 4 ст – Матолінець 19 ст – Пороховська 29 м – Пороховська 8 ст – Байда
16 ст – Садляк 2 ф – Семенців 4 ф – Матолінець 5 ст – Байда 9 ст – Лукович
3 ам — Байда 5 ф – Галій-Луцька   6 ст – Колішецька 10 ст – Вервега
         
              36-38м Семенців    
ІІІ 7 м – Матолінець 18 м – Семенців 30 м – Лукович 10 м – Пороховська  
8 м – Лукович 19 м – Садляк 31 м – Матолінець 6 ам – Семенців  
9 м – Пороховська 3 ф – Матолінець 32 м – Пороховська    
  17 ст – Матолінець 33 м – Садляк    
    34 м – Семенців    
    35 м – Галій-Луцька    
  11-19м-Садляк 28-35 м Пороховська 20-27м Пороховська   1-7ам Байда/Колішецька     1-5 ф Байда  
ІV                    

 

                 Завідувач кафедри, професор                                                            Михайло РЕГЕДА

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ

Оцінка «відмінно» (5) − студент бездоганно засвоїв теоретичний матеріал теми заняття, демонструє глибокі і всебічні знання відповідної теми, основні положення наукових першоджерел та рекомендованої літератури, логічно мислить і будує відповідь, вільно використовує набуті теоретичні знання при аналізі практичного матеріалу, висловлює своє ставлення до тих чи інших проблем, демонструє високий рівень засвоєння практичних навичок у вигляді розв’язку ситуаційних задач (розкриває механізми патогенезу патологічного процесу, основних симптомів, змін лабораторних показників та вміє обгрунтувати захисні та компенсаторно-пристосувальні механізми), розв’язує тестові завдання  рівня А на 96-100% ;

Оцінка «добре» (4) − студент добре засвоїв теоретичний матеріал заняття, володіє основними аспектами з першоджерел та рекомендованої літератури, аргументовано викладає його; володіє практичними навичками, висловлює свої міркування з приводу тих чи інших проблем, але припускається певних неточностей і похибок у логіці викладу теоретичного змісту або при виконанні практичних навичок, при розвізку ситуаційних задач припускається неточностей, тестові завдання рівня А розв’язує на 90-95% ;

Оцінка «задовільно» (3) − студент в основному опанував теоретичними знаннями навчальної теми, орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, але непереконливо відповідає, плутає поняття, додаткові питання викликають у студента невпевненість або відсутність стабільних знань; відповідаючи на питання практичного характеру, виявляє неточності у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, припускається помилок при виконанні практичних навичок, при розв’язку ситуаційних задач не вміє обгрунтувати патогенез, допускається помилок при інтерпитації симптомів та лабораторних показників, тестові завдання рівня А розв’язує на 80-89%;

Оцінка «незадовільно» (2) − студент не опанував навчальний матеріал теми, не знає наукових фактів, визначень, допускається грубих помилок при обгрунтуванні патогенезу розвитку патологічного процесу чи симптомів, майже не орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, відсутнє наукове мислення, практичні навички не сформовані.

Регламент проведення іспиту.

Іспит складається із таких етапів:

1 етап – письмова відповідь на тестові завдання формату А (бланковий контроль). Студент відповідає на 25 тестів формату А з тем кожного змістового розділу, які входять до складу підсумкового заняття.

ІІ етап – письмова відповідь. Студент відповідає на 5 теоретичних питань білету: два запитання із розділів Загальна нозологія та Типові патологічні процеси, Порушення обміну речовин. Три наступні запитання із розділу Патологія органів та систем.

ІІІ етап – перевірка практичних навичок у письмовому форматі ( ситуаційна задача з лабораторними та інструментальними показниками різних патологій).

 

Таблиця

Оцінювання іспиту

Тестовий контроль Письмовий контроль Демонстрація практичних навичок
питання
1 2 3 4 5
«5» 23-25 балів

(91-100% вірних відповідей на тести)

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

 

«5»

5 бали

«4» 18-22 балів

(71-90% вірних відповідей на тести)

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

 

«4»

4-3 бали

«3» 13-17 балів

(50-70% вірних відповідей на тести)

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

 

«3»

2-1  бал

«2» 0 балів

(менше 50% вірних відповідей на тести)

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

 

«2»

0 балів

Критерії оцінювання розписових питань на іспиті При перевірці екзаменаційної письмової роботи екзаменатор проставляє на аркукші екзаменаційної роботи студенти бали , окремо за вирішення кожного розписового питання  і виставляє на остаточний бал за підсумковий контроль в який входить бали за тестові відповіді та розписові запитання. Загальна кількість балів які студент може набрати за результатами підсумкового екзаменаційного контролю. Він містить такі складові :

за результатами розписових відповідей:

5 – відмінно (10 балів) –  студент чітко і по суті дав відповідь на теоретичне питанння;

4 – добре ( 9-8 балів) студент припускається певних неточностей  і похибок  і логіці викладу теоретичного змісту.

3-  задовільно (7 балів) – відповіль на теоретичне питання нечітка, робить помилки у визначеннях  та основних термінах і поняттях.

2 – незадовільно (0 балів ) – відсутня конкретна відповідь на питання.

Критерії оцінювання ситуаційної задачі  на іспиті Оцінювання ситуаційної клінічної задачі 5 – відмінно (5 балів) –  студент чітко і по суті дав відповідь на усі пять запитань, вірно інтерпритував результати лабораторних досліджень;

4 –   добре ( 4-3 балів) студент припускається певних неточностей  і похибок у інтерпритації результатів лабораторних і клінічних дослідженнь. Припускається незначнихпомилок у викладі патогенезу. Студент відповів на 3-4 питання з усіх заданих.

3 –  задовільно (3-2балів) – відповідь на  питання нечітка, робить помилки у визначеннях  та основних термінах і поняттях. Не вміє пояснити результати клінічних та лабораторних  досліджень. Студент відповів на 2-3 питання із 5.

2 – незадовільно (0 балів ) – відсутня конкретна відповідь на питання. Студент не відповів вірно на жодне питання.

 

 Визначення кількості балів, яку студент набрав з дисципліни.

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену становить 80.

Мінімальна кількість балів при складанні екзамену –  не менше 50.

Оцінка з дисципліни, яка завершується екзаменом визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за екзамен (не менше 50).

Бали з дисципліни для студентів, які успішно виконали програму конвертуються у традиційну 4-ри бальну шкалу за абсолютними критеріями, які наведено нижче у таблиці:

Бали з дисципліни Оцінка за 4-ри бальною шкалою Бали з дисципліни Оцінка за 4-ри бальною шкалою
Від 170 до 200 балів 5
Від 140 до 169 балів 4
Від 139 балів до мінімальної 3
Нижче мінімальної кількості балів, 2

 

Регламент оцінювання іспиту з патологічної фізіології для студентів медичного факультету(онлайн форма):

Час доступу – 120 хвилин, тривалість екзаменаційного тесту – 90 хвилин. Максимальна кількість балів, яку може набрати студент/ка за результатами іспиту – 80 (40 балів за правильні відповіді на одне завдання у форматі ліцензійного іспиту ЄДКІ – 1 бал  за 1 вірно виконаний тест, та 40 балів за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту, 1 бал  за 1 вірно виконаний тест), мінімальна кількість балів – 50 (сума балів за правильні відповіді на запитання у форматі ліцензійного іспиту ЄДКІ та за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту).

Вважати незадовільною оцінкою 49 і менше балів (≤61,5 %).

Правильність відповіді на одне завдання розширеного змісту з 8 дестракторами  (з яких 4 (50%) є правильними відповідями), якщо студент обрав 1 з 4 правильних — 0.25 балів, якщо студент обрав 2 з 4 правильних — 0. 5 балів, коли обере 3 із 4 вірних, то отримає 0,75 бала. Якщо всі 4 відповіді вірні, то студент отримає 1 бал. Валідність у відсотковому розрахунку 1 питання =0,25%, відовідно 2 питання = 50% , 3 питання = 75% вірних відповідей і 4 питання =100% правильна відповідь.

Якщо додатково вибере неправильну відповідь отримує 0 балів.

Контроль підготовки студента/ки під час іспиту, який триває 120 хвилин за таким регламентом:

  1. організаційна робота – 15 хвилин
  2. 2. проведення комп’ютерного тестового контролю (протягом 80 хвилин: виконання 80 тестових завдань вибіркового типу: з однією правильною відповіддю з п’яти дестракторів першого рівня складності , та із 4 вірними відповідями із 8 дестракторами у 2 рівні складності).
  3. Експорт, візуалізація, аналіз та підсумки результатів (25 хвилин). Перевірка виконання навчальних завдань здійснюється автоматизовано онлайн за допомогою програмного забезпечення їхнього виконання платформи misa.

Орієнтовні критерії оцінювання:

Комплексна кількість балів, яку студент набирає за середнім значенням (за дві складові іспиту) у % переводиться у бали за результатами:

 

80 балів – якщо правильні відповіді на 100%,

79 балів – 98,75%

78 балів – 97,50%

77 балів – 96, 25%

76 балів – 95%

75 балів – 93,75%,

74 балів – 92,50%

73 балів – 91,25%

72 балів – 90%

71 балів – 88,75%

70 балів – 87,50 %

69 балів – 86,25%

68 балів – 85%

67 балів – 83,75%

66 балів – 82,50 %

65 балів – 81,25%

64 балів – 80%

63 балів – 78,75%

62 балів – 77,50%

61 балів – 76,25%

60 балів – 75%

59 балів – 73,75%

58 балів – 72,50%

57 балів – 71,25%

56 балів – 70%

55 балів – 68,75%

54 балів – 67,50%

53 балів – 66,25%

52 балів – 65%

51 балів – 63,75%

50 балів – 62 % – 62,50%

40 балів –50%,

30 балів –37,50%

20 балів –25%

15 балів –18,75%;

10 балів – 12,50%

0 балів – якщо студент не виконав ні одної

вірної відповіді або набрав менше 12,50%

 

Оцінювання:

Відмінно «5» – якщо студент правильно вирішив не менше 87,5% навчальних завдань;

Добре «4» – не менше 75% навчальних завдань правильно;

Задовільно «3» – не менше 62% навчальних завдань правильно;

Детальніше:

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/SS25G4cp7pxH8Df

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6T8Koc7EBgYScN5

 

Лікувально-консультативна робота

НАУКОВА РОБОТА
Кафедра патофізіології успішно проводить наукову роботу в ЛНМУ ім.Д. Галицького за темою – «Роль метаболічних та імунних порушень в
патогенезі розвитку алергічних і запальних процесів, стресу, адреналінового пошкодження міокарду та їх патогенетична терапія» УДК: 616. 127 – 056. 3 –002 – 008. 615 – 02: 616 – 008. 9 – 092. 19 ] – 092- 08 № держреєстрації:0120U105779 ; шифр: ІН. 10.01.001.21; (термін виконання – 2021-2025 рр.).
Впродовж багатьох років на кафедрі вивчаються патофізіологічні механізми розвитку алергічних і запальних процесів на різних рівнях організації, особливості реактивності організму, їх діагностику та лікування. Експериментальним шляхом з’ясовуються патогенетичні особливості змін
імунітету, cтану специфічної і неспецифічної резистентності, ступінь ендогенної інтоксикації, особливості порушень прооксидантної і антиоксидантної систем та зміни в метаболізмі оксиду азоту, цитокінового статусу у сироватці крові, тканинах бронхо-легеневого комплексу, печінки, тимусу та міокарді піддослідних тварин в динаміці розвитку наступних нозологій: алергічного альвеоліту, бронхіальної астми, пневмонії, стресу, адреналінового пошкодження міокарду, цукрового діабету, пародонтиту. Ведеться пошук імунокоригуючого, імуномодулюючого та антиоксидантного впливу на ці процеси – альфа-токоферолу ацетату, тіатриазоліну, кверцетину і L-аргініну та перспективність їх подальшого застосування в терапії цих
патологій. З 2005 р. – співробітниками кафедри опубліковано понад 900 наукових і навчально-методичних праць, у тому числі 51 книгу (37 монографій, 9 навчальних посібників, 2 довідники, 1 атлас, 2 загально-національні підручники «Патологічна фізіологія» і «Невідкладні стани»). За цей період (з 2005 року) захищено 5 докторських і 25 кандидатських дисертацій. Отримано 17 патентів на винахід та корисну модель.
Співпраця кафедри патофізіології: Центральна науково-дослідна лабораторія та лабораторія промислової токсикології ЛНМУ ім. Данила
Галицького (Зазуляк Т.С.); кафедра лабораторної діагностики ФПДО ЛНМУ ім. Данила Галицького (проф. Лаповець Л.Є.) . Є міжнародна співпраця,
зокрема, кафедра плідно співпрацює з товариством з обмеженою відповідальністю “Орторем” (Словацької республіки), яке очолює к.мед.н.,
доцент Бородач В.О., що підтверджується угодою. Регеда М.С. д.м.н.,професор, академік АНВШУ, академік УАН,
Заслужений працівник освіти України, лауреат премії ім. М.Д. Стражеска, НАНУ, лауреат премії ім. Ф.Г. Яновського НАНУ, Віце-президент
Українського наукового товариства патофізіологів, Відмінник освіти України. – автор і співавтор 800 наукових та навчально-методичних праць у т. ч. 81 книги. Створив патофізіологічну наукову школу – підготував 26-х докторів та кандидатів медичних наук. На даний час є головним редактором двох науково-практичних журналів – “Актуальні проблеми медицини, фармації та біології“ та “Вісник Вищої медичної освіти“, член редакційної ради низки вітчизняних науково-практичних журналів, член спеціалізованої Вченої ради ТНМУ ім. І.Я. Горбачовського по захисту докторських та кандидатських дисертацій, Голова експертної ради з медико-біологічних та фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 р.), “Doctor honoris cause” ТНМУ ім. І.Я. Горбачевського, почесний доктор з екології Інституту агроекології і природокористування Національної академії аграрних наук України, почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету, почесний професор Одеського міжнародного медичного
університету, почесний професор Українського НДІ медицини транспортуМОЗУ.

Наукова робота та видавнича діяльність 2023

Детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/c3M232QYB2j8WXn

Наукова робота  2023-2024

Детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/eFce4j8rbtpY8bA

 

Аспіранти 2023

детальніше:

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/jZrBAxTngWs6jE9

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6PtNzWHDB58swFR

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/WKMdKs77GsSGcLG

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/epQRz4kSX5PqYj3

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6KWXJEWy78XgfNW

Студентський науковий гурток

Керівник наукового гуртка –доцент кафедри патологічної фізіології , к.мед. н.  Наталія СЕМЕНЦІВ

Мeта та завдання гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної роботи, участі у науково-практичних конференціях, семінарах, проєктах, створення середовища для обміну ідеями, думками та знаннями, створення умов для творчого зростання, надання можливостей студентам розвивати аналітичні та критичні навички, необхідні для наукової та клінічної діяльності. Забезпечення можливості студентам поглибити свої знання та навички з патологічної фізіології.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.

Студенти, котрі відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:

  • ознайомитися з принципами, методами, інструментальними навичками наукової та дослідницької роботи;
  • приймати участь в науковому житті університету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових виданнях;
  • розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях;
  • брати участь в проведенні «круглих столів», дебатів, з метою аналізу сучасних проблем використання базових знань і навичок з патологічної фізіології в медицині та пошуку нових рішень та підходів;
  • використовувати базові навички  з патологічної фізіології в галузі медицини для навчання та обміну досвідом в студентському середовищі

Основні тематики наукових досліджень

-Основні клінічні симптоми при covid 19;

– Особливості перебігу запального процесу при різних видах реактивності ;

– Вплив хронічного стресу на організм;

– Перша невідкладна допомога при екстремальних станах;

– Патофізіологія місцевих та системних проявів запалення ;

-Особливості впливу на систему гемостазу у пацієнтів, котрі пенесли covid.

Проведено спільне засідання кафедри патологічної фізіології та ортодонтії з майстер класом по першій невідкладній допомозі.

На кафедрі проведено олімпіаду.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи. Щорічно гуртківці успішно беруть участь у Загальноуніверситетській студентській науковій конференції / Lviv Young Scientist International  Conference (LYSICon)

№ з/п Найменування наукового гуртка

(за наявності), керівник гуртка, кількість здобувачів вищої освіти, усього осіб

Участь здобувачів вищої освіти у наукових конференціях, конкурсах, виставках, профільних олімпіадах, інших науково-освітянських заходах (прізвище, ініціали здобувача вищої освіти, назва заходу, рік, публікація та/або призове місце (за наявності); керівник
2022-23 Студентський науковий гурток, керівник професор Богдана ВЕРВЕГА

 

 

Сало Володимир

Іваникович Тарас

Мельник Соломія

Сало Володимир 20-21.04.2023р Міжнародна мультидисциплінарна наукова інтернет-конференція Світ наукових досліджень-18/учасник /публікація; керівник Наталія Семенців

Іваникович Тарас 14-15.11.2023р LYSICon Львів; 26-29.04.2023р Uzhhorod medical students conference/ учасник/ публікація

керівник Оксана САДЛЯК

Мельник Соломія 16.11.2023р 4 науково-практична інтернет конференція з міжнародною участю/ учасник/публікація ; керівник Богдана ВЕРВЕГА

2023-24 Студентський науковий гурток, керівник доцент Наталія СЕМЕНЦІВ

Горблянська Анна

Потічна Катерина

Кривов’яз Андрій

Фоменко Уляна

Мельник Соломія

Дубовик Богдана

Горблянська Анна, Потічна Катерина  “Вплив стресу на якість життя та навчання студентів медичних вишів на заході України”  LYSICon Львів; 26-29.04.2023р Uzhhorod medical students conference/ учасник/ публікація  керівник Наталія СЕМЕНЦІВ

Кривов’яз Андрій  “Особливості розвитку анемічного синдрому у пацієнтів з цукровим діабетом 2 типу”  LYSICon Львів; 26-29.04.2023р Uzhhorod medical students conference/ учасник/ публікація керівник Наталія СЕМЕНЦІВ

Сертифікати конференції LISOT 2024

Міжнародне співробітництво

Кафедра медичної інформатики співпрацює з Державною вищою професійною школою ім. проф. Едварда Щепаніка (м. Сувалки, Польща), Вищою Медичною Школою у Білостоку (Польща), Люблінською політехнікою (Польща)

Спільно проведено комп’ютерні скринінгові дослідження стилю життя студентської молоді України та Польщі.

Проведено дослідження в рамках проекту «Інвалідність як відмінність – соціальне ставлення студентів з Польщі та України до людей в інвалідних візках.

Словацька Республіка.

Попрад., вул. Длгегони 507917, 0581

Товариство з обмеженою відповідальністю “Орторем”.

Розроблено спільний проект для участі у партнерський програмі: Partnership for joint implementation of the Programme “Current medical-social, sanitary, technical and economic security challenges” under the International Academic Partnership Programme announced by the National Agency for Academic Exchange.

Участь співробітників кафедри медичної інформатики у міжнародних форумах, з’їздах, конференціях

  1. Barylo N., Boyko O., Holyaka R., Stakhira P., Kutsiy S., Yaremchuk I. Structure and Mixed Signal Front-End of White Organic Light Source for MEMS Sensor. IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. https://doi.org/10.1109/MEMSTECH55132.2022.10002912(Scopus)

  2. Barylo H., Holyaka R., Kremer I., Marusenkova T., Kachurak Yu., Adamiak O. Models and Development of a Spectral Express Analyzer for MEMS Optical Systems // IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. (Scopus)

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus/Web of Science (бібліографічний опис)

  1. Yatsyshyn S., Hotra O., Skoropad P., Bubela T., Mykyichuk M., Kochan O., Boyko O. Investigating Thermoelectric Batteries Based on Nanostructured Materials. Energies. 2023; 16(9): 3940. (Scopus Q1, IF=3.25) https://econpapers.repec.org/article/gamjeners/v_3a16_3ay_ 3a2023_3ai_3a9_3ap_3a3940-_3ad_3a1141094.htm ]

  2. Quercia A., Pironti A., Bolshakova I., Holyaka R., Duran I., Murari A. Long term operation of the radiation-hard Hall probes system and the path toward a high performance hybrid magnetic field sensor. Nuclear Fusion. 2022;62:106032. (Scopus Q1, IF=4.215). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1741-4326/ac8aad

  3. Chorna V., Lototska L., Karimulin R., Hubar A., Khliestova, I. Risk factors of in-hospital infections occurrence in healthcare institutions in ukraine and eu countries. Georgian Medical News. 2023;336:17-21. (Scopus Q4 IF=0.13).
  4. Sokil B. I., Pukach P. Y., Senyk A. P., Sokil M. B., Andrukhiv A. I., Vovk M. I. Asymptotic method and wave theory of motion in studying the effect of periodic impulse forces on systems characterized by longitudinal motion velocity. Mathematical Modeling and Computing. 2022;9(4):909-920.  (Scopus Q4 IF=0.24) https://doi.org/10.23939/mmc2022.04.909 .
  5. Dyhdalovych T., Fechan A., Kutsiy S., Melnykov S. Development of the automated system of analysis and quality assessment of visible light sources 2022 IEEE 16th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). 2022:694-697 https://doi.org/10.1109/TCSET55632.2022.9767066 (Scopus)

Міжнародне стажування

Бойко О.В. пройшла стажування на кафедрі електроніки та інформаційних технологій Люблінського політехнічного університету (Department of Electronics and Information Technology, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science at Lublin University of Technology. Poland), а також брала участь у міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Together with Outstanding Leaders of Modernity: Values, Experience, Knowledge, Competences and Tehnologies for Formation of the Successful Personality and Transformation on the World» (International Historical Biographical Institute).

 

Заходи Термін виконання Відповідальні за виконання
1. Проведення тематичних конференцій, вечорів пам’яті, круглих столів з нагоди Дня Державного Прапора України та 32- річниці Незалежності України Вересень Куратори груп
2. Облаштування інформаційних стендів присвячених Захисникам і Захисницям України Вересень Куратори груп
3. Проведення благодійної акції в межах проекту “Смілива гривня” Вересень Куратори груп
4. Проведення патріотично-виховних, просвітницьких, культурно-мистецьких заходів та круглих столів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1932-1933 рр. в Україні – геноциду Українського народу. Жовтень Куратори груп
5. Проведення санітарно-освітньої роботи у гуртожитках і конкурсу з санітарного стану кімнат гуртожитків. Жовтень Куратори груп
2. Проведення загальнонаціональної акції “Запали свічку пам’яті ” у День пам’яті жертв Голодомору Листопад Куратори груп
3. Проведення молитви у День пам’яті жертв Г олодоморів Листопад Куратори груп
4. Проведення у режимі онлайн тематичних лекцій на тему “Голодомор – геноцид Українського народу” Листопад Куратори груп
5. Перегляд архівних матеріалів, які висвітлюють події, пов’язані з геноцидом Українського народу Листопад Куратори груп
6. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів серед іноземних студентів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1032-1933 рр. в Україні Листопад Куратори груп
7. Сприяти участі студентів в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково- дослідницьких і пошукових робіт, присвячених 90-м роковинам Голодомору Грудень Куратори груп
8. Публікація матеріалів, пов’язаних з темою Голодомору 1932-1933 років в Україні Грудень Куратори груп
9. Проведення семінарів “Шляхами героїв” у академічних групах виховних годин на теми: Конвенція ООН “Про попередження злочину геноциду і покарання за нього” Листопад Куратори груп

 

Відповідальною за гуманітарну освіту та національне виховання студентів 3 курсу медичного факультету №1 на 2023-2024 н.р. призначено доцента кафедри  Лукович Ірену Миронівну.

Відповідно до розпорядження №4 декана медичного факультету №1 від 01.09.2023 року впродовж 2023-2024 навчального року викладачі кафедри патофізіології відповідають за проведення виховної роботи із студентами 1,2,3,4,5 груп 3 курсу медичного факультету №1.

Курація груп розподілена наступним чином:

1 група – доц. Садляк О.В.

2 група – доц. Семенців Н.Г.

3 група – доц. Лукович І.М.

4 група – доц. Матолінець О.М.

5 група – доц. Пороховська Н.Г.

Курація гуртожитків №1 і №7 розподілена наступним чином:

Гуртожиток №1 – доц. Байда М.Л.

Гуртожиток №7 – ас. Галій-Луцька В.В.

Завідувач кафедри патофізіології

д. мед. наук., професор.                                                        Регеда М.С.

Соціальні мережі