Адреса

КНП ЛОР “Львівська обласна клінічна лікарня”
Адміністративний корпус, 2-3 поверх
79010, Львів, вул. Чернігівська №7

Телефон: +38 (0322769113)

Email:

На карті:

Завідувач кафедри

КОБЗА Ігор Іванович, доктор медичних наук, професор

 

ІСТОРІЯ КАФЕДРИ ХІРУРГІЇ №2

Восени 1939 р. на базі медичного факультету Львівського університету була організована окрема кафедра шпитальної хірургії.
Першим керівником якої від 1939 до 1941 р. був професор В. Добжанєцкі. У післявоєнні роки завідувачем кафедри став професор І. Грабченко.
При кафедрі працювали доцентські курси зі стоматології (доц. О. Коваль), ортопедії (проф. І. Зайченко) та військово-польової хірургії (доц. Є. Юрмін), які згодом були реорганізовані в самостійні кафедри.
Очолювали кафедру проф. Л. Кузьменко (1951-1967), проф. Г. Івашкевич (1967-1986). У різні роки на кафедрі працювали професори й доценти, викладачі А. Погорецький, М. Олешко, М. Подільчак, Й. Макаруха, Д. Безверхий, В. Орлик, Д. Макар, М. Нікотін, В. Чаплинський, В. Чеповський, Л. Криштальська, В. Голубцов, В. Муха, О. Кущ, В. Мандзюк, І. Крук, В. Федоренко.
У 1964 р. була відкрита кафедра торакальної хірургії під керівництвом проф. М. Даниленка, тодішнього ректора Львівського державного медичного інституту. Це започаткувало розвиток нових напрямків хірургії: легеневої, серцевої, судинної. Організовано курс анестезіології та реаніматології (проф. І. Тимчук), який згодом трансформувався в окрему кафедру. На кафедрі торакальної хірургії у різні роки працювали Д. Бабляк, І. Митюк, Ц. Боржієвський, А. Лукашенко, М. Павлюк, В. Голубченко, І. Коваль, В. Шевчук, М. Лоба, А. Павлюк, Л. Кулик.
У 1986 р. кафедра шпитальної хірургії була об’єднана з кафедрою торакальної хірургії під керівництвом член-кореспондента АМН СРСР, проф. М. Даниленко. Очолювали кафедру проф. М. Лоба (1991-1997), проф. Д. Бабляк (1997-2000). Від 2000 р. кафедрою керує проф. І. Кобза.
У різні роки до плеяди викладачів долучаються М. Івашкевич, Ю. Орел, Ю. Куцик, І. Мота, Г. Єлісєєв, А. Коваль, О. Бабляк, Р. Жук, О. Щур, А. Ярка, Ю. Мандрик, О. Слабий, М. Соловій, Р. Трутяк, А. Мелень, А. Савченко, Т. Рудик, Я. Ярема, Ю. Мота, Д. Аверчук, О. Мишаківський, Д. Федорів, Н. Костишин та інші.
Працівники кафедри займають ключові позиції в забезпеченні сучасного рівня лікувальної роботи баз, надають консультативну допомогу з серцево-судинної, торакальної, абдомінальної та трансплантаційної хірургії.
З 2000 р. зважаючи на досягнення в галузі судинної хірургії на базі кафедри проводяться курси «Судинна хірургія» ( спеціалізація, ТУ, ПАЦ) для лікарів.
З 2005 р. зусиллями працівників кафедри та колективом обласної лікарні відновлено трансплантацію органів у м. Львові. По сьогоднішній день працівники кафедри проводять трансплантацію нирки.
У 2008 р. назву кафедри з «Шпитальної хірургії» змінено на «Кафедра хірургії №2».

 

КОБЗА Ігор Іванович

доктор медичних наук, професор, заслужений лікар України

Закінчив Львівський Державний медичний інститут у 1979 р., 1998 р. – доктор медичних наук, 2004 р. – професор кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання судинної хірургії, хірургії аорти та каротидних артерій, трансплантації нирки. Діючий член національних та міжнародних профільних асоціацій, член редакціцних рад наукових журналів та вісників.

Автор понад 150 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

КУЛИК Любомир Володимирович

доктор медичних наук, професор

Закінчив Львівський Державний медичний інститут у 1978 р., 2012 р. – доктор медичних наук, 2014 р. – професор кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання  кардіо- та судинної хірургії, хірургії дуги аорти, тромбоемболії легеневої артерії, трансплантації серця. Діючий член національних та міжнародних профільних асоціацій, член редакціцних рад наукових журналів та вісників.

Автор понад 100 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ОРЕЛ Юрій Глібович

доктор медичних наук, професор

Закінчив Львівський Державний медичний інститут у 1988 р., 2011 р. – доктор медичних наук, 2013 р. – професор кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання  кардіо- та судинної хірургії, хірургії аорти, вісцеральних судин, трансплантації серця та нирки. Діючий член національних та міжнародних профільних асоціацій, член редакціцних рад наукових журналів та вісників.

Автор понад 100 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ЖУК Ростислав Андрійович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський Державний медичний інститут Ордена дружби народів у 1992 р., 2005 р. – кандидат медичних наук, 2010 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання  судинної хірургії, хірургії аорти, артерій нижніх кінцівок, трансплантації серця та нирки. Діючий член національних та міжнародних профільних асоціацій, член редакціцних рад наукових журналів та вісників.

Автор понад 80 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

КОВАЛЬ Андрій Іванович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський Державний медичний інститут Ордена дружби народів у 1995 р., 2002 р. – кандидат медичних наук, 2010 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання ургентної хірургії, онкохірургії, торакальної хірургії.

Автор понад 70 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ЄЛІСЄЄВ Генадій Юрійович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський Державний медичний інститут Ордена дружби народів у 1992 р., 2006 р. – кандидат медичних наук, 2010 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання ургентної хірургії, онкохірургії, торакальної хірургії

Автор понад 80 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ТРУТЯК Роман Ігорович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2006 р., 2016 р. – кандидат медичних наук, 2020 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургії каротидних артерій, аорти та бойової травми. 

Автор понад 80 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

САВЧЕНКО Аркадій Андрійович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2009 р., 2019 р. – кандидат медичних наук, 2024 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання онкохірургії, ургентної та малоінвазивної хірургії. 

Автор понад 52 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ВИХТЮК Тарас Ігорович

кандидат медичних наук, доцент

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2009 р., 2019 р. – кандидат медичних наук, 2024 р. – доцент кафедри хірургії.

Сфера наукових інтересів охоплює питання судинної хірургії нижніх кінцівок, патології вен та діабетичної ангіопатії.

Автор понад 40 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

СОЛОВІЙ Маркіян Богданович

кандидат медичних наук, доцент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2001 р., 2007 р. – кандидат медичних наук.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургічної патології магістральних вен, невідкланої та малоінваивної хірургії.

Автор понад 50 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

МОТА Юлія Степанівна

кандидат медичних наук, асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2014 р., 2021 р. – кандидат медичних наук.

Сфера наукових інтересів охоплює питання онкохірургії, хірургічної патології ниркових артерій, нижньої порожнистої вени та артерій нижніх кінцівок.

Автор понад 40 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ЯРЕМА Ярослав Ігорович

кандидат медичних наук, асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2004 р., 2019 р. – кандидат медичних наук.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургічної патології магістральних артерій та вен.

Автор понад 30 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

МЕЛЕНЬ Андрій Петрович

кандидат медичних наук, асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2008 р., 2016 р. – кандидат медичних наук.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургічної патології магістральних артерій та вен.

Автор понад 20 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

КОСТИШИН Назар Михайлович

кандидат медичних наук, асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2014 р., 2020 р. – кандидат медичних наук.

Сфера наукових інтересів охоплює питання невідкладної та малоінвазивної хірургічної патології, ультразвукової діагностики.

Автор понад 50 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

СЛАБИЙ Олег Михайлович

асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2000 р.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургічної патології магістральних артерій та вен.

Автор понад 20 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

ХОРКАВИЙ Юрій Зіновійович

асистент кафедри

Закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького у 2011 р.

Сфера наукових інтересів охоплює питання хірургічної патології магістральних артерій та вен.

Автор понад 30 наукових робіт, патентів та посібників.

Google Scholar ORCID RESEARCHER ID Scopus

 

Навчальні програми:

Галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 « Медицина»
освітньої програми магістра медицини

Мета та завдання навчальної дисципліни:

1.1.Метою викладання навчальної дисципліни «Медична інформатика» є формування
теоретичних знань, практичних вмінь і навичок роботи з персональним комп’ютером і
різноманітними прикладними програмами, які необхідні для ефективного використання
сучасних програмно-технічних засобів комп’ютеризації в учбовому процесі, науковій і
професійній діяльності, ознайомлення з новітніми інформаційними технологіями та
можливостями їх застосування у професійній діяльності.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Медична інформатика» є оволодіння
основами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, тенденціями щодо їхнього
розвитку, ознайомленні з принципами побудови інформаційних моделей, методами
обробки медичних зображень, методами пошуку, збереження, опрацювання та передавання
медико-біологічних даних, освоєння основних принципів формалізації і алгоритмізації
медичних задач

Структура
навчальної
дисципліни
Кількість кредитів, годин, з них Рік навчання
семестр
Вид контрою
Всього Аудиторних СРС
Лекцій
(годин)
Практичних
занять
(год.)
Назва дисципліни:
Медична
інформатика
Змістових модулів 2
3 кредити /
90 год.
10 34 46 ІІ курс
(ІІІ семестр/
ІV семестр)
залік
Змістовий модуль 1 1,5 кредити /
45 год.
4 16 25 ІІІ семестр/
ІV семестр
залік
Змістовий модуль 2 1,5 кредити /
45 год.
6 18 21 ІІІ семестр/
ІV семестр

Детальніше

[]

Розклад

[]

КРИТЕРІЇ оцінювання з дисципліни «Хірургія»
для студентів
IV та VI курсів

Поточний контроль

         Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до конкретних цілей з кожної теми. При оцінюванні навчальної діяльності студентів планується застосування стандартизованих методів контролю: тестування, структурованих письмових робіт, структурованого за процедурою контролю практичних навичок в умовах, що наближені до реальних.

          Оцінювання поточної навчальної діяльності:

Вага кожної теми в межах одного розділу є однаковою. Система оцінки поточної навчальної діяльності студентів викладена у робочій навчальній програмі з дисципліни. При засвоєнні кожної теми за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за чотирибальною традиційною шкалою: “5” (відмінно), “4” (добре), “3” (задовільно), “2” (незадовільно).

         Оцінку “5” (відмінно) – виставляють студенту, який глибоко і надійно засвоїв програмний матеріал, вичерпно, послідовно, грамотно та методично його викладає, у відповіді якого тісно пов’язані теорія з практикою. При цьому студент не вагається з відповіддю при видозміні завдання, вільно справляється з задачами та питаннями другого та третього рівня оцінки знань, виявляє ознайомлення з монографічною літературою, правильно обгрунтовує прийняте рішення, володіє елементами лікарської техніки, різносторонніми навиками та прийомами виконання практичних робіт. Практичні навички виконує без помилок, вміє в професійній діяльності ефективно використовувати набуті знання.

 Оцінку “4” (добре) – виставляють студенту, який твердо знає програмний матеріал, грамотно та за суттю викладає його, який не допускає істотних похибок у відповідях на запитання та при виконанні необхідних практичних навичок.

 Оцінку “3” (задовільно) – виставляють студенту, який має знання лише основного матеріалу, але не засвоїв його деталей, допускає істотні похибки, недостатньо правильні формулювання, порушення послідовності викладення матеріалу, зазнає труднощів у виконанні практичних робіт або виконує їх з істотними помилками, з помилками вирішує ситуаційні задачі третього рівня контролю знань.

 Оцінку “2” (незадовільно) – виставляють студенту, який не знає значної частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, невпевнено виконує практичні роботи, не вирішує завдання ІІ-ІІІ рівня контролю знань.

Код результату навчання Код виду занять Спосіб  верифікації   результатів навчання Критерії зарахування
Зн 1-9,

Ум 1-9,

К 1-9,

АВ 1-9,

Зн 11-12,

Ум 11-12,

К 11-12,

АВ 11-12,

Зн 15-25,

Ум 15-25,

К 15-25,

АВ 15-25

 

Л 1-6, П 1-17,

СРС 1-21

На практичному занятті здійснюється контроль знань студентів шляхом написання контрольних тестів, вирішення ситуаційних завдань, усного опитування. Застосовуються наступні методи визначення рівня підготовки студентів: відповіді на контрольні запитання; комп’ютерні тести; розв’язування клінічних ситуаційних задач; оцінка та трактування результатів клініко-лабораторних та інструментальних обстежень; контроль оволодіння практичними навичками та елементами лікарської техніки під час курації хворого.

 

До семестрового заліку допускаються студенти, які повністю виконали план практичних занять, захистили історії хвороби та середнє арифметичне суми оцінок яких становить 3 і більше (не менше 120 балів).
 Підсумковий контроль
Загальна система оцінювання Участь у роботі впродовж семестру за 200-бальною шкалою
Шкали оцінювання традиційна 4-бальна шкала, багатобальна шкала поточного контролю, рейтингова шкала ECTS
Умови допуску до підсумкового контролю Студент відвідав усі практичні (лабораторні, семінарські) заняття, виконав всі види самостійної роботи і отримав не менше, ніж 120 балів за поточну успішність
 Вид підсумкового контролю  Методика проведення підсумкового контролю  Критерії зарахування
Семестровий залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з хірургії виключно на підставі результатів виконання ним усіх видів навчальних робіт, передбачених робочою навчальною програмою. До семестрового заліку допускаються студенти, які повністю виконали план практичних занять, захистили історії хвороби та середнє арифметичне суми оцінок яких становить 3 і більше. Семестровий залік виставляється за результатами поточного контролю. Оцінка з дисципліни базується на результатах поточної навчальної діяльності та виражається за двобальною шкалою «зараховано» або «не зараховано». Для зарахування студент має отримати за поточну навчальну діяльність бал не менше 60% від максимальної суми балів з дисципліни (120 балів).

 

Максимальна кількість балів – 200.

Мінімальна кількість балів – 120.

 

Критерії оцінювання дисципліни «Хірургія»
для студентів V курсу
 Поточний контроль

 Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до конкретних цілей з кожної теми. При оцінюванні навчальної діяльності студентів планується застосування стандартизованих методів контролю: тестування, структурованих письмових робіт, структурованого за процедурою контролю практичних навичок в умовах, що наближені до реальних.

Оцінювання поточної навчальної діяльності:

Вага кожної теми в межах одного розділу є однаковою. Система оцінки поточної навчальної діяльності студентів викладена у робочій навчальній програмі з дисципліни. При засвоєнні кожної теми за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за чотирибальною традиційною шкалою: “5” (відмінно), “4” (добре), “3” (задовільно), “2” (незадовільно).

 Оцінку “5” (відмінно) – виставляють студенту, який глибоко і надійно засвоїв програмний матеріал, вичерпно, послідовно, грамотно та методично його викладає, у відповіді якого тісно пов’язані теорія з практикою. При цьому студент не вагається з відповіддю при видозміні завдання, вільно справляється з задачами та питаннями другого та третього рівня оцінки знань, виявляє ознайомлення з монографічною літературою, правильно обгрунтовує прийняте рішення, володіє елементами лікарської техніки, різносторонніми навиками та прийомами виконання практичних робіт. Практичні навички виконує без помилок, вміє в професійній діяльності ефективно використовувати набуті знання.

 Оцінку “4” (добре) – виставляють студенту, який твердо знає програмний матеріал, грамотно та за суттю викладає його, який не допускає істотних похибок у відповідях на запитання та при виконанні необхідних практичних навичок.

 Оцінку “3” (задовільно) – виставляють студенту, який має знання лише основного матеріалу, але не засвоїв його деталей, допускає істотні похибки, недостатньо правильні формулювання, порушення послідовності викладення матеріалу, зазнає труднощів у виконанні практичних робіт або виконує їх з істотними помилками, з помилками вирішує ситуаційні задачі третього рівня контролю знань.

 Оцінку “2” (незадовільно) – виставляють студенту, який не знає значної частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, невпевнено виконує практичні роботи, не вирішує завдання ІІ-ІІІ рівня контролю знань.

Код результату навчання Код виду занять Спосіб  верифікації   результатів навчання Критерії зарахування
Зн 1-9,

Ум 1-9,

К 1-9,

АВ 1-9,

Зн 11-12,

Ум 11-12,

К 11-12,

АВ 11-12,

Зн 15-25,

Ум 15-25,

К 15-25,

АВ 15-25

 

П 1-16,

СРС 1-24

Усне та письмове опитування, вирішення тестових завдань (для контролю вихідного та кінцевого рівня знань), розв’язування типових і нетипових ситуаційних задач, під контролем викладача відбувається тренінг відповідних практичних навичок та професійних вмінь. Захист історії хвороби.  Викладачем застосовуються інтерактивні методи навчання. Студент вважається допущеним до семестрового екзамену, якщо він відвідав усі передбачені навчальною програмою з дисципліни аудиторні навчальні заняття, виконав усі види робіт, передбачені робочою програмою цієї навчальної дисципліни та при її вивченні впродовж семестру набрав кількість балів, не меншу за мінімальну (72 бали).
Підсумковий контроль
Загальна система оцінювання Участь у роботі впродовж семестру за 120-бальною шкалою
Шкали оцінювання традиційна 4-бальна шкала, багатобальна шкала поточного контролю, рейтингова шкала ECTS
Умови допуску до підсумкового контролю Студент відвідав усі практичні (лабораторні, семінарські) заняття, виконав всі види  і отримав не менше, ніж 72 бали за поточну успішність
 

Вид підсумкового контролю

 

Методика проведення підсумкового контролю

 

Критерії зарахування

Семестровий екзамен – це форма підсумкового контролю засвоєння студентом теоретичного та практичного матеріалу за семестр, що проводиться як контрольний захід. Семестровий екзамен проводиться у письмовій формі у період екзаменаційної сесії, відповідно до розкладу. Форма проведення екзамену стандартизована і включає контроль теоретичної та практичної підготовки. Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену становить 80. Мінімальна кількість балів при складанні екзамену – не менше 50.

 

Максимальна кількість балів – 200.

Мінімальна кількість балів – 120.

 Критерії оцінювання екзамену/ диференційованого заліку
Екзамен 1.Відповіді на три практичні навики

2.Розв’язання 50 тестових завдань

3.Вирішення трьох ситуаційних завдань

1. Кожен навик – 0-5 балів

2. 1 тест – 1 бал

3. 1 завдання – 0-5 балів.

Для дисципліни “Хірургія” формою підсумкового контролю є семестровий екзамен:

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент за поточну навчальну діяльність при вивченні дисципліни становить 120 балів.

Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати студент за поточну навчальну діяльність для зарахування дисципліни становить  72 бали.

Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за 4-ри бальною (національною) шкалою під час вивчення дисципліни, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою таким чином:

х = СА х120

5

 Критерії оцінювання об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту/ Комплексу практично-орієнтованого екзамену

Магістерської роботи

 Політика курсу
Академічна доброчесність: очікується, що роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної не доброчесності в роботі студента є підставою для її не зарахування викладачем, незалежно від масштабів плагіату чи обману. Джерела підготовки: джерельна база може надаватись викладачем виключно в освітніх цілях без права передачі її третім особам. Студенти заохочуються до використання і іншої літератури, якої не передбачено у списку рекомендовано.

Предметом вивчення навчальної дисципліни “Хірургія” є засвоєння теоретичних та практичних знань з етіології, патогенезу, типових та атипових клінічних проявів, методів діагностики, консервативного та оперативного лікування, реабілітації хірургічної патології в межах, які відповідають підготовці лікаря загального профілю з урахуванням особливості його спеціальності.

Лікувально-консультативна робота

Наукова робота та видавнича діяльність

Тема науково- дослідної роботи кафедри медичної інформатики
«Організація та управління інформаційними процесами моніторингу і контролю у
медицині»
Етап 1. Аналіз сучасного стану комп’ютерного моніторингу та контролю у системі охорони
здоров’я (2018-2019);
Етап 2. Методи організації та управління інформаційними процесами моніторингу та
контролю в медицині. Розроблення методів та засобів опрацювання безперервного потоку
медичної інформації, процедур забезпечення її якості і цілісності. (2019-2020н.р.)
Етап 3. Розробка концепції побудови системи багатофакторного аналізу для раннього
виявлення факторів ризику виникнення патологічних змін в організмі людини.
Етап 4. Розроблення методики та встановлення кореляційних залежностей між отриманими
медичними даними з метою прогнозування стану здоров’я населення, розробка та
формування бази даних для системи багатофакторного аналізу
Етап 5. Розробка алгоритмічно-програмного та аппаратного забезпечення систем
моніторінгу, контролю та прогнозування в медицині.
Аналіз сучасного стану розвитку та рівня застосування інформаційно-комп’ютерних
технологій для моніторингу та персоналізованого контролю стану здоров’я, розробка
концепції побудови системи багатофакторного аналізу для раннього виявлення факторів
ризику виникнення патологічних змін в організмі людини, розроблення методики та
встановлення кореляційних залежностей між отриманими медичними даними з метою
прогнозування стану здоров’я населення, розробка та формуваннябазиданих для системи
багатофакторного аналізу, розробка алгоритмічно-програмного та аппаратного забезпечення
систем моніторінгу, контролю та прогнозування в медицині.
Розроблення методів та засобів опрацювання безперервного потоку медичної
інформації, процедур забезпечення її якості і цілісності. Створення алгоритмічнопрограмного забезпечення багатофакторної системи моніторингу, контролю та
прогнозування в медицині.
Темою наукової роботи кафедри Медична інформатика, впродовж 2014-2018 років,
була “Створення моделей, елементної та алгоритмічної бази медичних інформаційних
систем”, № держреєстрації 0108U001138 Кафедра медичної інформатики активно співпрацює
з іншими науково-педагогічними установами . Укладено 2 угоди про співпрацю: 1. Угода про
співробітництво з Державною Вищою Професійною Школою ім. Едварда Шчепаніка в м.
Сувалки, Польща. 2. Договір про науково-технічну співпрацю з Міжнародним науковонавчальним центром інформаційних технологій та систем Національної Академії наук
України та Міністерства освіти та науки України, м. Київ. Кілька років поспіль кафедра
медичної інформатики, разом з кафедрою спортивної медицини Національного університету
ім. Янки Купали в м. Гродно, Білорусь, проводить сумісні наукові скринінгові дослідження з
розповсюдження захворювань астми серед молоді різних країн. Спільно з кафедрою
мережних технологій Національного університету «КиєвоМогилянська Академія», м. Київ,
науковці нашої кафедри працюють над розробкою програмного забезпечення медичних
інформаційно-аналітичних систем. НАПРЯМКИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ • Програмне
забезпечення навчального процесу. • Проблеми дистанційного навчання. • Розроблення
елементів медичних інформаційних та телекомунікаційних систем. • Моделювання медикобіологічних процесів. • Розвиток методів та засобів обробки біомедичних даних, зокрема
моделювання алгоритмів аналізу та синтезу медико-біологічних сигналів. • Розроблення та
оновлення веб-ресурсу для медичного періодичного наукового видання Acta Medica
Leopoliensia

Студентський науковий гурток

Керівник наукового гуртка – доцент кафедри медичної інформатики, к.філ.н. Басалкевич Олена Євтіхіївна

Мeта та завдання гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної роботи, участі у науково-практичних конференціях, семінарах, проєктах, створення середовища для обміну ідеями, думками та знаннями, створення умов для творчого зростання, надання можливостей студентам розвивати аналітичні та критичні навички, необхідні для наукової та клінічної діяльності. забезпечення можливості студентам поглибити свої знання та навички застосування інформаційних технологій в майбутній професійній діяльності.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.

Студенти, котрі відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:

  • ознайомитися з принципами, методами, інструментарієм наукової та дослідницької роботи;
  • приймати участь в науковому житті університету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових виданнях;
  • розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях;
  • брати участь в проведенні «круглих столів», дебатів, з метою аналізу сучасних проблем використання інформаційних технологій в медицині та пошуку нових рішень та підходів;
  • використовувати можливості інноваційних інформаційних технологій в галузі освіти для навчання та обміну досвідом в студентському середовищі

Основні тематики наукових досліджень

– Інтелектуальні інформаційні та інформаційно-аналітичні технології;

– Медичні інформаційні системи;

– Наукові засади побудови систем баз даних та знань;

– Персоналізований контроль стану здоров’я людини;

– Технології та засоби захисту інформації;

– Моделювання процесів прийняття рішень;

– Особливості використання штучного інтелекту в медицині;

– Використання інноваційних інформаційних технологій в навчанні;

– Перспективи застосування робототехніки в медицині.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи. Щорічно гуртківці успішно беруть участь у Загальноуніверситетській студентській науковій конференції / Lviv Young Scientist International  Conference (LYSICon)

Виступи учасників студентського наукового гуртка на 82-а Студентській науковій конференції для студентів-медиків та молодих вчених – LYSICon 82, 2023 р.:

  • Слєпцова Софія, Щекотіхіна Вікторія Можливості використання штучного інтелекту в стоматології
  • Гутник Вікторія, Степаненко Анастасія Аналіз та порівняння змін у міжнародних статистичних класифікаціях хвороб десятого та одинадцятого переглядів
  • Мартинова Руслана Перспективи застосування штучного інтелекту в медицині
  • Заплатинська Марта Актуальність захисту медичної інформації в медичних інформаційних системах
  • Долатказіна Євдокія-Марія Олегівна Сьогодення та перспективи медичних інформаційних технологій

 

Міжнародне співробітництво

Кафедра медичної інформатики співпрацює з Державною вищою професійною школою ім. проф. Едварда Щепаніка (м. Сувалки, Польща), Вищою Медичною Школою у Білостоку (Польща), Люблінською політехнікою (Польща)

Спільно проведено комп’ютерні скринінгові дослідження стилю життя студентської молоді України та Польщі.

Проведено дослідження в рамках проекту «Інвалідність як відмінність – соціальне ставлення студентів з Польщі та України до людей в інвалідних візках.

Розроблено спільний проект для участі у партнерський програмі: Partnership for joint implementation of the Programme “Current medical-social, sanitary, technical and economic security challenges” under the International Academic Partnership Programme announced by the National Agency for Academic Exchange.

Участь співробітників кафедри медичної інформатики у міжнародних форумах, з’їздах, конференціях

  1. Barylo N., Boyko O., Holyaka R., Stakhira P., Kutsiy S., Yaremchuk I. Structure and Mixed Signal Front-End of White Organic Light Source for MEMS Sensor. IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. https://doi.org/10.1109/MEMSTECH55132.2022.10002912(Scopus)

  2. Barylo H., Holyaka R., Kremer I., Marusenkova T., Kachurak Yu., Adamiak O. Models and Development of a Spectral Express Analyzer for MEMS Optical Systems // IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. (Scopus)

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus/Web of Science (бібліографічний опис)

  1. Yatsyshyn S., Hotra O., Skoropad P., Bubela T., Mykyichuk M., Kochan O., Boyko O. Investigating Thermoelectric Batteries Based on Nanostructured Materials. Energies. 2023; 16(9): 3940. (Scopus Q1, IF=3.25) https://econpapers.repec.org/article/gamjeners/v_3a16_3ay_ 3a2023_3ai_3a9_3ap_3a3940-_3ad_3a1141094.htm ]

  2. Quercia A., Pironti A., Bolshakova I., Holyaka R., Duran I., Murari A. Long term operation of the radiation-hard Hall probes system and the path toward a high performance hybrid magnetic field sensor. Nuclear Fusion. 2022;62:106032. (Scopus Q1, IF=4.215). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1741-4326/ac8aad

  3. Chorna V., Lototska L., Karimulin R., Hubar A., Khliestova, I. Risk factors of in-hospital infections occurrence in healthcare institutions in ukraine and eu countries. Georgian Medical News. 2023;336:17-21. (Scopus Q4 IF=0.13).
  4. Sokil B. I., Pukach P. Y., Senyk A. P., Sokil M. B., Andrukhiv A. I., Vovk M. I. Asymptotic method and wave theory of motion in studying the effect of periodic impulse forces on systems characterized by longitudinal motion velocity. Mathematical Modeling and Computing. 2022;9(4):909-920.  (Scopus Q4 IF=0.24) https://doi.org/10.23939/mmc2022.04.909 .
  5. Dyhdalovych T., Fechan A., Kutsiy S., Melnykov S. Development of the automated system of analysis and quality assessment of visible light sources 2022 IEEE 16th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). 2022:694-697 https://doi.org/10.1109/TCSET55632.2022.9767066 (Scopus)

Міжнародне стажування

Бойко О.В. пройшла стажування на кафедрі електроніки та інформаційних технологій Люблінського політехнічного університету (Department of Electronics and Information Technology, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science at Lublin University of Technology. Poland), а також брала участь у міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Together with Outstanding Leaders of Modernity: Values, Experience, Knowledge, Competences and Tehnologies for Formation of the Successful Personality and Transformation on the World» (International Historical Biographical Institute).

 

Заходи Термін виконання Відповідальні за виконання
1. Проведення тематичних конференцій, вечорів пам’яті, круглих столів з нагоди Дня Державного Прапора України та 32- річниці Незалежності України Вересень Куратори груп
2. Облаштування інформаційних стендів присвячених Захисникам і Захисницям України Вересень Куратори груп
3. Проведення благодійної акції в межах проекту “Смілива гривня” Вересень Куратори груп
4. Проведення патріотично-виховних, просвітницьких, культурно-мистецьких заходів та круглих столів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1932-1933 рр. в Україні – геноциду Українського народу. Жовтень Куратори груп
5. Проведення санітарно-освітньої роботи у гуртожитках і конкурсу з санітарного стану кімнат гуртожитків. Жовтень Куратори груп
2. Проведення загальнонаціональної акції “Запали свічку пам’яті ” у День пам’яті жертв Голодомору Листопад Куратори груп
3. Проведення молитви у День пам’яті жертв Г олодоморів Листопад Куратори груп
4. Проведення у режимі онлайн тематичних лекцій на тему “Голодомор – геноцид Українського народу” Листопад Куратори груп
5. Перегляд архівних матеріалів, які висвітлюють події, пов’язані з геноцидом Українського народу Листопад Куратори груп
6. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів серед іноземних студентів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1032-1933 рр. в Україні Листопад Куратори груп
7. Сприяти участі студентів в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково- дослідницьких і пошукових робіт, присвячених 90-м роковинам Голодомору Грудень Куратори груп
8. Публікація матеріалів, пов’язаних з темою Голодомору 1932-1933 років в Україні Грудень Куратори груп
9. Проведення семінарів “Шляхами героїв” у академічних групах виховних годин на теми: Конвенція ООН “Про попередження злочину геноциду і покарання занього” Листопад Куратори груп

 

Соціальні мережі