Кафедра патологічної фізіології

 

Адреса

79010, м. Львів, вул. Пекарська, 69 (2 поверх)

Телефон: +38 (032) 2368450

Email:

На карті:

 

Завідувач кафедри

Михайло РЕГЕДА , доктор медичних  наук, професор, заслужений працівник освіти  України

 

КАФЕДРА ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ

Кафедра патологічної фізіології Львівського національного медичного університету була створена на базі медичного факультету Львівського університету в 1896-1897 навчальному році. Першим організатором і керівником її був професор Ян Прус. Наукові дослідження цього періоду були присвячені вивченню патології обміну речовин, головним чином вітамінів, гормонів, основного і йодного обміну.

В 1921 році керівником кафедри став професор Мар’ян Франке і керував кафедрою до створення Львівського державного медичного інституту як самостійного вищого медичного навчального закладу. Наукове зацікавлення кафедри цього періоду було спрямоване на вивчення обміну йоду при ендокринній патології.

З 1942 по 1944 роки кафедрою керував учень професора М.Франке – професор Броніслав Гендош.

Зразу після війни (в 1945 році) кафедру патологічної фізіології Львівського медичного інституту очолив професор Г. Пешковський. Під його керівництвом проводилися наукові дослідження з вивчення нейрогуморальної регуляції інфекційного процесу та анафілаксії.

З 1948 року по 1959 рік кафедру очолював професор І. Г. Федоров. Результати науководослідної роботи за цей період узагальнені в збірнику наукових праць кафедри “Про механізми захворювання і виздоровлення” і 12 кандидатських дисертацій. В 1958 році була видана його праця російською і китайською мовами “Медицина народного Китаю”.

У 1959 році обов’язки керівника кафедри патологічної фізіології Львівського державного медичного інституту тимчасово виконував ерудований учень видатного Харківського патофізіолога Д.Е. Альперна –доцент В.П. Безуглов.

В 1964 році кафедру патологічної фізіології очолила Академік АН Технологічної кібернетики України, заслужений діяча науки УРСР, – доктор медичних наук, професор Тетяна Володимирівна Мітіна. Питання імунітету, інфекційного процесу, реактивності організму, алергії, експериментальної корегуючої терапії алергічних реакцій – ось перелік наукових зацікавлень цього періоду. Під керівництвом професора підготовлено і захищено більше 30 кандидатських і докторських дисертацій. За її редакцією видані біля 20 томів збірників наукових праць.

З 1987 р. по 2005 р. кафедрою патофізіології Львівського національного медичного університету завідував учень професора Т.В. Мітіної – доктор медичних наук, професор Мартин Миколайович Бідюк. В науковому плані кафедра продовжувала тематику, започатковану ще професором Т.В.Мітіною. Вивчали “Імунологічні, патохімічні і патофізіологічні механізми алергічних реакцій, які формуються в умовах загальної і місцевої дії гелій-неонового лазерного опромінення”. Надалі наукова тематика змінилася у зв’язку з тим, що запропонований кафедрою проект НДР увійшов фрагментом до Державної Програми “Захист та реабілітація імунної системи населення України”. З 1995 року кафедра вивчала “Імуно-ендотеліально- епітеліально залежні механізми в розвитку гіперімунокомплексного синдрому і корегуючий вплив на ці процеси імунотропних препаратів: ретроплацентарного полібіоліну, тималіну, кверцетину і тіотріазоліну”. За цими матеріалами підготовлено і захищено 12 кандидатських дисертацій, отримано одне Свідоцтво про Державну реєстрацію прав автора на твір, опубліковано 4 інформаційні листи, надруковано більше 200 наукових праць, в тому
числі 36 за кордоном.
З 2005 року кафедру патофізіології очолив учень професора Т.В. Мітіної – доктор медичних наук, професор, заслужений працівник освіти України, Академік Академії наук вищої школи України,академік Української АН, лауреат премії ім. М.Д. Стражеска НАН України, лауреат премії ім. Ф.Г. Яновського НАН України, лауреат нагороди Ярослава Мудрого АНВШ України, лауреат нагороди Святого Володимира АНВШ України в галузі науки і техніки, член спеціалізованої Вченої ради ТДМУ ім. І.Я. Горбачовського по захисту докторських та кандидатських дисертацій, Голова експертної ради з профілактичних та медико-біологічних і фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 р.), Почесний професор і Doctor Honoris Causa Тернопільського державного медичного університету ім. І.Я. Горбачевського, Почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету, УНДІ медицини транспорту МОЗ України, Одеського міжнародного медичного університету, інституту агроекології і природокористування НААН України Михайло Степанович Регеда. Автор 800 наукових та навчально-методичних праць у тому числі 80 книг. Створив патофізіологічну наукову школу — підготував 28 докторів і кандидатів медичних наук. Також на базі кафедри патологічної фізіології виконують дисертаційні роботи 6 здобувачів.
Тема наукової роботи кафедри – «Роль метаболічних та імунних порушень в патогенезі розвитку алергічних і запальних процесів, стресу і адреналінового пошкодження міокарда та їх патогенетична терапія» (№ державної реєстрації
0120U105779);
Впродовж багатьох років на кафедрі вивчаються патофізіологічні особливості розвитку алергічних і запальних процесів, АПМ і стресу на різних рівнях організації, особливості реактивності організму, їх діагностику та лікування. В експерименті та в клініці досліджується функціональний стан прооксидантної, антиоксидантної та імунної систем, цитокіновий профіль, система оксиду азоту, протеїназно-інгібіторна система в крові і тканинах, зрушення метаболічних процесів при алергічному альвеоліті, пневмонії та бронхіальній астмі, стресі, адреналіновому пошкодженні міокарда. Ведеться пошук імунокоригуючого, імуномодулюючого та антиоксидантного впливу на ці процеси – альфатокоферолу ацетату, тіатриазоліну та кверцетину, L-аргініну. Отримано 8 патенти на винахід.

Співпраця кафедри патофізіології: Інститут фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України; Національний університет “Львівська політехніка” (кафедра технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнологій); ВПНЗ “Львівський медичний університет”.
Науковий кадровий потенціал:
Регеда М.С. – професор, доктор медичних наук
Колішецька М.А. – професор, доктор медичних наук
Вервега Б.М. -професор, доктор медичних наук
Угрин О.М. – доцент, кандидат біологічних наук
Лукович І.М.- доцент, кандидат медичних наук
Матолінець О.М. – доцент, кандидат медичних наук
Пороховська Н.В. – доцент, кандидат медичних наук
Садляк О.В. – доцент, кандидат медичних наук
Семенців Н. Г. – доцент, кандидат медичних наук
Байда М.Л. – асистент, кандидат медичних наук
Пороховська З.С. – старший лаборант
Країнська Н.М. – асистент, старший лаборант

 

 

 

Михайло РЕГЕДА

Завідувач кафедри патологічної фізіології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (2005),  віце-президент Українського наукового товариства патофізіологів, доктор медичних наук, професор, Академік Академії наук Вищої школи України, Академік Української Академії наук, Заслужений працівник освіти України, голова експертної ради з медико-біологічних та фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 рр.), лауреат премії імені М.Д. Стражеска НАН України, лауреат премії імені Ф.Г. Яновського НАН України, лауреат нагороди Святого Володимира в галузі науки і техніки АНВШ України, лауреат нагороди Ярослава Мудрого в галузі науки і техніки АНВШ України, лауреат премії Української АН, відмінник освіти України, почесний професор Одеського міжнародного медичного університету, почесний професор ТДМУ ім. І.Я. Горбачевського, почесний професор Українського НДІ медицини транспорту МОЗУ, почесний доктор з екології Інституту агроекології і природокористування НААН України, почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету. Автор 800 наукових та навчально-методичних праць у тому числі 82 книг. Створив патофізіологічну наукову школу — підготував 28 докторів і кандидатів медичних наук.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Богдана ВЕРВЕГА

Доктор медичних наук , професор.

У 2006 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Роль ендоскопічних методів у діагностиці та лікуванні гострого біліарного панкреатиту» за спеціальністю 14.01.03 – хірургія. У 2021 році захистила докторську дисертацію на тему: «Особливості розвитку гострого поширеного перитоніту на тлі цукрового діабету та їх фармакокорекція» за спеціальністю 14.03.04 – патологічна фізіологія.

Автор 132 науково-методичних праць, серед яких підручник з грифом МОН України, статті, тези й матеріали конференцій, інформаційний лист, авторські свідоцтва на наукові твори, навчальні посібники, методичні вказівки.

Scopus Researcher ID/Publons ORSID Google Scholar

Марта КОЛІШЕЦЬКА

Доктор медичних наук , професор, декан медичного факультету №1

У 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Роль порушень імунної системи та неспецифічної резистентності організму в патогенезі експериментального алергічного альвеоліту та їх фармакологічна корекція», за спеціальністю – патофізіологія. У 2019 році захистила докторську дисертацію на тему: «Патофізіологічні особливості перебігу експериментальної бронхіальної астми та корекція їх порушень тіотриазоліном», за спеціальністю – патофізіологія. З 2021 року  – професор кафедри патологічної фізіології.

Автор 152 наукових, навчально-методичних робіт, співавтор 5 підручників та підручника з грифом МОН України, монографії.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 Наталія СЕМЕНЦІВ

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему:” Стан окремих компонентів білкового обміну за умов розвитку експериментального алергічного альвеоліту та корекція його порушень” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. У 2020 р присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології ЛНМУ імені Данила Галицького.

Автор 108 наукових, навчально-методичних праць, співавтор монографії та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Наталія ПОРОХОВСЬКА

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2008 році захистила дисертацію на тему: «Мембранозалежні процеси в тканині міокарда морських свинок за умов гострої гіперімунокомплексної патології» і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

У 2015 році присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології.

Автор 51 наукової роботи, 60 навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

Ірена ЛУКОВИЧ

Кандидат медичних наук, доцент.

У 1997 р., захистила дисертаційну роботу на тему: «Вплив простагландину Е2, та олії з насіння амаранту на ульцерогенез в різні вікові періоди» і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. З 2002 р. – доцент кафедри патологічної фізіології  ЛНМУ ім. Данила Галицького.

Автор 92 наукових, навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Оксана МАТОЛІНЕЦЬ

Кандидат медичних наук, доцент.

Вікові особливості антиоксидантної та імунної систем у тварин з кадмієвою інтоксикацією та корекція їх за допомогою антиоксидантів і ентеросорбентів” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

З 2006 року- доцент кафедри патологічної фізіології ЛНМУ імені Данила Галицького.

Автор 115 наукових, навчально-методичних робіт та підручника з грифом МОН України.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Ольга УГРИН

Кандидат медичних наук, доцент.

У 1990 році захистила дисертацію на тему:”Роль церуплоплазміну при алергії негайного типу та її експериментальній терапії” і здобула науковий ступінь кандидата біологічних наук.

З 2008 року – доцент кафедри патологічної фізіології.

Автор близько 100 наукових, навчально методичних робіт та підручника з грифом МОН.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Оксана  САДЛЯК

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2008 році захистила дисертацію на тему: “Лімфоцитопосередковані механізми за умов розвитку хронічної гіперімунокомплексемії та вплив на них корвітину в експерименті“ і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук. У 2014 році отримала вчене звання доцента.

Автор 120 наукових, навчально-методичних робіт, співавтор підручника з грифом МОН України і 1 патенту.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

Мар’яна БАЙДА

Кандидат медичних наук, доцент.

У 2013 р. захистила дисертацію на тему:”Патогенетичні механізми зрушень прооксидантної і антиоксидантної систем в органах дихання за умов розвитку експериментального алергічного альвеоліту та їх корекція тіотриазоліном” і здобула науковий ступінь кандидата медичних наук.

У 2019 р присвоєно вчене звання доцента кафедри патологічної фізіології ЛНМУ ім. Данила Галицького.

Автор 110 наукових та навчально-методичних праць.

Scopus Researcher ID/Publons ORCID Google Scholar

 

 

Положення про кафедру

 

Це Положення регламентує загальні правові та організаційні засади функціонування кафедри патологічної фізіології та її керівних органів. Положення розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014р. №1556-VII, нормативних документів Міністерства охорони здоров’я України, Статуту Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького на основі Типового положення про кафедру Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького.

Основними завданнями Кафедри є:

– реалізація освітньо-професійних та освітньо-наукових програм, навчальних планів підготовки ;

– проведення наукових досліджень за профілем кафедри;

– вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються кафедрою;

– організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях освітнього процесу в групових та індивідуальних формах роботи;

– розроблення й затвердження навчальних програм, робочих програм, засобів діагностики якості вищої освіти, єдиних критеріїв оцінювання навчальних досягнень студентів;

– здійснення поточного й підсумкового контролю якості знань через проведення визначених робочою програмою форм контролю і заліково-екзаменаційних сесій;

– викладання дисциплін на високому рівні, проведення усіх видів занять, передбачених навчальним навантаженням;

– підготовка й систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін, що викладаються науково-педагогічними працівниками кафедри;

– виховання майбутніх фахівців через формування активної громадянської позиції щодо оцінювання суспільних явищ, забезпечення прав і свобод людини і громадянина;

– сприяння процесу морально-естетичного розвитку і формування особистості студента, формування головних культурних цінностей – гуманізму, індивідуальності, виховання високих етичних і естетичних потреб, патріотизму, міжнаціональної і релігійної толерантності;

– допомога студентам у процесі здобуття знань з дисциплін, закріплених за кафедрою, у формуванні широкого загальнокультурного світогляду, позбавленого ідеологічної заангажованості, схильності до догматизму;

– організація виконання і здійснення контролю за прийнятими рішеннями з питань забезпечення освітнього процесу;

– проведення роботи щодо висвітлення державотворчих процесів в Україні і формування позитивного іміджу української держави;

– керування науково-дослідною роботою студентів, організація роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;

– організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також взаємних відвідувань;

– збір і узагальнення передового досвіду, здобутого викладачами кафедри під час проведення навчальних занять і позааудиторної роботи;

– виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів, їх стажування;

– підготовка відгуків на дисертації й автореферати дисертацій за профілем кафедри, що надійшли до Університету;

– організація взаємодії з іншими навчальними закладами, проведення спільних засідань кафедр, круглих столів, підготовка і видання наукової та навчально-методичної літератури;

– здійснення експертної діяльності щодо підготовки документів, які надходять з Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України;

– підготовка і видання навчальної, наукової, методичної літератури;

– надання кваліфікованих консультацій і допомоги студентам через виконання функцій куратора.

 

Розпорядженням завідувача відповідно до рішення засідання Кафедри із числа співробітників Кафедри можуть призначатися відповідальні:

доцент Наталія Семенців – за організацію та контроль освітнього процесу, за методичну діяльність Кафедри, за підтримку функціонування системи управління якістю, керівництво студентським науковим гуртком;

доцент — Оксана САДЛЯК – за наукову роботу Кафедри, аспіранти.

професор Богдана ВЕРВЕГА – за  методичну роботу  Кафедри;

доцент Наталія ПОРОХОВСЬКА – за розвиток дистанційного навчання;

доцент Наталія ПОРОХОВСЬКА – за інформаційну діяльність Кафедри, за веб-сторінку та інші інформаційні ресурси Кафедри;

доцент Мар’яна БАЙДА- за виконання обов’язків секретаря засідань Кафедри; відповідальна за цивільну оборону, за міжнародну роботу на Кафедрі;

доцент Оксана МАТОЛІНЕЦЬ – за матеріальні цінності; ЄДБО

доцент  Ірена ЛУКОВИЧ- за виховну роботу на Кафедрі;

старший лаборант Наталія КРАЇНСЬКА – за охорону праці;

старший лаборант Зоряна ПОРОХОВСЬКА- за ведення табеля;

 

 

 

 

 

 

 

2024-2025 Навчальний рік

СИЛАБУСИ

Силабус  навчальної дисципліни”Медицина ОК -17″ 2024

Силабус  навчальної дисципліни Педіатрія ОК- 17″ 2024

Силабус  навчальної дисципліни “Стоматологія ОК -16” 2024

Силабус навчальної дисципліни  “Фармація ОК -18” 2024

Силабус  вибіркової дисципліни”Хвороби цивілізації ВБ -1.24″ 2024

Syllabus Medicine  OC -17 2024

Syllabus Dentistry OC – 16 2024

 

 

Тематичні плани осінній семестр 2024-2025 н.р.

Медицина

Педіатрія

Стоматологія

Фармація

 

Графік консультацій осінь 2024-2025

Графік дзвінків

Графік відробок

Графік чергувань по кафедрі

 

Робочі програми 2023-2024

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Патофізіологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 222 «Медицина»
Опис навчальної дисципліни (анотація)
Патофізіологія є однією з фундаментальних дисциплін у системі вищої медичної
освіти.

детальніше

 

Вступ
Програма вивчення навчальної дисципліни«Патофізіологія особливостями дитячого
віку»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня медицини
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 228 «ПЕДІАТРІЯ»
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

Програма вивчення навчальної дисципліни «Патофізіологія»
складена відповідно до Стандарту вищої освіти України
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 221 «Стоматологія»
освітньої програми магістра стоматології
Опис навчальної дисципліни (анотація)

Детальніше

 

 

Програма вивчення навчальної дисципліни «Патофізіологія»
складена відповідно до проекту Стандарту вищої освіти України (далі Стандарт)
другого (магістерського) рівня вищої освіти
галузі знань 22 «Охорона здоров’я»
спеціальності 226 «Фармація»
освітньої програми магістр фармації (очна/заочна форма)

Детальніше

 

Department of Pathological Physiology
Speciality 222 – Master of medicine
The Curriculum structure on the Pathological Physiology
Introduction
Programe of «Pathological physiology»
Made according to high education standard project of Ukraine of second(material) level of high education of
Branches of knowledges 22 «Health care»
speciality222 «Medicine»
scientific program master of medicine

Детальніше

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ

Оцінка «відмінно» (5) − студент бездоганно засвоїв теоретичний матеріал теми заняття, демонструє глибокі і всебічні знання відповідної теми, основні положення наукових першоджерел та рекомендованої літератури, логічно мислить і будує відповідь, вільно використовує набуті теоретичні знання при аналізі практичного матеріалу, висловлює своє ставлення до тих чи інших проблем, демонструє високий рівень засвоєння практичних навичок у вигляді розв’язку ситуаційних задач (розкриває механізми патогенезу патологічного процесу, основних симптомів, змін лабораторних показників та вміє обгрунтувати захисні та компенсаторно-пристосувальні механізми), розв’язує тестові завдання  рівня А на 96-100% ;

Оцінка «добре» (4) − студент добре засвоїв теоретичний матеріал заняття, володіє основними аспектами з першоджерел та рекомендованої літератури, аргументовано викладає його; володіє практичними навичками, висловлює свої міркування з приводу тих чи інших проблем, але припускається певних неточностей і похибок у логіці викладу теоретичного змісту або при виконанні практичних навичок, при розвізку ситуаційних задач припускається неточностей, тестові завдання рівня А розв’язує на 90-95% ;

Оцінка «задовільно» (3) − студент в основному опанував теоретичними знаннями навчальної теми, орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, але непереконливо відповідає, плутає поняття, додаткові питання викликають у студента невпевненість або відсутність стабільних знань; відповідаючи на питання практичного характеру, виявляє неточності у знаннях, не вміє оцінювати факти та явища, припускається помилок при виконанні практичних навичок, при розв’язку ситуаційних задач не вміє обгрунтувати патогенез, допускається помилок при інтерпитації симптомів та лабораторних показників, тестові завдання рівня А розв’язує на 80-89%;

Оцінка «незадовільно» (2) − студент не опанував навчальний матеріал теми, не знає наукових фактів, визначень, допускається грубих помилок при обгрунтуванні патогенезу розвитку патологічного процесу чи симптомів, майже не орієнтується в першоджерелах та рекомендованій літературі, відсутнє наукове мислення, практичні навички не сформовані.

Регламент проведення іспиту.

Іспит складається із таких етапів:

1 етап – письмова відповідь на тестові завдання формату А (бланковий контроль). Студент відповідає на 25 тестів формату А з тем кожного змістового розділу, які входять до складу підсумкового заняття.

ІІ етап – письмова відповідь. Студент відповідає на 5 теоретичних питань білету: два запитання із розділів Загальна нозологія та Типові патологічні процеси, Порушення обміну речовин. Три наступні запитання із розділу Патологія органів та систем.

ІІІ етап – перевірка практичних навичок у письмовому форматі ( ситуаційна задача з лабораторними та інструментальними показниками різних патологій).

 

Таблиця

Оцінювання іспиту

Тестовий контроль Письмовий контроль Демонстрація практичних навичок
питання
1 2 3 4 5
«5» 23-25 балів

(91-100% вірних відповідей на тести)

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

«5»

10 балів

 

«5»

5 бали

«4» 18-22 балів

(71-90% вірних відповідей на тести)

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

«4»

8 балів

 

«4»

4-3 бали

«3» 13-17 балів

(50-70% вірних відповідей на тести)

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

«3»

7 балів

 

«3»

2-1  бал

«2» 0 балів

(менше 50% вірних відповідей на тести)

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

«2»

0 балів

 

«2»

0 балів

Критерії оцінювання розписових питань на іспиті При перевірці екзаменаційної письмової роботи екзаменатор проставляє на аркукші екзаменаційної роботи студенти бали , окремо за вирішення кожного розписового питання  і виставляє на остаточний бал за підсумковий контроль в який входить бали за тестові відповіді та розписові запитання. Загальна кількість балів які студент може набрати за результатами підсумкового екзаменаційного контролю. Він містить такі складові :

за результатами розписових відповідей:

5 – відмінно (10 балів) –  студент чітко і по суті дав відповідь на теоретичне питанння;

4 – добре ( 9-8 балів) студент припускається певних неточностей  і похибок  і логіці викладу теоретичного змісту.

3-  задовільно (7 балів) – відповіль на теоретичне питання нечітка, робить помилки у визначеннях  та основних термінах і поняттях.

2 – незадовільно (0 балів ) – відсутня конкретна відповідь на питання.

Критерії оцінювання ситуаційної задачі  на іспиті Оцінювання ситуаційної клінічної задачі 5 – відмінно (5 балів) –  студент чітко і по суті дав відповідь на усі пять запитань, вірно інтерпритував результати лабораторних досліджень;

4 –   добре ( 4-3 балів) студент припускається певних неточностей  і похибок у інтерпритації результатів лабораторних і клінічних дослідженнь. Припускається незначнихпомилок у викладі патогенезу. Студент відповів на 3-4 питання з усіх заданих.

3 –  задовільно (3-2балів) – відповідь на  питання нечітка, робить помилки у визначеннях  та основних термінах і поняттях. Не вміє пояснити результати клінічних та лабораторних  досліджень. Студент відповів на 2-3 питання із 5.

2 – незадовільно (0 балів ) – відсутня конкретна відповідь на питання. Студент не відповів вірно на жодне питання.

 

 Визначення кількості балів, яку студент набрав з дисципліни.

Максимальна кількість балів, яку може набрати студент при складанні екзамену становить 80.

Мінімальна кількість балів при складанні екзамену –  не менше 50.

Оцінка з дисципліни, яка завершується екзаменом визначається, як сума балів за поточну навчальну діяльність (не менше 72) та балів за екзамен (не менше 50).

Бали з дисципліни для студентів, які успішно виконали програму конвертуються у традиційну 4-ри бальну шкалу за абсолютними критеріями, які наведено нижче у таблиці:

Бали з дисципліни Оцінка за 4-ри бальною шкалою Бали з дисципліни Оцінка за 4-ри бальною шкалою
Від 170 до 200 балів 5
Від 140 до 169 балів 4
Від 139 балів до мінімальної 3
Нижче мінімальної кількості балів, 2

 

Регламент оцінювання іспиту з патологічної фізіології для студентів медичного факультету(онлайн форма):

Час доступу – 120 хвилин, тривалість екзаменаційного тесту – 90 хвилин. Максимальна кількість балів, яку може набрати студент/ка за результатами іспиту – 80 (40 балів за правильні відповіді на одне завдання у форматі ліцензійного іспиту ЄДКІ – 1 бал  за 1 вірно виконаний тест, та 40 балів за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту, 1 бал  за 1 вірно виконаний тест), мінімальна кількість балів – 50 (сума балів за правильні відповіді на запитання у форматі ліцензійного іспиту ЄДКІ та за правильні відповіді на тестові завдання розширеного змісту).

Вважати незадовільною оцінкою 49 і менше балів (≤61,5 %).

Правильність відповіді на одне завдання розширеного змісту з 8 дестракторами  (з яких 4 (50%) є правильними відповідями), якщо студент обрав 1 з 4 правильних — 0.25 балів, якщо студент обрав 2 з 4 правильних — 0. 5 балів, коли обере 3 із 4 вірних, то отримає 0,75 бала. Якщо всі 4 відповіді вірні, то студент отримає 1 бал. Валідність у відсотковому розрахунку 1 питання =0,25%, відовідно 2 питання = 50% , 3 питання = 75% вірних відповідей і 4 питання =100% правильна відповідь.

Якщо додатково вибере неправильну відповідь отримує 0 балів.

Контроль підготовки студента/ки під час іспиту, який триває 120 хвилин за таким регламентом:

  1. організаційна робота – 15 хвилин
  2. 2. проведення комп’ютерного тестового контролю (протягом 80 хвилин: виконання 80 тестових завдань вибіркового типу: з однією правильною відповіддю з п’яти дестракторів першого рівня складності , та із 4 вірними відповідями із 8 дестракторами у 2 рівні складності).
  3. Експорт, візуалізація, аналіз та підсумки результатів (25 хвилин). Перевірка виконання навчальних завдань здійснюється автоматизовано онлайн за допомогою програмного забезпечення їхнього виконання платформи misa.

Орієнтовні критерії оцінювання:

Комплексна кількість балів, яку студент набирає за середнім значенням (за дві складові іспиту) у % переводиться у бали за результатами:

 

80 балів – якщо правильні відповіді на 100%,

79 балів – 98,75%

78 балів – 97,50%

77 балів – 96, 25%

76 балів – 95%

75 балів – 93,75%,

74 балів – 92,50%

73 балів – 91,25%

72 балів – 90%

71 балів – 88,75%

70 балів – 87,50 %

69 балів – 86,25%

68 балів – 85%

67 балів – 83,75%

66 балів – 82,50 %

65 балів – 81,25%

64 балів – 80%

63 балів – 78,75%

62 балів – 77,50%

61 балів – 76,25%

60 балів – 75%

59 балів – 73,75%

58 балів – 72,50%

57 балів – 71,25%

56 балів – 70%

55 балів – 68,75%

54 балів – 67,50%

53 балів – 66,25%

52 балів – 65%

51 балів – 63,75%

50 балів – 62 % – 62,50%

40 балів –50%,

30 балів –37,50%

20 балів –25%

15 балів –18,75%;

10 балів – 12,50%

0 балів – якщо студент не виконав ні одної

вірної відповіді або набрав менше 12,50%

 

Оцінювання:

Відмінно «5» – якщо студент правильно вирішив не менше 87,5% навчальних завдань;

Добре «4» – не менше 75% навчальних завдань правильно;

Задовільно «3» – не менше 62% навчальних завдань правильно;

Детальніше:

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПОТОЧНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ

РЕГЛАМЕНТ ПРОВЕДЕННЯ І ОЦІНЮВАННЯ ІСПИТУ

 

 

КЛІНІЧНОЇ РОБОТИ НА КАФЕДРІ НЕ ПРОВОДИТЬСЯ

НАУКОВА РОБОТА КАФЕДРИ
Кафедра патофізіології успішно проводить наукову роботу в ЛНМУ ім.Д. Галицького за темою – «Роль метаболічних та імунних порушень в патогенезі розвитку алергічних і запальних процесів, стресу, адреналінового пошкодження міокарду та їх патогенетична терапія» УДК: 616. 127 – 056. 3 –002 – 008. 615 – 02: 616 – 008. 9 – 092. 19 ] – 092- 08 № держреєстрації:0120U105779 ; шифр: ІН. 10.01.001.21; (термін виконання – 2021-2025 рр.).
Впродовж багатьох років на кафедрі вивчаються патофізіологічні механізми розвитку алергічних і запальних процесів на різних рівнях організації, особливості реактивності організму, їх діагностику та лікування. Експериментальним шляхом з’ясовуються патогенетичні особливості змін імунітету, cтану специфічної і неспецифічної резистентності, ступінь ендогенної інтоксикації, особливості порушень прооксидантної і антиоксидантної систем та зміни в метаболізмі оксиду азоту, цитокінового статусу у сироватці крові, тканинах бронхо-легеневого комплексу, печінки, тимусу та міокарді піддослідних тварин в динаміці розвитку наступних нозологій: алергічного альвеоліту, бронхіальної астми, пневмонії, стресу, адреналінового пошкодження міокарду, цукрового діабету, пародонтиту. Ведеться пошук імунокоригуючого, імуномодулюючого та антиоксидантного впливу на ці процеси – альфа-токоферолу ацетату, тіатриазоліну, кверцетину і L-аргініну та перспективність їх подальшого застосування в терапії цих патологій.

З 2005 р. – співробітниками кафедри опубліковано понад 900 наукових і навчально-методичних праць, у тому числі 51 книгу (37 монографій, 9 навчальних посібників, 2 довідники, 1 атлас, 2 загально-національні підручники «Патологічна фізіологія» і «Невідкладні стани»). За цей період (з 2005 року) захищено 5 докторських і 25 кандидатських дисертацій. Отримано 17 патентів на винахід та корисну модель. Співпраця кафедри патофізіології: Центральна науково-дослідна лабораторія та лабораторія промислової токсикології ЛНМУ ім. Данила Галицького (Зазуляк Т.С.); кафедра лабораторної діагностики ФПДО ЛНМУ ім. Данила Галицького (проф. Лаповець Л.Є.) . Є міжнародна співпраця, зокрема, кафедра плідно співпрацює з товариством з обмеженою відповідальністю “Орторем” (Словацької республіки), яке очолює к.мед.н., доцент Бородач В.О., що підтверджується угодою. Регеда М.С. д.м.н.,професор, академік АНВШУ, академік УАН, Заслужений працівник освіти України, лауреат премії ім. М.Д. Стражеска, НАНУ, лауреат премії ім. Ф.Г. Яновського НАНУ, Віце-президент Українського наукового товариства патофізіологів, Відмінник освіти України. – автор і співавтор 800 наукових та навчально-методичних праць у т. ч. 81 книги. Створив патофізіологічну наукову школу – підготував 26-х докторів та кандидатів медичних наук. На даний час є головним редактором двох науково-практичних журналів – “Актуальні проблеми медицини, фармації та біології“ та “Вісник Вищої медичної освіти“, член редакційної ради низки вітчизняних науково-практичних журналів, член спеціалізованої Вченої ради ТНМУ ім. І.Я. Горбачовського по захисту докторських та кандидатських дисертацій, Голова експертної ради з медико біологічних та фармацевтичних наук ДАК МОН України (2016-2017 р.), “Doctor honoris cause” ТНМУ ім. І.Я. Горбачевського, почесний доктор з екології Інституту агроекології і природокористування Національної академії аграрних наук України, почесний професор Івано-Франківського національного медичного університету, почесний професор Одеського міжнародного медичного університету, почесний професор Українського НДІ медицини транспорту МОЗУ.

Наукова робота та видавнича діяльність 2023

Детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/c3M232QYB2j8WXn

Наукова робота  2023-2024

Детальніше

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/eFce4j8rbtpY8bA

 

 

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ АСПІРАНТІВ КАФЕДРИ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ

 2023 2024 навчальний рік 

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/jZrBAxTngWs6jE9

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6PtNzWHDB58swFR

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/WKMdKs77GsSGcLG

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/epQRz4kSX5PqYj3

https://nextcloud.meduniv.lviv.ua/s/6KWXJEWy78XgfNW

 

2024-2025 навчальний рік

Робочі програми:

Сучасні погляди на патофізіологію системи крові 2024-2025 н.р.

Імунологічні аспекти патології органів та систем 2024-2025 н.р.

Проблемні аспекти спадкових і вроджених патологій 2024-2025 н.р.

Патофізіологія хвороб цивілізації 2024-2025 н.р.

Основні  аспекти нейроендокринної патології 2024-2025 н.р.

Вибрані питання патофізіології систем організму 2024-2025 н.р.

Презентації до курсів:

Сучасні погляди на патофізіологію системи крові

Імунопатологічні аспекти патології органів та систем

Проблемні аспекти спадкових і вроджених патологій

Патофізіологія хвороб цивілізації

Основні  аспекти нейроендокринної патології

Вибрані питання патофізіології систем організму

Силабуси:

Сучасні погляди на патофізіологію системи крові

Імунопатологічні аспекти патології органів та систем

Проблемні аспекти спадкових і вроджених патологій

Патофізіологія хвороб цивілізації

Основні  аспекти нейроендокринної патології

Вибрані питання патофізіології систем організму

Графік консультацій 2024-2025 н.р.

Критерії оцінювання

Рекомендована література

 

Студентський науковий гурток

Керівник наукового гуртка –доцент кафедри патологічної фізіології , к.мед. н.  Наталія СЕМЕНЦІВ

Мeта та завдання гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної роботи, участі у науково-практичних конференціях, семінарах, проєктах, створення середовища для обміну ідеями, думками та знаннями, створення умов для творчого зростання, надання можливостей студентам розвивати аналітичні та критичні навички, необхідні для наукової та клінічної діяльності. Забезпечення можливості студентам поглибити свої знання та навички з патологічної фізіології.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи.

Студенти, котрі відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:

  • ознайомитися з принципами, методами, інструментальними навичками наукової та дослідницької роботи;
  • приймати участь в науковому житті університету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових виданнях;
  • розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях;
  • брати участь в проведенні «круглих столів», дебатів, з метою аналізу сучасних проблем використання базових знань і навичок з патологічної фізіології в медицині та пошуку нових рішень та підходів;
  • використовувати базові навички  з патологічної фізіології в галузі медицини для навчання та обміну досвідом в студентському середовищі

Основні тематики наукових досліджень

-Основні клінічні симптоми при covid 19;

– Особливості перебігу запального процесу при різних видах реактивності ;

– Вплив хронічного стресу на організм;

– Перша невідкладна допомога при екстремальних станах;

– Патофізіологія місцевих та системних проявів запалення ;

-Особливості впливу на систему гемостазу у пацієнтів, котрі пенесли covid.

Проведено спільне засідання кафедри патологічної фізіології та ортодонтії з майстер класом по першій невідкладній допомозі.

На кафедрі проведено олімпіаду.

Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри, котрі мають досвід викладацької та наукової роботи. Щорічно гуртківці успішно беруть участь у Загальноуніверситетській студентській науковій конференції / Lviv Young Scientist International  Conference (LYSICon)

№ з/п Найменування наукового гуртка

(за наявності), керівник гуртка, кількість здобувачів вищої освіти, усього осіб

Участь здобувачів вищої освіти у наукових конференціях, конкурсах, виставках, профільних олімпіадах, інших науково-освітянських заходах (прізвище, ініціали здобувача вищої освіти, назва заходу, рік, публікація та/або призове місце (за наявності); керівник
2022-23 Студентський науковий гурток, керівник професор Богдана ВЕРВЕГА

 

 

Сало Володимир

Іваникович Тарас

Мельник Соломія

Сало Володимир 20-21.04.2023р Міжнародна мультидисциплінарна наукова інтернет-конференція Світ наукових досліджень-18/учасник /публікація; керівник Наталія Семенців

Іваникович Тарас 14-15.11.2023р LYSICon Львів; 26-29.04.2023р Uzhhorod medical students conference/ учасник/ публікація, керівник Оксана САДЛЯК

Мельник Соломія 16.11.2023р 4 науково-практична інтернет конференція з міжнародною участю/ учасник/публікація ; керівник Богдана ВЕРВЕГА

2023-24 Студентський науковий гурток, керівник доцент Наталія СЕМЕНЦІВ

Горблянська Анна

Потічна Катерина

Кривов’яз Андрій

Фоменко Уляна

Мельник Соломія

Дубовик Богдана

Горблянська Анна, Потічна Катерина  “Вплив стресу на якість життя та навчання студентів медичних вишів на заході України”  LYSICon Львів; 26-29.04.2024р / учасник/ публікація  керівник Наталія СЕМЕНЦІВ

Кривов’яз Андрій  “Особливості розвитку анемічного синдрому у пацієнтів з цукровим діабетом 2 типу”  LYSICon Львів; 26-29.04.2024р / учасник/ публікація керівник Наталія СЕМЕНЦІВ

Учасники студентської олімпіади на кафедрі 2024
Гуртківці

Сертифікати конференції LISOT 2024

План роботи гуртка на осінній семестр 2024

Міжнародне співробітництво

Кафедра медичної інформатики співпрацює з Державною вищою професійною школою ім. проф. Едварда Щепаніка (м. Сувалки, Польща), Вищою Медичною Школою у Білостоку (Польща), Люблінською політехнікою (Польща)

Спільно проведено комп’ютерні скринінгові дослідження стилю життя студентської молоді України та Польщі.

Проведено дослідження в рамках проекту «Інвалідність як відмінність – соціальне ставлення студентів з Польщі та України до людей в інвалідних візках.

Словацька Республіка.

Попрад., вул. Длгегони 507917, 0581

Товариство з обмеженою відповідальністю “Орторем”.

Розроблено спільний проект для участі у партнерський програмі: Partnership for joint implementation of the Programme “Current medical-social, sanitary, technical and economic security challenges” under the International Academic Partnership Programme announced by the National Agency for Academic Exchange.

Участь співробітників кафедри медичної інформатики у міжнародних форумах, з’їздах, конференціях

  1. Barylo N., Boyko O., Holyaka R., Stakhira P., Kutsiy S., Yaremchuk I. Structure and Mixed Signal Front-End of White Organic Light Source for MEMS Sensor. IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. https://doi.org/10.1109/MEMSTECH55132.2022.10002912(Scopus)

  2. Barylo H., Holyaka R., Kremer I., Marusenkova T., Kachurak Yu., Adamiak O. Models and Development of a Spectral Express Analyzer for MEMS Optical Systems // IEEE XVIIIth International Conference on the Perspective Technologies And Methods In Mems Design. 7-11 September 2022. Polyana. (Scopus)

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus/Web of Science (бібліографічний опис)

  1. Yatsyshyn S., Hotra O., Skoropad P., Bubela T., Mykyichuk M., Kochan O., Boyko O. Investigating Thermoelectric Batteries Based on Nanostructured Materials. Energies. 2023; 16(9): 3940. (Scopus Q1, IF=3.25) https://econpapers.repec.org/article/gamjeners/v_3a16_3ay_ 3a2023_3ai_3a9_3ap_3a3940-_3ad_3a1141094.htm ]

  2. Quercia A., Pironti A., Bolshakova I., Holyaka R., Duran I., Murari A. Long term operation of the radiation-hard Hall probes system and the path toward a high performance hybrid magnetic field sensor. Nuclear Fusion. 2022;62:106032. (Scopus Q1, IF=4.215). https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1741-4326/ac8aad

  3. Chorna V., Lototska L., Karimulin R., Hubar A., Khliestova, I. Risk factors of in-hospital infections occurrence in healthcare institutions in ukraine and eu countries. Georgian Medical News. 2023;336:17-21. (Scopus Q4 IF=0.13).
  4. Sokil B. I., Pukach P. Y., Senyk A. P., Sokil M. B., Andrukhiv A. I., Vovk M. I. Asymptotic method and wave theory of motion in studying the effect of periodic impulse forces on systems characterized by longitudinal motion velocity. Mathematical Modeling and Computing. 2022;9(4):909-920.  (Scopus Q4 IF=0.24) https://doi.org/10.23939/mmc2022.04.909 .
  5. Dyhdalovych T., Fechan A., Kutsiy S., Melnykov S. Development of the automated system of analysis and quality assessment of visible light sources 2022 IEEE 16th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). 2022:694-697 https://doi.org/10.1109/TCSET55632.2022.9767066 (Scopus)

Міжнародне стажування

Бойко О.В. пройшла стажування на кафедрі електроніки та інформаційних технологій Люблінського політехнічного університету (Department of Electronics and Information Technology, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science at Lublin University of Technology. Poland), а також брала участь у міжнародній програмі підвищення кваліфікації «Together with Outstanding Leaders of Modernity: Values, Experience, Knowledge, Competences and Tehnologies for Formation of the Successful Personality and Transformation on the World» (International Historical Biographical Institute).

Відповідальною за гуманітарну освіту та національне виховання студентів 3 курсу медичного факультету №1 на 2024-2025 н.р. призначено доцента кафедри  Лукович Ірену Миронівну.

План виховної роботи на осінній семестр 2024 -2025 н.р.

Курація груп розподілена наступним чином:

1 група – доц. Пороховська Н.В.

2 група – доц. Колішецька М.А.

3 група – доц. Лукович І.М.

4 група – доц. Байда М.Л.

5 група – доц. Садляк О.В.

6 група – доц. Семенців Н.Г.

7 група – ас. Країнська Н.М.

Курація гуртожитків №1 і №7 розподілена наступним чином:

Гуртожиток №1 – ас. Країнська Н.М.

Гуртожиток №7 – ас. Галій-Луцька В.В.

1.10.2024 р. Викладачі кафедри спільно із кураторськими групами медичного факультету №1 взяли участь у 8 Міжнародному симпозіумі  SMART LION 2024 ВІЙНА В УКРАЇНІ: МЕДИЧНА ВІДПОВІДЬ.

 

Співробітники кафедри патологічної фізіології та  ортодонтії спільно з о. Ігорем Хомічаком  8.10.2024 р в рамках виховної роботи із студентами стоматологічного факультету 3 курсу відвідали музей ” Личаківський цвинтар” та Почесне поле поховань. Спільно помолилися панахиду за Новітніх героїв . Щиро вдячні капелану університету за настанови студентам .

 

Соціальні мережі