Адреса
79010, м. Львів, вул. Пекарська, 69
Телефон: +38 (032) 2786445, +38(032)2603007
Email:
На карті:
Завідувач кафедри
САВИЦЬКА Мар’яна Ярославівна, кандидат медичних наук, доцент
Історія кафедри за посиланням: Кафедра фізіології
ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ
Викладання фізіології у Львівському університеті розпочалося з створення медичного факультету у 1894 р. під керівництвом професора Г. Кадія. У 1895 р. відкрито кафедру нормальної фізіології у новозбудованому анатомічному корпусі архітектурного ансамблю по вул. Пекарська, 52 (архітектор Йозеф Браунзайс), яку очолив професор Адольф Бек, випускник медичного факультету Ягеллонського університету (1890 р.) та учень засновника польської експериментальної фізіології, видатного вченого із світовим іменем − Наполеона Цибульського, Під час роботи на кафедрі фізіології в Кракові Адольф Бек 1892 р. захистив дисертацію на тему − “Про фізіологію рухів” під керівництвом професора Н. Цибульського, також разом з ним написав ряд робіт. Його наукова праця “Про подразнення різних місць того ж самого нерва” (1893р.), викликала великий резонанс в наукових колах цього часу. В 1894 р. професор А. Бек опублікував наукову роботу “Визначення функціональної локалізації в головному і спинному мозку при допомозі електричних явищ”, яка принесла чергове світове визнання фізіологів і дозволила вважати А. Бека одним із основоположників сучасної електроенцефалографії.
Детальніше за активним посиланням
Савицька Мар’яна Ярославівна,
завідувач кафедри нормальної фізіології, доцент, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Кондро Мар’яна Миронівна
доцент кафедри нормальної фізіології, доктор медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Чупашко Олеся Іванівна
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Мельник Оксана Ігорівна
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Федоренко Юрій Володимирович
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Паніна Любов Володимирівна
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Піняжко Роман Олегович
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Суходольська Наталія Василівна
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Ковальчук Ірина Миколаївна
доцент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Костишин Назар Михайлович
асистент кафедри нормальної фізіології, кандидат медичних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Семочко Олена Миколаївна
асистент кафедри нормальної фізіології, кандидат біологічних наук
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Ванівський Михайло Михайлович
асистент кафедри нормальної фізіології
Google Scholar | ORCID | WoS | Scopus |
Ляшеник Марія Василівна, старший лаборант
Дем’янів Мирослава Ярославівна, лаборант
Сергеєва Зоряна Романівна, лаборант
Кононенко Оксана Олександрівна, лаборант
Яворська О.І., прибиральниця
Олійник Л.Ю., прибиральниця
Навчально-організаційна робота для студентів медичного факультету та педіатрії за активним посиланням
Навчально-організаційна робота для студентів стоматологічного факультету
Навчально-організаційна робота для студентів фармацевтичного факультету
Навчально-організаційна робота для студентів спеціальності “Протезування та ортезування”
Навчально-організаційна робота для студентів спеціальності “Фізична реабілітація”
Елективний курс детальніше
Силабус вивчення навчальноїдисципліни «Фізіологія» складений відповідно до освітньо-професійної програми «Фармація»
Стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація»
Силабус навчальної дисципліни «Загальна фізіологія та фізіологія рухової активності» складений відповідно до Стандарту вищої освіти першого (бакалаврського) рівня
за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація
спеціалізація 227.01 Фізична терапія
галузі знань 22 Охорона здоров’я освітньої програми бакалавра терапії та реабілітації
Силабус навчальної дисципліни «Фізіологія людини» складений відповідно до стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 224 Технології медичної діагностики та лікування спеціалізація
227.01 Протезування-ортезування галузі знань
22 Охорона здоров’яосвітньої програми магістра технологій медичної діагностики та лікування.
Syllabus of the academic discipline “Physiological Aspects of Healthy Nutrition. Clinical. Foundations of Nutrition and Dietetics” has been compiled in accordance with the Educational and Professional Program “Medicine”,
the Standard of Higher Education of the second (Master’s) level,
in the field of study 22 “Healthcare”,
specialty 222 “Medicine”
Силабус навчальноїдисципліни «Фізіологія» складений відповідно до
Освітньо-професійної програми «Медицина»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 «Медицина»
Syllabus of the academic discipline “Physiology” has been compiled in accordance with the
Educational and Professional Program “Medicine”,
the Standard of Higher Education of the second (Master’s) level,
in the field of knowledge 22 “Healthcare”,
specialty 222 “Medicine”
Силабус навчальноїдисципліни «Фізіологічні аспекти здорового харчування. Клінічні основи нутриціології та дієтології» складений відповідно до
Освітньо-професійної програми «Медицина»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 «Медицина»
Силабус навчальноїдисципліни «Фізіологія з особливостями дитячого віку» складений відповідно до Освітньо-професійної програми «Педіатрія»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 228 «Педіатрія»
Syllabus of the academic discipline “Physiology, including Physiology of the Oral Cavity” has been compiled in accordance with the Educational and Professional Program “Dentistry”,
the Standard of Higher Education of the second (Master’s) level,
in the field of knowledge 22 “Healthcare”,
specialty 221 “Dentistry”
Силабус вивчення навчальноїдисципліни «Фізіологія, у т.ч. фізіологія порожнини рота» складений відповідно до
Освітньо-професійної програми «Стоматологія»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 221 «Стоматологія»
Силабус вивчення навчальноїдисципліни «Фізіологічні аспекти здорового харчування.Клінічні основи нутриціології та дієтології» складений відповідно до Освітньо-професійної програми «Стоматологія»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 221 «Стоматологія»
Силабус навчальноїдисципліни «Фізіологічні аспекти здорового харчування. Клінічні основи нутриціології та дієтології» складений відповідно до Освітньо-професійної програми «Педіатрія»
Стандарту вищоїосвіти другого (магістерського) рівня
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 228 «Педіатрія»
Силабус вивчення навчальної дисципліни «Фізіологія» складений відповідно до Освітньо-професійної програми «Фармація»
Стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація»
Методи контролю
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті за відповідною темою і має на меті перевірку засвоєння студентами навчального матеріалу. Форми оцінювання поточної навчальної діяльності є стандартизованими і включають контроль теоретичної та практичної підготовки.
Використовуються такі засоби оцінки рівня знань студентів: тестування, усне/письмове опитування, розв’язування ситуаційних задач, інтерпретація та оцінка лабораторних досліджень та їх результатів, оцінка практичних навичок.
Самостійна робота перевіряється та обговорюється на практичному занятті.
Підсумковий контроль успішності навчання проводиться у формі письмового іспиту і складається з підсумкового тестового контролю. До підсумкового контролю допускаються студенти, котрі виконали всі види навчальних завдань, відвідали усі аудиторні навчальні заняття передбачені навчальною програмою та під час вивчення дисципліни набрали за поточну
навчальну діяльність не менше мінімальної кількості балів (72 бали).
Поточний контроль
Практичні заняття з фізіології є структурованими і передбачають комплексне оцінювання у балах всіх видів діяльності (навчальних завдань), які студенти виконують під час практичного заняття:
- На початковому етапі практичного заняття здійснюється контроль теоретичної підготовки студентів, що передбачає усне/письмове опитування. Його результати оцінюються позитивно, якщо студент, дав не менше 60% правильних відповідей. У загальній оцінці поточної навчальної діяльності цей етап становить 20%.
- На основному етапі практичного заняття оцінюються:
1)виконання практичних робіт (досліджень), уміння аналізувати й інтерпретувати результати досліджень і правильно зробити висновки;
2) вирішення ситуаційних задач, малювання графіків, схем, контурів регуляції.
У загальній оцінці поточної навчальної діяльності цей етап становить 50%, якщо студент правильно виконав практичні роботи (дослідження), вірно проаналізував й інтерпретував результати дослідження, зробив обґрунтовані висновки і вирішив всі запропоновані завдання.
Студент набирає 40% оцінки, якщо він правильно виконав практичні роботи (дослідження), вірно проаналізував та інтерпретував результати дослідження, зробив обґрунтовані висновки і вирішив не менше половини запропонованих завдань.
Студент набирає 30% оцінки, якщо він правильно виконав практичні роботи (дослідження), вірно проаналізував й інтерпретував результати дослідження, зробив обґрунтовані висновки, але не вирішив жодного із запропонованих завдань.
Студент не набирає балів, на основному етапі навчальної діяльності якщо він не зумів правильно виконати практичні роботи (дослідження), проаналізувати й інтерпретувати результати досліджень, зробити обґрунтовані висновки.
- На кінцевому етапі практичного заняття здійснюється тестовий контроль та вирішення комплексних ситуаційних задач, що дозволяють оцінити ступінь досягнення навчальної мети. Тести містять не менше 10 тестових завдань вибіркового типу. Цей етап оцінюється позитивно за умови, що студент правильно вирішив не менше 60% завдань. У загальній оцінці поточної начальної діяльності цей етап становить 30%.
Оцінювання поточної навчальної діяльності
Під час оцінювання засвоєння кожної теми за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за 4-ри бальною шкалою. При цьому враховуються усі види робіт, передбачені програмою дисципліни. Студент має отримати оцінку з кожної теми для подальшої конвертації оцінок у бали за багатобальною (200-бальною) шкалою:
оцінка «5» – якщо виконано правильно не менше 90% навчальних завдань; оцінка «4» – якщо виконано правильно не менше 80% навчальних завдань; оцінка «3» – якщо виконано правильно не менше 60% навчальних завдань; оцінка «2» – якщо виконано правильно менше 60% навчальних завдань.
Форма підсумкового контролю успішності навчання – іспит
Підсумковий контроль (іспит) здійснюється по завершенню вивчення дисципліни згідно розкладу іспитів, затвердженого навчальним відділом університету.
Екзамен проводиться у письмовій формі та складається з підсумкового тестового контролю.
У разі онлайн-навчання проведення іспиту буде відбуватися згідно наказу ректора.
Підсумковий контроль складається із таких етапів:
- 40 стандартних тестових завдань, кожне з яких має одну правильну відповідь з п’яти запропонованих,
- 40 тестових завдань розширеного змісту (2 правильні відповіді).
Критерії оцінки тестових завдань: правильна відповідь на 1 тест з однією правильною відповіддю – 1 бал.
Тестові завдання розширеного змісту: 2 правильні відповіді – 1 бал, 1 правильна відповідь – 0,5 бала, якщо додатково обрано неправильну відповідь – 0 балів.
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент/ка за результатами іспиту – 80 балів (40 балів за завдання з однією правильною відповіддю та 40 балів за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту), мінімальна кількість балів – 50 (сума балів за правильні відповіді на запитання у форматі однієї правильної відповіді та за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту). Вважається незадовільною оцінкою 49 і менше балів (≤61,9 %).
Схема нарахування та розподіл балів, які отримують студенти:
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент за поточну навчальну діяльність для допуску до екзамену становить 120 балів.
Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати студент за поточну навчальну діяльність для допуску до екзамену становить 72 бали.
Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за 4-ри бальною (національною) шкалою під час вивчення дисципліни, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою
Самостійна робота студентів оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Засвоєння тем, які виносяться лише на самостійну роботу контролюється при підсумковому контролі.
Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену становить 80.
Мінімальна кількість балів при складанні екзамену – не менше 50.
Оцінка з дисципліни, яка завершується екзаменом визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за екзамен (не менше 50).
Бали з дисципліни незалежно конвертуються як в шкалу ECTS (ЄКТС), так і в 4-бальну шкалу. Бали шкали ECTS у 4-бальну шкалу не конвертуються і навпаки.
Бали студентів, які навчаються за однією спеціальністю, з урахуванням кількості балів, набраних з дисципліни ранжуються за шкалою ECTS
Детальніше про критерії оцінювання для кожної дисципліни в активному посиланні
Лікувально-консультативна робота на кафедрі нормальної фізіології не проводиться
Наукова робота та видавнича діяльність
Тема науково-дослідної роботи кафедри нормальної фізіології
УДК: 612.1/.8:018:616.1/.8-008
№ держреєстрації 0121U100164
“Вивчення механізмів регуляції інтегративних систем організму в умовах норми, функціональних розладів та з’ясування шляхів їх корекції”
ЗАСТОСУВАННЯ МЕЛАТОНІНУ ЗА УМОВ ПОЄДНАННЯ РІЗНОЇ ПРИРОДИ СТРЕСОРНИХ ЧИННИКІВ. ВПЛИВ ІММОБІЛІЗАЦІЙНОГО СТРЕСУ НА ПОКАЗНИКИ ПЕРЕКИСНОГО ОКИСНЕННЯ ЛІПІДІВ. ЗМІНИ МІНЕРАЛЬНОЇ ЩІЛЬНОСТІ КІСТКОВОЇ ТКАНИНИ ЗА УМОВИ МОДЕЛЮВАННЯ ШТУЧНОЇ МЕНОПАУЗИ ПІСЛЯ ОВАРІЕКТОМІЇ. (ПРОМІЖНИЙ)
Керівник НДР,
зав. кафедри доц. Савицька М.Я.
Нормоконтролер
А.А. Пилипенко
Участь співробітників кафедри у наукових заходах
Студентський науковий гурток
Керівник наукового гуртка – Семочко Олена Миколаївна
Наукова конференція кафедри нормальної фізіології 2.05.2023
1. Цюрюпа Олег 2 курс, 1 група, медичний факультет. Доповідь на тему: “Двосторонні потенційні механізми нейрофізіологічних взаємодій між COVID-19 та хворобою Альцгеймера”
Науковий керівник — к.б.н., доц. Ковальчук С.М.
2. Миколаєнко Єгор, 2 курс, 1 група, медичний факультет. Доповідь на тему: “Механізми ураження нирок при COVID-19”. Науковий керівник — к.б.н., доц. Ковальчук С.М.
3.Махір Алі, 2 курс, 3 група, медичний факультет. Доповідь на тему: “Paracrine sygnaling pathways in the heart regeneration program”
Науковий керівник — к.м.н., доц. Чупашко О.І.
Заплановано проведення засідання студентського наукового гуртка кафедри на листопад 2024 р.
Студенти що займаються в гуртку ПОСИЛАННЯ НА ФАЙЛ
Мета і завдання гуртка: поглиблене вивчення фізіологічних процесів організму людини та використання цих даних в майбутній професійній та науковій діяльності. У гуртку щорічно займаються студенти 2-3 курсів медичного факультету за тематикою різних розділів фізіології. Студенти працюють над підготовкою доповідей теоретичної медицини, займаються пошуком новітніх джерел інформації, проводять аналіз літератури. На кафедрі є забезпечення сучасними приладами дослідження функцій серцево-судинної системи, нервової системи, стану внутрішніх органів. Студенти-гуртківці мають змогу розвивати наукові здібності шляхом підготовки матеріалів доповідей, працюючи з вітчизняними та закордонними літературними джерелами, використовувати набуті знання для ефективної комунікації, навчання. Теоретичний та експериментальний підхід сприяють актуалізації питань фізіології, популяризації науки серед молодих спеціалістів.
Міжнародне співробітництво
посилання на документи