Адреса

79010, м. Львів, вул. Пекарська 52 (1 поверх, праве крило)

Телефон: +38 (032) 2755931

Email:

На карті:

Завідувач кафедри

Масна Зоряна Зеновіївна,

доктор медичних наук, професор

 

У травні 1940 року від кафедри нормальної і топографічної анатомії у Львівському медичному інституті було відокремлено кафедру оперативної хірургії з топографічною анатомією. Її організатором та першим завідувачем став доцент Павло Іванович ГОЛОБОРОДЬКО (12.03.1895, с. Хатне Харківської обл. — ?), випускник медичного факультету Харківського медичного інституту.

Маючи великий досвід наукової, викладацької та адміністративної роботи, захистивши в 1936 році кандидатську дисертацію на тему «Про артротомію колінного суглоба при гнійному запаленні», в 1940 році доцент Голобородько П. І. прибув у Львів для організації кафедри оперативної хірургії та топографічної анатомії у Львівському медичному інституті, яку й очолював впродовж 1940-41рр., працюючи за сумісництвом завідувачем хірургічного відділення Львівської залізничної лікарні. Проте в 1941 році доцент Голобородько П. І. повер­нувся до Харкова, а кафедри топографічної та нормальної анатомії знову було об’єднано під керівництвом професора Марковського.

В 1944 році кафедру оперативної хірургії з топографічною анатомією у Львівському медичному інституті було відновлено і очолив її професор Іван Вікентійович СТУДЗІНСЬКИЙ, (27.12.1887, с. Свердликове Київської обл. — 11.09.1966, Львів).

Випускник медичного факультету Київського університету, маючи досвід роботи на кафедрах оперативної хірургії й топографічної анатомії Київського медичного інституту та оперативної хірургії Київського інституту удосконалення лікарів, Іван Вікентійович Студзінський керував кафедрою оперативної хірургії з топографічною анатомією у Львівському медичному інституті від 1944 до 1965 року.

Професор Студзінський провадив наукові дослідження, присвячені вивченню хірургічної анатомії судинної та периферійної нервової системи; клінічних аспектів ампутацій та реампутацій, вогнепальних остеомієлітів різної локалізації; патогенезу та діагностики кил. Дослідження професора Студзінського дозволили встановити, що обвиття пуповини навколо шиї плода є одним з етіологічних чинників розвитку кривошиї.

В 1930 році І. В. Студзінський захистив докторську дисертацію на тему: «Ампутаційна кукса та вказівки до реампутації». Автор близько 100 наукових і навчально-методичних праць. Підготував 22 кандидатів та 4 докторів наук. З 1945 до 1964 року професор Студзінський І. В. очолював Львівське обласне товариство хірургів.

Професора Студзінського на посаді завідувача кафедри оперативної хірургії з топографічною анатомією змінив випускник медичного факультету Львівського медичного інституту професор Володимир Михайлович ОМЕЛЬЧЕНКО (28.08.1920, с. Водотій Жи­томирської обл. — 23.08.1982, Львів).

Учень професора Студзінського, В. М. Омельченко в 1955 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Хірургічна анатомія великих судин і нервів нижнього відділу шиї», а в 1966 році докторську дисертацію «Анатомо-експериментальне дослідження артеріальних судин шлунка, товстої і тонкої кишок в зв’язку з пластичними операціями на стравоході».

Його наукові інтереси торкались хірургічної анатомії великих кровоносних судин і нервів шиї, органів грудної і черевної порожнин; удосконалення методів оперативних втручань, зокрема, на судинно-нервових пучках і органах черевної порожнини, пластики стравоходу.

З-під пера професора Омельченка В. М. вийшло понад 80 наукових і навчально-методичних праць, серед них «Атлас хірургічних операцій на черевній стінці і органах черевної порожнини».

За час перебування на посаді завідувача кафедри оперативної хірургії з топографічною анатомією впродовж 1966-1982 років про­фесор Омельченко В. М. підготував 8 кандидатів наук, багато зробив для розширення матеріально-технічної бази кафедри — в цей період було створено експериментальні відділення, операційну, рентгенівський кабінет, лабораторії.

Упродовж 1970-1976 років професор Омельченко — проректор з наукової роботи Львівського медичного інституту, з 1972 до 1982 року — голова Львівського обласного товариства анатомів, гістологів і ембріологів.

Від 1982 до 1989 року кафедрою завідував професор ВІЛЬХОВИЙ Василь Федорович (11.03.1918,. с. Устивиця Полтавської обл. — 26.05.2000, Львів), випускник І-го Харківського медичного інституту.

Маючи досвід роботи військового лікаря в діючій армії впродовж 1941 — 1946 років, після завершення військової служби В. Ф. Вільховий прийшов працювати асистентом на кафедру оперативної хірургії з топографічною анатомією Львівського медичного інституту.

Проте після захисту кандидатської дисертації «Хірургічна анатомія внутрішньої сонної артерії і перев’язка її в сонному каналі та біля зовнішньої основи черепа» (1952) в 1953 році перейшов на кафедру нормальної анатомії, де виконав і в 1965 році захистив докторську дисертацію «Рентгенанатомія великих судин в нормі та при деяких випадках патології».

Професор Вільховий працював на кафедрі нормальної анатомії до 1982 року, десять років (1972-1982) завідував кафедрою, проте проблеми клінічної анатомії та оперативної хірургії — рентґеноа-натомія трубчастих органів людини: кровоносних судин, жовчних, підшлункових та слинних проток, сечовивідних шляхів, зокрема, під час зміщення тіла та при рухах у суглобах, завжди були серед його пріоритетних наукових інтересів.

Як досвідчений хірург, проф. Вільховий В. Ф. багато уваги приділяв вивченню та удосконаленню хірургічних доступів та прийомів, удосконаленню хірургічного інструментарію. Результати унікальних багаторічних досліджень професора Вільхового стали матеріалом для написання його фундаментальної праці — «Рентгенанатомічного атласу судин».

Повернувшись в 1982 році на кафедру оперативної хірургії з топографічною анатомією, професор В. Ф. Вільховий очолював її впродовж наступних семи років

Змінив його на посаді завідувача кафедри випускник Львівського медичного інституту професор ВІЛЬЧИНСЬКИЙ Михайло Олександрович (11.08.1934, с. Туличів Волинської обл.).

Хірург зі стажем практичної роботи, закінчивши аспірантуру та захистивши кандидатську дисертацію на тему «Зміни топографії і функції органів грудей після пневмонектомії з резекцією грудної стінки в експерименті» працював на посаді асистента, а згодом — доцента кафедри оперативної хірургії і топографічної анатомії Кубанського медичного інституту.

В 1983 р. захистив докторську дисертацію на тему «Пластика набутих непухлинних трахео-бронхо-стравохідних фістул», а з 1986 року, після повернення до Львова, свої наукові інтереси зосередив на відновлювальній, реконструктивній та пластичній хірургії: опра­цюванні нових методів пластики грудної стінки, хірургії трахео- бронхо-стравохідних фістул; удосконаленні методів хірургічного лікування раку трахеї та стравоходу.

Професор Вільчинський М. О. керував кафедрою впродовж1989-1999 років, в 1990-1993 роках був деканом медичного факультету Львівського медичного університету. Професор Вільчинський є автором близько 100 наукових праць, атласу, підготував 4 кандидатів наук.

 

З 2000 до 2012 року кафедрою керував доцент ГРИЦЬКО Ігор Якимович (13.02.1940, с. Лисиничі Львівської обл.), випускник лікувального факультету Львівського медичного інституту, від 1969 року — асистент кафедри топографічної анатомії з оперативною хірургією, від 1985 року — доцент цієї ж кафедри.

В 1976 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Циркуляторна резекція трахеї з анастомозом кінець-в-кінець». В 1994-2005 роках Ігор Якимович Грицько — декан медичного факультету Львівського медичного університету.

Наукові дослідження доцента Грицька І. Я. присвячені вдосконаленню техніки хірургічних втручань, зокрема, при резекції трахеї і формуванні її анастомозів; питанням реваскуляризації і розвитку колатерального кровоплину при хірургічних втручаннях; пластичній і реконструктивній хірургії; хірургічній анатомії кровоносної системи.

Доцент Грицько І. Я. є автором понад 90 наукових і навчально-методичних праць, серед них атлас, монографія, навчальний посібник.

Від 2012 року кафедрою оперативної хірургії з топографічною анатомією завідує професор Зоряна Зеновіївна МАСНА (13.04.1967, Львів).

Після закінчення стоматологічного факультету Львівського медичного інституту (1989) працювала лікарем-інтерном Львівської обласної стоматологічної поліклініки, а з 1990 року — асистентом, доцентом (від 2002 р.), професором (від 2006 р.) кафедри нормальної анатомії Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.

В 1995 році захистила кандидатську дисертацію «Морфологічні зміни в судинному руслі кори великого мозку при ішемії та постішемічному лазерному опроміненні», а в 2005 році — докторську дисертацію на тему «Закономірності формування та розвитку твердих тканин зубощелепного апарату на різних етапах онтогенезу».

Наукові дослідження професора Масної З. З. присвячені вивченню особливостей морфогенезу і ангіоархітектоніки кори головного мозку в нормі, за умов ішемії та при коригувальних впливах, зокрема під дією випромінювання гелій-неонового лазера, закономір­ностей вікової динаміки структури та мінерального складу твердих тканин зубощелепного апарату людини в пре- і постнатальному періодах онтогенезу, вивченню вікових, гендерних, конституційних та індивідуальних особливостей будови органів та систем людського організму.

В науковому доробку професора Масної З. З. близько 300 наукових та навчально-методичних праць, серед яких два підручники, 10 посібників, 2 атласи, довідник, 6 деклараційних патентів України на винахід. Підготувала 10 кандидатів наук. Від 2006 року професор Масна З. З. є науковим керівником Студентського наукового товариства Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.

За багаторічну історію кафедри оперативної хірургії з топографічною анатомією, її співробітниками удосконалено, модифіковано та запропоновано хірургічні методи, які знайшли практичне застосування в медицині:

  • пластика трахеї;
  • пластика стравоходу шлунком;
  • реваскуляризація нирки;
  • селективна ангіографія при раку прямої кишки та неспецифічному виразковому коліті;
  • аутопластика аорти;
  • модифікований судинний шов дуги аорти.

В 2016 році кафедра оперативної хірургії з топографічною анатомією Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького відзначена дипломом Всеукраїнського видавни­чого проекту «Вітчизняна медицина в Україні і світі. Імена. Досяг­нення. Перспективи».

Сьогодні в складі колективу кафедри оперативної хірургії з топографічною анатомією працює 1 професор, 3 доценти, 1 старший викладач, 4 асистенти, 1 старший лаборант, 2 лаборанти, 2 технічні працівники.

Викладання клінічної анатомії і оперативної хірургії для студентів, що навчаються за спеціальностями «лікувальна справа», «педіатрія», «медико-профілактична справа» та «стоматологія» ведеться українською та англійською мовами, інтегровано з іншими теоретичними кафедрами (нормальної анатомії, латинської мови, нормальної фізіології, гістології) та клінічними кафедрами хірургічного профілю.

КАФЕДРА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ З ТОПОГРАФІЧНОЮ АНАТОМІЄЮ (2024 рік)

МАСНА Зоряна Зеновіївна — доктор мед. наук, професор, завідувач кафедри

Рудницька Христина Ігорівна — кандидат мед. наук, доцент, завуч кафедри, відповідальна за наукову роботу

Габа Мар’яна Євгенівна — кандидат мед. наук, доцент кафедри

ПАЛЬТОВ Євгеній Володимирович — кандидат мед. наук, доцент кафедри

ОРЕЛ Марія Глібівна — старший викладач, відповідальна за роботу з іноземними студентами, керівник студентського наукового гуртка кафедри.

СОГУЙКО Ростислав Романович — кандидат мед. наук, асистент кафедри

ДУДАШ Андрій Петрович —  доктор філософії, асистент кафедри

ІВАСІВКА Христина Петрівна — кандидат мед. наук, асистент кафедри

КАМІНСЬКИЙ Ярема Степанович — асистент кафедри

БИЛИНЬ Григорій Васильович — старший лаборант

МАРЦУН Любов Миколаївна — лаборант

ВІРГА Мирон Андрійович — лаборант

ЛУЧИН Тетяна Леонідівна — технічний працівник

РОДАК Андрій Богданович — технічний працівник

 

 

 

Масна Зоряна Зеновіївна

доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри

У 1989 році закінчила Львівський державний медичний інститут.

У 2005 році захистила докторську дисертацію на тему: «Закономірності формування та розвитку твердих тканин зубощелепного апарату на різних етапах онтогенезу»

У 2007 році отримала звання професора кафедри нормальної анатомії Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.

Автор понад 300 наукових та навчально-методичних праць, серед них 3 монографії, 5 навчальних посібників, 3 підручники, 6 деклараційних патентів на винахід та 2 рацпропозиції. Підготувала 10 кандидатів медичних наук.

Науковий керівник Студентського наукового товариства ЛНМУ ім. Данила Галицького

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів, член Наукового товариства ім. Шевченка.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=trY7RFsAAAAJ

https://orcid.org/0000-0003-2057-7061

https://www.scopus.com/results/authorNamesList.uri?st1=Masna&st2=Zoriana&origin=searchauthorlookup

 

Рудницька Христина Ігорівна

кандидат медичних наук, доцент, завуч кафедри

У 2008 році закінчила Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.

У 2015 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Особливості формування та розвитку твердих тканин коренів постійних зубів в онтогенезі».

У 2022 році отримала звання доцента кафедри оперативної хірургії з топографічною анатомією.

Автор понад 50 наукових та навчально-методичних праць. Співавтор посібника для студентів стоматологічного факультету “Функціональна морфологія органів ротової порожнини. Зубощелепна система”

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), член Наукового товариства ім. Шевченка.

Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://scholar.google.com/citations?user=CHpx_WUAAAAJ&hl=ru&oi=sra

https://orcid.org/0000-0002-9474-7863

https://www.scopus.com/results/authorNamesList.uri?st1=Pavliv&st2=Khrystyna&origin=searchauthorlookup

 

Габа Марʼяна Євгенівна

кандидат медичних наук, доцент

У 1999 році закінчила Львівський державний медичний університет імені Данила Галицького.

У 2007 році захистила кандидатську дисертацію на тему: “Морфофункціональні особливості виразкової хвороби шлунка та її корекція верапамілом і серотоніном”.

У 2011 році отримала звання доцента кафедри оперативної хірургії та топографічної анатомії.

Автор понад 30 публікацій.

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), член Наукового товариства ім. Шевченка.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=uk&user=V2dyNZUAAAAJ

https://orcid.org/0000-0001-5261-0669

 

Орел Марія Глібівна

старший викладач кафедри

У 1997 році закінчила Львівський державний медичний університет.

У 1999 році захистила магістерську наукову працю на тему «Фактори ризику виникнення інфекційних ускладнень в реконструктивній хірургії аорто-стегнової зони» та отримала ступінь «Магістра хірургії» з відзнакою.

Керівник студентського наукового гуртка кафедри Оперативної хірургії з топографічною анатомією.

Відповідальна за роботу з іноземними студентами.

Відповідальна за ведення інтернет-сторінок кафедри.

Автор понад 40 наукових та навчально-методичних праць.

Лікар ультразвукової діагностики з біль ніж 20 річним досвідом.

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України, Наукове Товариство Шевченка, асоціації судинних хірургів, ангіологів та флебологів України; European society for vascular surgery (ESVS).

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

Топографо-анатомічні особливості будови вен нижніх кінцівок та тазу, ультразвукова анатомія вен нижніх кінцівок та тазу.

https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&pli=1&user=lG1HBIQAAAAJ

https://orcid.org/0009-0002-4783-4507

 

Пальтов Євгеній Володимирович

кандидат медичних наук, доцент

У 1998 р., закінчив Львівський державний медичний університет.

У 2007 р. захистив кандидатську дисертацію на тему: «Морфологічні особливості та кровопостачання м’яких тканин пародонту в нормі та при цукровому діабеті (експериментальне дослідження)».

Автор 230 публікацій, співавтор підручника з анатомії для студентів фармацевтичного факультету, 2 навчальних посібників на українській та англійській мові та 13 патентів на винахід.

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), International Federation of Associations of Anatomy, European Federation for Experimental Morphology.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://scholar.google.com.ua/citations?user=Z1FeEocAAAAJ&hl

https://orcid.org/0000-0002-2622-4753

https://www.webofscience.com/wos/author/record/H-1802-2019

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57490601300

 

Согуйко Ростислав Романович

кандидат медичних наук, ассистент

У 2009 році закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.

У 2021 році захистив кандидатську дисертацію на тему: «Морфологічні особливості структури, мінерального складу кісткової тканини нижньої щелепи в нормі і на різних термінах опіоїдного впливу та при травмі (експериментальне дослідження)».

Автор понад 30 наукових та навчально-методичних праць. Відповідальний за патріотично-виховну роботу зі студентами.

Член Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), член Наукового товариства ім. Шевченка.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://www.scopus.com/results/authorNamesList.uri?st1=Sohuyko&st2=Rostyslav&origin=searchauthorlookup

https://orcid.org/0000-0001-9293-6321

 

Дудаш Андрій Петрович

доктор філософії, асистент

У 2016 році закінчив Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.

У 2024 році захистив дисертацію на здобуття ступеня доктора філософії на тему: “Інфільтративний протоковий рак грудної залози: клініко-морфологічні, імуногістохімічні особливості та прогнозування перебігу”.

Автор 30 наукових праць – з них 10 статей (6 в закордонних фахових виданнях).

Лікар патологоанатом (спеціаліст) у ТзОВ «Західноукраїнська гістологічна лабораторія»

Член наукового товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), асоціації онкогематологів України.

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

https://scholar.google.com/citations?user=YKK1pW0AAAAJ&hl=uk

https://orcid.org/0000-0002-7934-8995

https://www.webofscience.com/wos/author/record/JFK-9867-2023

www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57702009900

 

Івасівка Христина Петрівна

кандидат медичних наук, асистент

2009 році закінчила Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького.

2 грудня 2022 року захистила дисертацію на тему «Морфологічні зміни у тканині гортані під впливом опіоїду (експериментальне дослідження)».

Автор 24 наукових прaць: 14 з яких 5 у фaхoвих нaукoвих видaннях, лiцeнзoвaних ДAК Укрaїни, 9-у зарубіжних виданнях, 10 у мaтeрiaлaх конференцій – 2 зарубіжні і 8 Всеукраїнських.

Дитячий і дорослий лікар-оториноларинголог, вища категорія.

Член Європейської Асоціації Ринологів (ERS) та Європейської Ларингологічної Асоціації (ELS), наукового товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ).

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

Сфера наукових інтересів охоплює функціональні та органічні зміни голосових складок гортані!

https://orcid.org/0000-0001-7517-1515

 

Камінський Ярема Степанович

асистент кафедри

У 1983 році закінчив Львівський державний медичний інститут

Лікар -анестезіолог вищої категорії, з більш ніж 40 річним досвідом.

Член товариства анестезіологів України, Наукового Товариства анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України (АГЕТ), член Наукового товариства ім. Шевченка, керівник оркестру «Медікус».

Напрямок наукових досліджень: Індивідуальні особливості будови та розвитку організму людини та експериментальних тварин в нормі і під дією екзо- та ендогенних чинників.

[]

Положення

[]

Навчальні дисципліни, які викладаються на кафедрі Оперативної хірургії з топографічною анатомією:

Галузі знань 22 «Охорона здоров’я»

Назви дисциплін:

«Клінічна анатомія та оперативна хірургія»

ОК 23 Спеціальність 222 «Медицина»

ОК 23 Спеціальність 228 «Педіатрія»

ОК 23.2 Спеціальність 221 «Стоматологія»

Дисципліни за вибором:

ВБ 1.53 Сучасні питання клінічної анатомії ділянок голови та шиї.

Спеціальність 221 «Стоматологія»

ВБ 1.56 Сучасні аспекти клінічної анатомії в абдомінальній хірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

Спеціальність 228 «Педіатрія»

ВБ 1.57 Сучасні аспекти клінічної анатомії  в кардіохірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

Спеціальність 228 «Педіатрія»

ВБ 1.58 Сучасні аспекти клінічної анатомії  в торакальній хірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

Спеціальність 228 «Педіатрія»

ВБ 1.59 Сучасні аспекти клінічної анатомії  в оториноларингології

Спеціальність 222 «Медицина»

Спеціальність 228 «Педіатрія»

 

Структури навчальних дисциплін

Структура навчальної дисципліни Кількість кредитів, годин, з них Рік навчання семестр Вид контролю
Всього Аудиторних СРС
Лекцій

(годин)

Практич-них занять (год.)
Назва дисципліни: Клінічна анатомія та оперативна хірургія

Спеціальність 222 «Медицина»

3 кредити

ECTS

90 год.

 

10

 

34

 

46

 ІІ курс

(4 семестр)

Диференці-йований залік
Назва дисципліни: Клінічна анатомія та оперативна хірургія

Спеціальність 228 «Педіатрія»

3 кредити

ECTS

90 год.

 

10

 

34

 

46

 ІІ курс

(4 семестр)

Диференці-йований залік
Назва дисципліни: Клінічна анатомія та оперативна хірургія

Спеціальність 221 «Стоматологія»

3 кредити

ECTS

90 год.

 

10

 

30

 

50

 ІІ курс

(3 семестр)

Диференці-йований залік
Назва дисципліни: Сучасні питання клінічної анатомії ділянок голови та шиї

Спеціальність 221 «Стоматологія»

2 кредити

ECTS

60 год.

 

 

20

 

40

 ІІІ курс

(5 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії в абдомінальній хірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії в абдомінальній хірургії

Спеціальність 228 «Педіатрія»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в кардіохірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в кардіохірургії

Спеціальність 228 «Педіатрія»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в торакальній хірургії

Спеціальність 222 «Медицина»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в торакальній хірургії

Спеціальність 228 «Педіатрія»

2 кредити

ECTS/ 

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в оториноларингології 

Спеціальність 222 «Медицина»

2 кредити

ECTS

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік
Назва дисципліни: Сучасні аспекти клінічної анатомії  в оториноларингології 

Спеціальність 228 «Педіатрія»

2 кредити

ECTS

60 год.

 

 

26

 

34

4 курс

(7 семестр)

Залік

 

 

 

Детальніше

[]

Розклад

[]

Критерії оцінювання з дисципліни

«Клінічна анатомія та оперативна хірургія»

для підготовки фахівців другого рівня вищої освіти галузі знань

22 «Охорона здоров’я» спеціальності

222 Медицина, 228 Педіатрія та 221 Стоматологія

 

Види контролю (поточний і підсумковий)

Форма підсумкового контролю відповідно до навчального плану (диференційований залік)

Поточний контроль

      Поточний контроль здійснюється на основі контролю теоретичних знань, навичок і вмінь.

Форми поточного контролю:

  1. Усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване)
  2. Практична перевірка сформованих професійних вмінь
  3. Тестовий контроль (відкриті та закриті тестові завдання)

 

Поточний контроль здійснюється під час проведення навчальних занять і має на меті перевірку засвоєння студентами навчального матеріалу. Форма проведення поточного контролю під час навчальних занять визначається робочою навчальною програмою дисципліни.

Оцінювання поточної навчальної діяльності. Під час оцінювання засвоєння кожної теми за поточну навчальну діяльність студенту виставляються оцінки за 4-ри бальною (традиційною) шкалою з урахуванням затверджених критеріїв оцінювання для відповіднлї дисципліни. При цьому враховуються усі види робіт, передбаченою навчальною програмою. Студент має отримати оцінку з кожної теми. Форми оцінювання поточної навчальної діяльності є стандартизованими і включають контроль теоретичної та практичної підготоки.

На кафедрі застосовуються наступні критерії оцінювання згідно традиційної 4-бальної шкали:

Відмінно “5”. Студент правильно відповів на 90-100 % тестів формату А. Правильно, чітко і логічно і повно   відповідає на всі стандартизовані питання поточної теми, добре  знає матеріал попередніх тем (вихідний рівень знань), відповідає на питання лекційного курсу і питання  з самостійної роботи. Правильно  демонструє препарат (знання практичних навичок), правильно вживає латинські терміни. Робить узагальнення матеріалу, доповнює свою відповідь знанням додаткової літератури. Виконав усі завдання, які передбачені методичними розробками  під час самостійної роботи студента.

Написав реферат з запропонованої теми або самостійно зробив анатомічний препарат (індивідуальна робота).

Добре “4”.  Студент правильно відповів на 70-90% тестів формату А. Правильно, інколи за допомогою пояснювальних питань, відповідає на стандартизовані питання поточної теми, знає матеріал попередніх тем

(вихідний рівень знань), відповідає на питання лекційного курсу і питання  з самостійної роботи. Правильно  демонструє препарат (знання практичних навичок). Студент правильно вживає латинські терміни. Виконав усі завдання, які передбачені методичними розробками  під час самостійної роботи студента.

Задовільно “3”. Студент правильно відповів на 50 -70% тестів формату А .  Неповно, за допомогою пояснювальних питань, відповідає на стандартизовані питання поточної теми, на питання з  матеріалу попередніх тем (вихідний рівень знань), неточно і неповно відповідає на питання лекційного курсу і питання  з самостійної роботи. Не може  самостійно побудувати чітку, логічну відповідь. Під час відповіді і демонстрації препарату (знання практичних навичок)  студент робить незначні помилки.  Студент  вживає латинські терміни з помилками, або неповністю знає латинськи терміни з теми поточного заняття і попередніх занять. Виконав  не повністю завдання, які передбачені методичними розробками  під час самостійної роботи студента.

Незадовільно “2”.  Студент  відповів на   менше, ніж 50% тестів формату А. Не знає  матеріалу  поточної теми.  Або відповідає на поставлені питання поточної теми недостатньо, неповно, не може побудувати логічну відповідь, не відповідає на додаткові питання, не розуміє  змісту матеріалу , не знає питання з  матеріалу попередніх тем (вихідний рівень знань), не відповідає на питання лекційного курсу і питання  з самостійної роботи. Під час відповіді і демонстрації препарату (знання практичних навичок)  студент робить значні, грубі  помилки.  Студент   не знає латинських термінів з теми поточного заняття і попередніх занять,  або вживає латинські терміни з помилками. Не виконав  завдання, які передбачені методичними розробками  під час самостійної роботи студента.

 

Форма підсумкового контролю успішності навчання (диференційований залік)

Семестровий диференційований залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з навчальної дисципліни на підставі поточного контролю та виконаних індивідуальних тестових завдань на останньому занятті. Варіанти тестових завдань складаються з двох блоків запитань. Перший блок включає 65 питань з однією правильною відповіддю з п’яти, яка зараховується, як 1 бал. Другий блок включає 15 питань з двома правильними відповідями з чотирьох, у яких 1 бал зараховується лише за наявності двох правильних відповідей. Мінімальна кількість балів, яку студент провинен набрати для складання диференційованого заліку на оцінку «задовільно» – 50 балів (традиційна оцінка «3»). Максимальна кількість балів, яку може отримати студент під час складання диференційованого заліку – 80 балів (традиційна оцінка «5»).

 

Схема нарахування та розподіл балів, які отримують студенти:

Для дисципліни формою підсумкового контролю є диференційований залік:

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент за поточну навчальну діяльність для допуску до диференційованого заліку становить 120 балів.

Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати студент за поточну навчальну діяльність для допуску до диференційованого заліку становить 72 бали.

Розрахунок кількості балів за поточне навчання проводиться на підставі отриманих студентом оцінок за 4-х бальною (національною) шкалою під час вивчення дисципліни, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленогодо 2 знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою наступним чином:

Для зручності наведено таблицю перерахунку за 200-бальною шкалою:

Перерахунок середньої оцінки за поточну діяльність у багатобальну шкалу для дисциплін, що завершуються диференційованим заліком

 

4-бальна шкала 200- бальна шкала   4-бальна шкала 200- бальна шкала   4-бальна шкала 200- бальна шкала   4-бальна шкала 200- бальна шкала
5 120   4.45 107   3.91 94   3.37 81
4.95 119   4.41 106   3.87 93   3.33 80
4.91 118   4.37 105   3.83 92   3.29 79
4.87 117   4.33 104   3.79 91   3.25 78
4.83 116   4.29 103   3.74 90   3.2 77
4.79 115   4.25 102   3.7 89   3.16 76
4.75 114   4.2 101   3.66 88   3.12 75
4.7 113   4.16 100   3.62 87   3.08 74
4.66 112   4.12 99   3.58 86   3.04 73
4.62 111   4.08 98   3.54 85   3 72
4.58 110   4.04 97   3.49 84   Менше 3 Недос-татньо
4.54 109   3,99 96   3.45 83  
4.5 108   3,95 95   3.41 82  

 

Самостійна робота студентів оцінюється під час поточного контролю теми на відповідному занятті. Засвоєння тем, які виносяться лише на самостійну роботу контролюється при підсумковому контролі.

Оцінка з дисципліни, яка завершується диференційованим заліком визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за виконання індивідуальних тестових завдань на останньому занятті (не менше 50).

Бали з дисципліни незалежно конвертуються як в шкалу ECTS, так і в 4-бальну (національну) шкалу. Бали шкали ECTS у 4-бальну шкалу не конвертуються і навпаки.

Бали студентів, які навчаються за однією спеціальністю, з урахуванням кількості балів, набраних з дисципліни ранжуються за шкалою ЕСТS таким чином:

Оцінка ЕСТS Статистичний показник
А Найкращі 10% студентів
В Наступні 25% студентів
С Наступні 30% студентів
D Наступні 25% студентів
Е Останні 10% студентів

Ранжування з присвоєнням оцінок „А”, „В”, „С”, „D”, „Е” проводиться для студентів даного курсу, які навчаються за однією спеціальністю і успішно завершили вивчення дисципліни. Студенти, які одержали оцінки FX, F («2») не вносяться до списку студентів, що ранжуються. Студенти з оцінкою FX після перескладання автоматично отримують бал „Е”.

Бали з дисципліни для студентів, які успішно виконали програму конвертуються конвертується у 4-ри бальну шкалу за абсолютними критеріями, які наведено нижче у таблиці:

Оцінка ЕСТS Оцінка за 4-ри банальною шкалою
Від 170 до 200 балів «5»
Від 140 до 169 балів «4»
Від 139 балів до мінімальної кількості балів, яку повинен набрати студент «3»
Нижче мінімальної кількості балів, яку повинен набрати студент «2»

 

Оцінка ЕСТS у традиційну шкалу не конвертується, оскільки шкала ЕСТS та чотирибальна шкала незалежні.

Об’єктивність оцінювання навчальної діяльності студентів перевіряється статистичними методами (коефіцієнт кореляції між оцінкою ЕСТS та оцінкою за національною шкалою).

Лікувально-консультативна робота на кафедрі Оперативної хірургії з топографічною анатомією не проводиться

Наукова робота та видавнича діяльність

кафедри Оперативної хірургії з топографічною анатомією

Відповідальний співробітник: кандидат медичних наук, доцент, завуч кафедри

Рудницька Христина Ігорівна

Контакти:

Робочий тел. +380322755931

Електронна пошта кафедри: дивись головну сторінку кафедри

Основні напрямки наукової роботи

Поточна ініціативна тема науково-дослідної роботи: Морфофункціональні особливості органів у пре- та постнатальному періодах онтогенезу, при впливі опіоідів, харчових добавок, реконструктивних операціях та ожирінні.

Час виконання: 2020-2024 рр.

Номер держреєстрації: 0120U002129

НДР за останні 5 років: Структурна організація, ангіоархітектоніка та антропометричні особливості органів у внутрішньо- та позаутробному періодах розвитку, за умов екзо- та ендопатогенних факторів.

Підручники та посібники видані працівниками кафедри:

 

Клінічна анатомія та оперативна хірургія : підручник / В. І. Півторак, О. Б. Кобзар, С. М. Білаш [та ін.]: Підручник в двох томах. – за ред. В. І. Півторака, О. Б. Кобзаря. – Вінниця : Нова Книга, 2020. –  с.

 

Черкес М., Масна З. Структурні особливості верхньощелепних пазух у осіб зрілого віку за даними конусно-променевої комп’ютерної томографії. Львів:2022. – 94 с.

 

Дахно Л.О., Масна З.З. Структурні особливості коміркового відростка верхньої щелепи  осіб зрілого віку за даними конусно-променевої комп’ютерної томографії – Львів: “Кварт”, 2022 – 114 с.

 

Масна З.З., Челпанова І.В., Рудницька Х. І., Пальтов Є.В., Дудок О.В.Функціональна морфологія органів ротової порожнини. Зубощелепна система. Львів, Галицька Видавнича Спілка, 2023. – 79.

Студентський науковий гурток кафедри Оперативної хірургії з топографічною анатомією

Guarda e passa

Девіз гуртка “Non vi, Sed Arte !”, що значить “Не силою, а мистецтвом!”

Керівник студентського наукового гуртка, старший викладач кафедри Орел Марія Глібівна, м.т. +380631233131

Староста студентського наукового гуртка: студентка 4 курсу, медичного факультету, Товарницька Галина Романівна

Група студентського наукового гуртка створена у Viber «Топанатомія гурток».

Мета і завдання гуртка: Поглиблене вивчення Клінічної анатомії та оперативної хірургії, відпрацювання навичок хірургічної техніки та етапів оперативних втручань.

Основні тематики наукових досліджень:

– Хірургічна техніка, хірургічні операції, окремі аспекти клінічної анатомії.

Науковий гурток поділяється на теоретичну та практичну групи.

Коротка інформація щодо діяльності гуртка:

Підчас занять студентського наукового гуртка у студентів є можливість підготуватися до майбутньої практичної роботи, оволодіти навичками окремих хірургічних маніпуляцій, вдосконалити знання у галузі оперативної хірургії та клінічної анатомії. Знання клінічної анатомії дасть можливість покращити проведення променевих методів дослідження, зокрема: рентгенографії, ультразвукової діагностики, комп’ютерної томографії, магнітно-резонансної томографії, а також контрастних методів дослідження. Навички клінічного мислення, стануть у нагоді при встановленні клінічного діагнозу у пацієнта, а знання варіантів клінічної анатомії органів та систем допоможуть у проведенні диференційної діагностики. Навіть для лікарів терапевтичних спеціальностей є вкрай важливим розуміння техніки проведення різних хірургічних операцій для диференціації підходу лікування пацієнтів після попередньо проведених оперативних втручань. Лікарі анестезіологи-реаніматологи потребують знань, як у галузі оперативної хірургії, плануючи ведення анестезії при різноманітних оперативних втручаннях, так і у галузі клінічної анатомії, при веденні хворих у відділенні інтенсивної терапії.

Графік засідань студентського наукового гуртка: Заняття гуртка проходять по понеділках після 16 00, на базі кафедри Оперативної хірургії з топографічною анатомією.

Тематичний план занять гуртка синхронізований з навчальними планами силабусів навчальних програм вивчення клінічної анатомії та оперативної хірургії, а також тематикою дисциплін за вибором.

В операційному блоку кафедри Оперативної хірургії з топографічною анатомією студентами учасниками теоретичної групи гуртка проводяться наукові дослідження, а також студентами практичної групи гуртка відпрацьовуються етапи хірургічних втручань на тваринних органокомплексах, що дає можливість опанувати спеціальні навички з хірургічної техніки.

Проведення круглих столів з різної тематики допомагає студентам отримати нові знання та навички.

Студентський науковий гурток бере активну участь у заходах студентського наукового товариства. Щороку студентами-учасниками гуртка проводяться майстер-класи з хірургічної техніки в рамках загальноуніверситетської студентської наукової конференції.

Також студентами-гуртківцями Галиною Товариницькою та Ганною Савчук-Челик було проведено майстер клас з хірургічної техніки в рамках дня відкритих дверей ЛНМУ імені Данила Галицького.

Студенти учасники наукового гуртка також брали участь в організації спільних заходів з студентськими науковими товариствами інших вищих навчальних закладів в рамках «Днів науки» для заохочення талановитої молоді та юнацтва.

Студенти-призери:

Призове місце на міжнародній студентській науковій конференції 3-rd RECOOP International Student Video Conference, 2020, Certificate of Appreciation for the Outstanding Scientific Contribution, Daniel Hymon.

Студенти, які зайняли призові місця у фахових предметних олімпіадах:

VI всеукраїнський конкурс з практичної хірургії. м. Київ, 6-7 квітня 2019 р.:

Переможці змагання у конкурсі «Хірургія шлунка, І етап»: Боровець Володимир, Радомська Ольга, Тимченко Остап.

Переможці змагання у конкурсі «Хірургія шлунка, ІІ етап»: Боровець Володимир, Радомська Ольга, Тимченко Остап.

Переможці змагання у конкурсі «Проктологія»: Стадник Леся, Вальчак Дарія, Фендик Аннна.

Переможці змагання у конкурсі «Судинна хірургія, І етап»: Тимченко Остап, Боровець Володимир, Радомська Ольга.

ІІ етап Всеукраїнської студентської олімпіади з оперативної хірургії та топографчної анатомії. м. Чернівці, 18-19 квітня 2019р., ІІ місце в конкурсі «Хірургічний шов», Голубович Роксолана.

83-тя щорічна загальноуніверситетська наукова конференція LYSICon –

Артим Юрій, Доротюк Крістіна, Подолюк Вікторія.

84-а щорічна загальноуніверситетська наукова конференція LYSICon

Диплом ІІ ступеня Сєргєєв Олексій

Диплом ІІ ступеня Баняс Володимир, нагреба Олесь-Олексій

Студенти-призери Всеукраїнського конкурсу  студентських наукових робіт: Касіянчук Максим, Артим Юрій, Доротюк Крістіна, Подолюк Вікторія.

У 2024 році було проведено олімпіаду з Клінічної анатомії та оперативної хірургії.

Міжнародне співробітництво

Кафедра медичної інформатики співпрацює з Державною вищою професійною школою ім. проф. Едварда Щепаніка (м. Сувалки, Польща), Вищою Медичною Школою у Білостоку (Польща), Люблінською політехнікою (Польща)

Спільно проведено комп’ютерні скринінгові дослідження стилю життя студентської молоді України та Польщі.

Проведено дослідження в рамках проекту «Інвалідність як відмінність – соціальне ставлення студентів з Польщі та України до людей в інвалідних візках.

Розроблено спільний проект для участі у партнерський програмі: Partnership for joint implementation of the Programme “Current medical-social, sanitary, technical and economic security challenges” under the International Academic Partnership Programme announced by the National Agency for Academic Exchange.

Участь співробітників кафедри медичної інформатики у міжнародних форумах, з’їздах, конференціях

  1. Barylo N., Boyko O., Holyaka R., Stakhira P., Kutsiy S., Yaremchuk I. Structure and Mixed Signal Front-End of White Organic Light Source for MEMS Sensor. IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. https://doi.org/10.1109/MEMSTECH55132.2022.10002912(Scopus)

  2. Barylo H., Holyaka R., Kremer I., Marusenkova T., Kachurak Yu., Adamiak O. Models and Development of a Spectral Express Analyzer for MEMS Optical Systems // IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. (Scopus)

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus/Web of Science (бібліографічний опис)

  1. Yatsyshyn S., Hotra O., Skoropad P., Bubela T., Mykyichuk M., Kochan O., Boyko O. Investigating Thermoelectric Batteries Based on Nanostructured Materials. Energies. 2023; 16(9): 3940. (Scopus Q1, IF=3.25) https://econpapers.repec.org/article/gamjeners/v_3a16_3ay_ 3a2023_3ai_3a9_3ap_3a3940-_3ad_3a1141094.htm ]

  2. Quercia A., Pironti A., Bolshakova I., Holyaka R., Duran I., Murari A. Long term operation of the radiation-hard Hall probes system and the path toward a high performance hybrid magnetic field sensor. Nuclear Fusion. 2022;62:106032. (Scopus Q1, IF=4.215). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1741-4326/ac8aad

  3. Chorna V., Lototska L., Karimulin R., Hubar A., Khliestova, I. Risk factors of in-hospital infections occurrence in healthcare institutions in ukraine and eu countries. Georgian Medical News. 2023;336:17-21. (Scopus Q4 IF=0.13).
  4. Sokil B. I., Pukach P. Y., Senyk A. P., Sokil M. B., Andrukhiv A. I., Vovk M. I. Asymptotic method and wave theory of motion in studying the effect of periodic impulse forces on systems characterized by longitudinal motion velocity. Mathematical Modeling and Computing. 2022;9(4):909-920.  (Scopus Q4 IF=0.24) https://doi.org/10.23939/mmc2022.04.909 .
  5. Dyhdalovych T., Fechan A., Kutsiy S., Melnykov S. Development of the automated system of analysis and quality assessment of visible light sources 2022 IEEE 16th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). 2022:694-697 https://doi.org/10.1109/TCSET55632.2022.9767066 (Scopus)

Міжнародне стажування

Бойко О.В. пройшла стажування на кафедрі електроніки та інформаційних технологій Люблінського політехнічного університету (Department of Electronics and Information Technology, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science at Lublin University of Technology. Poland), а також брала участь у міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Together with Outstanding Leaders of Modernity: Values, Experience, Knowledge, Competences and Tehnologies for Formation of the Successful Personality and Transformation on the World» (International Historical Biographical Institute).

 

Заходи Термін виконання Відповідальні за виконання
1. Проведення тематичних конференцій, вечорів пам’яті, круглих столів з нагоди Дня Державного Прапора України та 32- річниці Незалежності України Вересень Куратори груп
2. Облаштування інформаційних стендів присвячених Захисникам і Захисницям України Вересень Куратори груп
3. Проведення благодійної акції в межах проекту “Смілива гривня” Вересень Куратори груп
4. Проведення патріотично-виховних, просвітницьких, культурно-мистецьких заходів та круглих столів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1932-1933 рр. в Україні – геноциду Українського народу. Жовтень Куратори груп
5. Проведення санітарно-освітньої роботи у гуртожитках і конкурсу з санітарного стану кімнат гуртожитків. Жовтень Куратори груп
2. Проведення загальнонаціональної акції “Запали свічку пам’яті ” у День пам’яті жертв Голодомору Листопад Куратори груп
3. Проведення молитви у День пам’яті жертв Г олодоморів Листопад Куратори груп
4. Проведення у режимі онлайн тематичних лекцій на тему “Голодомор – геноцид Українського народу” Листопад Куратори груп
5. Перегляд архівних матеріалів, які висвітлюють події, пов’язані з геноцидом Українського народу Листопад Куратори груп
6. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів серед іноземних студентів у зв’язку з 90-ми роковинами Голодомору 1032-1933 рр. в Україні Листопад Куратори груп
7. Сприяти участі студентів в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу науково- дослідницьких і пошукових робіт, присвячених 90-м роковинам Голодомору Грудень Куратори груп
8. Публікація матеріалів, пов’язаних з темою Голодомору 1932-1933 років в Україні Грудень Куратори груп
9. Проведення семінарів “Шляхами героїв” у академічних групах виховних годин на теми: Конвенція ООН “Про попередження злочину геноциду і покарання занього” Листопад Куратори груп

 

Соціальні мережі