Адреса

 79495, м. Винники, Львівська область, вулиця Івасюка, 31

79049 м. Львів, проспект Червоної Калини, 68 (7 поверх)
82200, м. Трускавець, вул. Суховоля, 31

Телефон: +380 (32) 296-11-45 (Винники);

+380 (32) 221-44-90 (Львів); тел/факс: +380 (3247) 6-71-01 (Трускавець)

Email:

На карті:

 

Завідувач кафедри

Макар Оксана Романівна
кандидат медичних наук, доцент, магістр публічного управління та адміністрування

Наукові напрямки – фізична та реабілітаційна медицина, кардіологія, функціональна діагностика, медицина невідкладних станів.
Автор 150 друкованих праць, з них 1 підручника, 5 навчальних  посібників, 1 патенту на корисну модель.

Є професійним членом Європейської асоціації кардіологів, членом асоціації інтервенційних кардіологів України,

асоціації превентивної та антиейджинг медицини, членом УТФРМ.
Нагороджена почесною грамотою Міністерства охорони здоров’я України (2016),

відзнакою Міністерства оборони України (2017), орденом “Науковець року” (2023)

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

ІСТОРІЯ КАФЕДРИ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА НЕТРАДИЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ

У лютому 1990 р. при кафедрі терапії № 1 факультету удосконалення лікарів
і провізорів Львівського державного медичного інституту на базі бальнеокурорту
м. Трускавця організовано цикл «Фізіотерапія і курортологія». Завідувачем
призначена проф. Е. Х. Заремба. Під її керівництвом тут працювали кандидати
медичних наук І. В. Стахів, В. М. Яцюк, О. Б. Орлов, О. С. Лисик, заслужений
лікар України Б. Г. Прийма. На циклі проводилося післядипломне навчання
лікарів тематичного удосконалення та передатестаційних циклів за напрямом
«Фізіотерапія і курортологія».

У 1993 р. наказом ректора ЛДМУ на базі бальнеокурорту м. Трускавця
організовано кафедру реабілітації факультету післядипломної освіти, яку очолила
к. мед. н., доц. І. В. Стахів. У її колективі тоді працювали кандидати медичних
наук, асистенти В. М. Яцюк, О. Б. Орлов, О. С. Лисик, С. В. Ломейко, І. С. Флюнт,
Г. Б. Петровська, С. В. Ружило, заслужений лікар України Б. Г. Прийма, а також
Л. М. Величко, О. Р. Зав’ялова, А. Я. Бульба. На кафедрі проводилось
післядипломне навчання лікарів за напрямом передатестаційних циклів та циклів
спеціалізації зі спеціальностей «Фізіотерапія», «Гастроентерологія», «Дієтологія»,
«Терапія». Асистенти розробили методичні рекомендації лекцій, практичних і
семінарських занять.

У 1993 р. у Львівському державному медичному університеті розпочалося
викладання нетрадиційної медицини. Був організований курс клінічної
нетрадиційної медицини при кафедрі неврології та нейрохірургії (завідувач
кафедри — проф. В. М. Шевага), який очолив к. мед. н., доц. А. Й. Лабінський.
Першою клінічною базою курсу став центр апіфітотерапії (головний лікар — І. Й.
Пилипчук), а першими слухачами — лікарі факультету підвищення кваліфікації,
які проходили п’ятиденний цикл нетрадиційної медицини як суміжної
дисципліни. Програма навчання містила цикли апітерапії та фітотерапії. Протягом
1993–1999 рр. було розширення викладання методів народної і нетрадиційної
медицини за такими напрямами, як «Нутріціологія», «Акупунктура», а також
організовано власну клінічну базу курсу в 4-й міській поліклініці м. Львова
(головний лікар — В. В. Якимович).

У 2000 р. курс народної та нетрадиційної медицини об’єднано з кафедрою
реабілітації. Так виникла кафедра реабілітації та нетрадиційної медицини.

Упродовж 2000–2006 рр. її завідувачем був член Української академії
медико-біологічних наук, проф. В. І. Бабич. Випускник ЛДМІ 1966 р., він
працював у багатьох медичних напрямах. Брав участь в експедиціях, зокрема й
навколосвітніх, а в 1977 р. — в Антарктичній експедиції, під час якої був зібраний
науковий матеріал про вплив геомагнітного поля землі на організм людини.
Протягом останніх 30 років життя займався виявленням та популяризацією
інтегральної системної медицини, яка вивчає і впроваджує сили Природи.

За період 2000–2006 рр. під його керівництвом була розширена матеріальна
база кафедри. Прийшли працювати викладачі, які зробили великий внесок у
викладання нових методик нетрадиційної медицини (су-джок, іридодіагностика,
електропунктурна терапія та діагностика), удосконалили викладання дієтології,
реабілітації в гастроентерології. Кафедра отримала апарат для лазеропунктури,
акупунктурної діагностики і лікування, збільшилася її площа. В той час тут
викладали: доценти І. В. Стахів, Л. М. Величко, В. Д. Стефанюк, кандидати
медичних наук, асистенти В. М. Яцюк, О. Б. Орлов, С. В. Ломейко, І. С. Флюнт,
заслужений лікар України Б. Г. Прийма, О. Р. Зав’ялова, А. Я. Бульба.
Проводилося післядипломне навчання лікарів із передатестаційних і циклів
спеціалізації «Фізіотерапія», «Гастроентерологія», «Дієтологія», «Терапія».

У 2006 р. завідувачем кафедри став доктор медичних наук, професор. Лук’ян
Андріюк. Матеріальна база кафедри поповнилась новими діагностичними і
лікувальними апаратами. Серед головних напрямів його наукових досліджень –
проблеми діагностики, клініки, лікування та профілактики захворювань головного
мозку судинного генезу; проблеми вертеброневрології, рефлексотерапії,
мануальної терапії, бделотерапії, електродіагностики. Він є автором близько 420
наукових праць, серед яких шість монографій, чотири підручники, двадцять п’ять
посібників, чотири авторські свідоцтва та шість патентів на винаходи.

Професор Андріюк керує низкою дисертаційних робіт за фахами фізична та
медична реабілітація, рефлексотерапія, регулярно виступає опонентом на
захистах кандидатських та докторських дисертацій. Він впровадив у клінічну
практику низку методів діагностики та реабілітації хворих з інсультами,
вертеброгенними ураженнями нервової системи. Як досвідчений клініцист, надає
консультативну та лікувальну допомогу хворим неврологічного профілю міст
Західного регіону України. Дбайливе відношення до хворих, висока професійна
підготовка та ерудиція здобули професору Андріюку Л.В. заслужений авторитет
та повагу серед хворих, лікарів та працівників університету. За вагомий внесок у
покращення стану здоров´я Українського суспільства нагороджений Почесними
грамотами МОЗ України (2009) та подякою міністра охорони здоров´я України
(2008) Львівської обласної державної адміністрації (2007, 2011) також має
численні дипломи та грамоти за наукові доповіді, зроблені на різних симпозіумах,
конгресах, з´їздах. Є членом редакційної ради чеського журналу «Eniologie
cloveka», польського журналу «Practycna reabilitacia», Українських фахових
журналів «Фізична і реабілітаційна медицина», «Фітотерапія». Голова асоціації
рефлексотерапевтів, асоціації фізичної та реабілітаційної медицини, асоціації
народної та нетрадиційної медицини м. Львова і Львівської області, член
міжнародної асоціації неврологів, експерт з народної та нетрадиційної медицини,
експерт з рефлексотерапії департаменту охорони здоров’я Львівської обласної
державної адміністрації.

У 2020 році на кафедрі запроваджено нову спеціальність «Фізична і
реабілітаційна медицина». За 2020-2023 пройшли спеціалізацію більше 400
лікарів.

З грудня 2023р. кафедру реабілітації та нетрадиційної медицини очолила
к.мед.н., доцент Макар Оксана Романівна. Макар О.Р. є співавтором 150
друкованих праць, з них – 1 підручника, 5 – навчальних посібників, 1 –
патенту на корисну модель. Є професійним членом Європейської асоціації
кардіологів, членом асоціації інтервенційних кардіологів України, асоціації
превентивної та антиейджинг медицини, членом УТФРМ. Входить до
редакційної ради закордонного фахового журналу “Na ratunek”
(Польща). Нагороджена почесною грамотою Міністерства охорони здоров’я
України (2016 р.), відзнакою Міністерства оборони України (2017 р.), орденом
“Науковець року” (2023р.).

Андріюк Лук’ян Васильович
доктор медичних наук, професор

Наукові напрямки – неврологія, фізична та реабілітаційна медицина, рефлексотерапія, фізіотерапія, мануальна терапія, народна і нетрадиційна медицина. Автор 430 наукових праць, серед яких 6 монографій, 4 підручники, 20 навчально-методичних посібників, 4 авторські свідоцтва на винаходи. Нагороджений почесною грамотою Міністерства охорони здоров’я України (2009), подякою міністра охорони здоров´я України (2008), Львівської обласної державної адміністрації (2007, 2011, 2023).

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Федяєва Світлана Іванівна
кандидат медичних наук, доцент

Наукові напрямки – дієтологія, гастроентерологія, терапія. Автор 51 друкованих праць, з них 10 навчально-методичних посібників. Член ГО “Всеукраїнська асоціація фізіотерапевтів та курортологів”, ГО “Українське товариство фізичної та реабілітаційної медицини”, ГО “Асоціація дієтологів України”, член Британської асоціації дієтологів.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Гдиря Оксана Валентинівна
кандидат медичних наук, доцент

Наукові напрямки – фізична та реабілітаційна медицина, педіатрія. Автор  54 друкованих праць.  Керівник Центру реабілітації невідкладних станів та відновного лікування дітей КНП ЛОР «Клінічний центр дитячої медицини». Член правління Українського товариства фізичної та реабілітаційної медицини, голова регіонального осередку Українського товариства фізичної та реабілітаційної медицини, делегат секції та відділу PRM UEMS.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Грабоус Олексій Васильович
кандидат медичних наук, асистент

Наукові напрямки – фізична та реабілітаційна медицина, акушерство та гінекологія, рефлексотерапія, народна та нетрадиційна медицина. Дослідження проблеми діагностики та лікування патологічного клімаксу у жінок. Автор 34 друкованих праць.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Ломейко Світлана Миколаївна
кандидат медичних наук, асистент

Наукові напрямки – дієтологія, терапія. Автор 13 друкованих праць, з них 3 навчально-методичні посібники,  2 патенти. Член ГО “Асоціація дієтологів України”.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Яцюк Володимир Михайлович
кандидат медичних наук, асистент

Наукові напрямки – дієтологія, гастроентерологія, фізіотерапія. Автор 42 друкованих праць, з них 8 навчально-методичних посібників. Голова Львівського відділення ГО “Всеукраїнська асоціація фізіотерапевтів та курортологів”, член ГО “Українське товариство фізичної та реабілітаційної медицини”, член ГО “Асоціація дієтологів України”.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Лабінський Павло Андрійович
кандидат медичних наук, асистент

Наукові напрямки – фізична та реабілітаційна медицина, народна і нетрадиційна  медицина, фізіотерапія, педіатрія, загальна практика- сімейна медицина. Автор 25 друкованих праць.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Яворська Наталя Петрівна
кандидат медичних наук, доцент

У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Забезпеченість водорозчинними вітамінами та імунологічні порушення при неврологічних проявах остеохондрозу поперекового відділу хребта» за спеціальністю 14.01.15 – нервові хвороби

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Тригуб Роман Ігорович
асистент

Спеціальності – неврологія, фізична та реабілітаційна медицина.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Скоропад Роман Богданович
асистент

Спеціальності – неврологія, фізична та реабілітаційна медицина.

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Лунь Галина Павлівна
кандидат медичних наук, асистент

Спеціальності – педіатрія, фізична та реабілітаційна медицина. Медичний директор ТзОВ «Реабілітаційний центр «Еліта».

Google Scholar ORCID WoS Scopus

 

Литвиненко Оксана Миколаївна
асистент

Спеціальність – протезування та ортезування.

Ломейко Ольга Андріївна
асистент

Ганусич Оксана Михайлівна
асистент

Ходирєва Інна Тарасівна
асистент

 

Андріюк Петро Петрович – ст. лаборант;

Белз Ігор Ярославович – лаборант.

Силабус навчальної дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та  реабілітації» ВБ 1.48

для студентів 4 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 222 «Медицина», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Програма з дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та реабілітації» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 4 курсу зі спеціальності 222 «Медицина»,  оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами.

Основне призначення дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та реабілітації»  – оволодіння студентами основ знань стосовно сучасних реабілітаційних методик, які служать для відновлення порушених або втрачених функцій внаслідок травм або захворювань, збереження і зміцнення здоров’я людей, покращення якості їх життя та забезпечення активного довголіття, а також більш швидкого відновлення здоров’я і працездатності пацієнтів різного профілю.

Протягом циклу студенти знайомляться із структурою та організацією фізичної та реабілітаційної медицини, наданням реабілітаційної допомоги на різних етапах, місцем та практичним значенням відновного лікування в різних напрямках медицини. Реорганізація практичної охорони здоров’я поставила нові стратегічні завдання перед різними ланками охорони здоров’я, в тому числі підготовкою лікарів фізичної та реабілітаційної медицини на додипломному і післядипломному етапах.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

 

Силабус навчальної дисципліни «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» ВБ 1.105.

для студентів 5 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 222 «Медицина», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Програма з дисципліни «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 5 курсу, оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами; забезпечує послідовність та взаємозв’язок з внутрішньою медициною, хірургією, травматологією й ортопедією, неврологією, кардіологією, педіатрією, акушерством і гінекологією та іншими предметами.

Програма курсу за вибором «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» передбачає удосконалення теоретичних знань та практичних навичок реабілітації. Зміст програми охоплює обсяг теоретичних знань, умінь, а також  практичних навичок. В програму входять розділи організації надання реабілітаційної допомоги протягом гострого, післягострого реабілітаційних періодів. В основній частині подано основні поняття сучасної фізичної та реабілітаційної медицни (ФРМ).

У клінічній частині подано коротку характеристику основних захворювань, що найчастіше зустрічаються в практиці лікаря з акцентом на питання реабілітації.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

 

Силабус навчальної дисципліни «Медична  реабілітація» ВБ 1.93

для студентів 6 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 222 «Медицина», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Програма з дисципліни «Медична реабілітація» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 6 курсу зі спеціальності 222 «Медицина» (Внутрішня медицина, Акушерство і гінекологія, Профілактична медицина),  оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами; забезпечує послідовність та взаємозв’язок з внутрішньою медициною, хірургією, травматологією й ортопедією, неврологією, кардіологією, педіатрією, акушерством і гінекологією та іншими предметами.

Основне призначення дисципліни «Медична реабілітація» – оволодіння студентами основ знань стосовно сучасних реабілітаційних методик, які служать для відновлення порушених або втрачених функцій внаслідок травм або захворювань, збереження і зміцнення здоров’я людей, покращення якості їх життя та забезпечення активного довголіття, а також більш швидкого відновлення здоров’я і працездатності пацієнтів різного профілю.

Протягом циклу студенти знайомляться із структурою та організацією фізичної та реабілітаційної медицини, наданням реабілітаційної допомоги на різних етапах, місцем та практичним значенням відновного лікування в різних напрямках медицини. Реорганізація практичної охорони здоров’я поставила нові стратегічні завдання перед різними ланками охорони здоров’я, в тому числі підготовкою лікарів фізичної та реабілітаційної медицини на додипломному і післядипломному етапах.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

 

Силабус навчальної дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та  реабілітації» ВБ 1.48.

для студентів 4 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 228 «Педіатрія», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Силабус (програма) з дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та реабілітації» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 4 курсу зі спеціальності 228 «Педіатрія»,  оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами.

Основне призначення дисципліни «Актуальні проблеми фізичної терапії та реабілітації»  – оволодіння студентами основ знань стосовно сучасних реабілітаційних методик, які служать для відновлення порушених або втрачених функцій внаслідок травм або захворювань, збереження і зміцнення здоров’я людей, покращення якості їх життя та забезпечення активного довголіття, а також більш швидкого відновлення здоров’я і працездатності пацієнтів різного профілю.

Протягом циклу студенти знайомляться із структурою та організацією фізичної та реабілітаційної медицини, наданням реабілітаційної допомоги на різних етапах, місцем та практичним значенням відновного лікування в різних напрямках медицини. Реорганізація практичної охорони здоров’я поставила нові стратегічні завдання перед різними ланками охорони здоров’я, в тому числі підготовкою лікарів фізичної та реабілітаційної медицини на додипломному і післядипломному етапах.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

 

Силабус навчальної дисципліни «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» ВБ 1.104.

для студентів 5 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 228 «Педіатрія», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Силабус з дисципліни «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 5 курсу, оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами; забезпечує послідовність та взаємозв’язок з внутрішньою медициною, хірургією, травматологією й ортопедією, неврологією, кардіологією, педіатрією, акушерством і гінекологією та іншими предметами.

Силабус курсу за вибором «Медична та фізична реабілітація на різних рівнях надання медичної допомоги» передбачає удосконалення теоретичних знань та практичних навичок реабілітації. Зміст програми охоплює обсяг теоретичних знань, умінь, а також  практичних навичок. В силабус входять розділи організації надання реабілітаційної допомоги протягом гострого, післягострого реабілітаційних періодів. В основній частині подано основні поняття сучасної фізичної та реабілітаційної медицни (ФРМ).

У клінічній частині подано коротку характеристику основних захворювань, що найчастіше зустрічаються в практиці лікаря з акцентом на питання реабілітації.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

 

Силабус навчальної дисципліни «Медична  реабілітація» ВБ 1.93.

для студентів 6 курсу медичного факультету, які навчаються за спеціальністю 228 «Педіатрія», галузі знань 22 – Охорона здоров’я з підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Короткий опис навчальної дисципліни (анотація):
Силабус з дисципліни «Медична реабілітація» для вищих медичних закладів освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації складена для підготовки студентів 6 курсу зі спеціальності 228 «Педіатрія» (Внутрішня медицина, Акушерство і гінекологія, Профілактична медицина),  оскільки вона базується на знаннях анатомії людини, медичної біології, медичної хімії, медичної та біологічної фізики, фізіології, патофізіології, гігієни та екології, фармакології, пропедевтики внутрішньої медицини, пропедевтики дитячих хвороб й інтегрується з цими дисциплінами; забезпечує послідовність та взаємозв’язок з внутрішньою медициною, хірургією, травматологією й ортопедією, неврологією, кардіологією, педіатрією, акушерством і гінекологією та іншими предметами.

Основне призначення дисципліни «Медична реабілітація» – оволодіння студентами основ знань стосовно сучасних реабілітаційних методик, які служать для відновлення порушених або втрачених функцій внаслідок травм або захворювань, збереження і зміцнення здоров’я людей, покращення якості їх життя та забезпечення активного довголіття, а також більш швидкого відновлення здоров’я і працездатності пацієнтів різного профілю.

Протягом циклу студенти знайомляться із структурою та організацією фізичної та реабілітаційної медицини, наданням реабілітаційної допомоги на різних етапах, місцем та практичним значенням відновного лікування в різних напрямках медицини. Реорганізація практичної охорони здоров’я поставила нові стратегічні завдання перед різними ланками охорони здоров’я, в тому числі підготовкою лікарів фізичної та реабілітаційної медицини на додипломному і післядипломному етапах.

Тематика та зміст курсу

Детальніше

Навчально-організаційна робота

Навчальні програми

Розклад занять на кафедрі
Час занять:
І пара: 8.45 – 10.20
II пара: 10.30 – 12.05
III пара: 12.15 – 13.50
IV пара: 14.00– 15.35

Лікарі-слухачі

Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних і семінарських занять і має на меті перевірку засвоєння слухачами циклу навчального матеріалу.

Формами поточного контролю є:

а) тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді з визначенням правильної послідовності дій чи відповідності, визначенням певної ділянки на фотографії чи схемі («розпізнавання») тощо;

б) індивідуальне усне опитування, співбесіда;

в) розв’язання типових ситуаційних задач;

д) контроль практичних навичок на занятті, під час самостійної роботи (курація пацієнтів, чергування, участь в клінічних обходах, консиліумах, клініко-патанатомічних конференціях, втручаннях тощо);

Комплексне оцінювання поточної навчальної діяльності слухача здійснюється на основі результатів підсумкових занять наприкінці засвоєння тематичних блоків циклу шляхом виставлення традиційної оцінки (2, 3, 4, 5) за кожне, що враховує результати тестування на підсумковому занятті, засвоєння практичних навичок, передбачених у тематичному блоці, поточної успішності та активності слухача під час навчання, самостійної роботи (курація пацієнтів, чергування, участь у клінічних обходах, консиліумах, клінічно-патанатомічних конференціях тощо).

Оцінку «5» слухач отримує, якщо він виконав правильно не менше 90% навчальних завдань; оцінку «4» – не менше 80% навчальних завдань; оцінку «3» – не менше 60% навчальних завдань; оцінку «2» – якщо слухач виконав правильно менше 60% навчальних завдань.

Викладач виставляє оцінку за підсумкові заняття в журналі успішності. Середню оцінку, який отримує слухач циклу за всі передбачені програмою підсумкові заняття, конвертується у відповідний бал за нижче наведеною таблицею. Отриманий бал поточної успішності є частиною оцінки, яку слухач отримує за підсумками екзамену.

 

Схема нарахування та розподіл балів, які отримують слухачі циклу за підсумками поточної успішності:

Максимальна кількість балів, яку може набрати слухач циклу за поточну навчальну діяльність для допуску до екзамену, становить 120 балів;

Мінімальна кількість балів, яку повинен набрати слухач циклу за поточну навчальну діяльність для допуску до екзамену, становить 72 бали.

Розрахунок кількості балів проводиться на підставі отриманих слухачем циклу оцінок за 4-бальною (національною) шкалою під час вивчення дисципліни, шляхом обчислення середнього арифметичного (СА), округленого до двох знаків після коми. Отримана величина конвертується у бали за багатобальною шкалою наступним чином:

Для перерахунку середнього балу оцінки за 4-бальною шкалою в бали за 120-бальною шкалою можна також скористатись нижче наведеною таблицею:

 

            Форма заключного контролю успішності навчання на циклах – екзамен.

До екзамену допускаються слухачі, які отримали 72-120 балів з поточної успішності.

 

Екзамен – форма заключного контролю засвоєння слухачем циклу ТУ теоретичного та практичного матеріалу. Підсумковий контроль під час езамену проводиться у вигляді:

а) письмового іспиту з вирішенням тестових завдань (20) (максимальний бал – 40 (по 2 бали за кожне правильно вирішене тестове завдання));

б) співбесіди з вирішенням 1 ситуаційної задачі за тематикою циклу ТУ (10 балів за правильно вирішену задачу), оцінки ЕКГ (10 балів – за правильну оцінку ЕКГ). Максимальний бал – 20;

в) практичних навиків з відтворенням алгоритму допомоги при невідкладному стані (20 балів – за правильно відтворений алгоритм дій).

Максимальна кількість балів, яку може набрати слухач циклу при складанні екзамену, становить 80.

Мінімальна кількість балів при складанні екзамену – не менше 50.

Отримання слухачем менше 50 балів є підставою для повторного складання екзамену. Отримання слухачем менше 50 балів на повторному іспиті є підставою для відмови слухачеві у видачі посвідчення про проходження циклу тематичного удосконалення. При цьому слухач має можливість повторного навчання на циклі ТУ.

 

Оцінка з дисципліни, яка завершується екзаменом, визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за екзамен (не менше 50).

 

Підсумкова оцінка, що є підставою для видачі сертифікату спеціаліста або посвідчення, формується наступним чином:

 

Бал поточної успішності (максимально – 120, мінімально – 72) + екзаменаційний бал (максимально – 80, мінімально – 50) = остаточний бал (максимально – 200, мінімально – 122).

Відповідно до отриманих слухачем балів виставляється остаточна оцінка:

 

Бали з дисципліни Оцінка за 4-бальною шкалою
Від 170 до 200 балів 5
Від 140 до 169 балів 4
Від 139 балів до мінімальної кількості балів (122), яку повинен набрати слухач 3
Нижче мінімальної кількості балів, яку повинен набрати слухач 2

 

Бали з дисципліни незалежно конвертуються як в шкалу ECTS, так і в 4-бальну (національну) шкалу. Бали шкали ECTS у 4-бальну шкалу не конвертуються і навпаки.

Бали слухачів, які навчаються на одному циклі спеціалізації, з урахуванням кількості балів, набраних з дисципліни, ранжуються за шкалою ECTS таким чином:

 

Оцінка ECTS Статистичний показник
А Найкращі 10 % слухачів
В Наступні 25 % слухачів
С Наступні 30 % слухачів
D Наступні 25 % слухачів
E Останні 10 % слухачів

 

Ранжування з присвоєнням оцінок «А», «В», «С», «D», «Е» проводиться для слухачів певного циклу, які навчаються за однією спеціальністю і успішно завершили вивчення дисципліни.

 

Оцінка ECTS у традиційну шкалу не конвертується, оскільки шкала ECTS та 4-бальна шкала незалежні.

 

Об’єктивність оцінювання навчальної діяльності слухачів циклу перевіряється статистичними методами (коефіцієнт кореляції між оцінкою ECTS та оцінкою за національною шкалою).

Студенти

Клінічні бази кафедри:

• КНП «4-а міська поліклініка м. Львова», 79049 м. Львів, проспект. Червоної
Калини, 68, тел./факс +380 (32) 221-44-90

• Львівський міжрегіональний центр соціально-трудової, професійної та
медичної реабілітації інвалідів, 79070, Львівська обл., м. Львів, вул.
Хуторівка, буд. 38, тел. +380 (32) 221-59-08

• Відокремлений підрозділ “Лікарня святого Луки” КНП “1 територіальне
медичне об’єднання м. Львова”, 79000 м. Львів, вулиця Навроцького, 23, тел.
+380 (32) 236-74-45

• Військово-медичний клінічний центр західного реґіону, 79010 м. Львів, вул.
Личаківська 26, тел. +380 (32) 275-57-85

• КНП «Львівський обласний госпіталь інвалідів війни та репресованих імені
Юрія Липи», 79495, Львівська область, Винники, вул. Івасюка, 31, тел. +380
(32) 296-11-45

• Реабілітаційний центр «Еліта», 79019, м. Львів, просп. В.Чорновола, 45а,
тел: +380 (32) 231-75-05

• Медичний центр “Медпалас” СПА-готелю “Міротель”, 82200, м.
Трускавець, бул. Ю. Дрогобича, 3, тел. +380 (3247) 6-94-30

• Санаторно-готельний комплекс “Дніпро-Бескид”, 82200, м. Трускавець, вул.
Дрогобицька, 33, тел. +380 (3247) 5-46-27

• Санаторій «Трускавець» СБ України», 82200, м.Трускавець, вул. Шевченка,
23, тел./факс: +380 (3247) 6-80-99

• Благодійна організація «Благодійний фонд «Суперлюди», 79017,
м.Винники, вул. Івасюка,31

Відповідальна за наукову роботу – к.мед.н., доцент Федяєва Світлана Іванівна

+380 (3247) 6-71-01

 

 

Поточна ініціативна тема науково-дослідної роботи (НДР):

З 2020 року кафедрою реабілітації та нетрадиційної медицини ФПДО виконується науково-дослідна робота на тему: «Клініко-лабораторні характеристики уражень нервової системи» (№ДР 0120U002136, шифр ІН.26.02.0001.20) спільно з кафедрою невропатології і нейрохірургії ФПДО та кафедрою клінічної лабораторної діагностики Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького.

Напрямки наукової роботи кафедри реабілітації ФПДО:

  1. Лікування та реабілітація пацієнтів з соматичними захворюваннями.
  2. Лікування та реабілітація пацієнтів після перенесених травм.
  3. Лікування і відновлення військовослужбовців, які зазнали специфічних для бойових дій травм та їх наслідків.
  4. Нутритивна підтримка в реабілітації.
  5. Реабілітація дітей з вродженими і набутими патологіями.
  6. Інтегративна медицина.
  7. Програми, що сприяють реінтеграції осіб з інвалідністю в соціальне життя, а також забезпечують інклюзивність особистого, громадського та професійного простору.
  8. Проведення довгострокових досліджень для оцінки впливу реабілітаційних заходів на якість життя пацієнтів з різною соматичними захворюваннями та після перенесених травм.

Видавнича діяльність

Кафедра проводить наукові дослідження та наукові пошуки з молодими вченими, студентами.

Відповідальний: ас. к.мед.н. Лабінський П.А.

Відповідальна за міжнародне співробітництво кафедри – доц. Гдиря О.В.

 

Гдиря О.В. є делегатом Генеральної Асамблеї UEMS PRM, де офіційно представляє Українське товариство фізичної та реабілітаційної медицини в Комітеті клінічної практики Секції ФРМ Європейського Союзу Медичних Спеціалістів.

 

2022 – 2023 рр.. – професійне стажування на базі національної реабілітаційної клініки VIVARІ (Латвія)

 

2019-2022 рр.. – Проект від Офісу Агенції НАТО з підтримки та постачання в Україні «Створення навчальної програми з фізичної та реабілітаційної медицини для лікарів України». В рамках проекту три українські ВУЗи: НМАПО імені П. Л. Шупика, ЛНМУ імені Данила Галицького, ВНМУ імені М. І. Пирогова разом з міжнародними закладами освіти: ARH та REUCH здійснювали спільні заходи (онлайн навчання, стажування в Литві).

 

В результаті проекту була створена національна навчальна програма (у відповідності до вимог Європейської Ради ФРМ) для первинної підготовки українських лікарів ФРМ, яка була затверджена Міністерством охорони здоров’я України. По завершенню проекту 9 українських лікарів ФРМ, до складу яких увійшла доцент кафедри Гдиря О.В., у 2023 році пройшли акредитацію Європейської Ради ФРМ та отримали сертифікати лікаря ФРМ FELOW BOARD PRM .

 

Угода про співпрацю між Краківською вищою школою промоції здоров’я та кафедрою реабілітації та нетрадиційної медицини Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, від 31.01.2022.

 

На основі договору про співпрацю між ЛНМУ імені Данила Галицького та Варшавським медичним університетом, налагоджена співпраця між кафедрою реабілітації та нетрадиційної медицини ЛНМУ імені Данила Галицького та кафедрою реабілітації Варшавського медичного університету, як результат – проходження  стажування доц. Макар О.Р. та доц. Гдирі О.В.  22-26 січня 2024р.

 

В рамках меморандуму про співпрацю між ЛНМУ імені Данила Галицького та Університетом Томаса Мора (Бельгія), проводяться он-лайн зустрічі щодо створення навчальних програм з протезування-ортезування.

Соціальні мережі