Адреса

79010 м. Львів, вул. Пекарська, 69

Телефон: +38 (032) 275-77-02

Email:

vrector_sh@meduniv.lviv.ua

Відповідальний за виховну роботу

 

МАГЛЬОВАНИЙ Анатолій Васильович

доктор біологічних наук, професор, керівник відділу гуманітарної освіти і виховання, заслужений професор Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, академік НАН ВО України, заслужений працівник фізичної культури і спорту України. За вагомий внесок у соціально-економічний, науковий і культурний розвиток Львівської області присвоєно почесне звання Заслужений працівник фізичної культури і спорту України (Указ Президента України №1221/99 від 24 вересня 1999 р.)

Anatoliy V. Mahlovanyy Doctor of Biological Sciences, Professor, Esteemed Worker of Physical Culture and Sports of Ukraine, Esteemed Professor of Danylo Halytsky LNMU, Doctor Honoris Causa of Lviv State University of Physical Culture, Vice-rector for scientific-pedagogical work. Member of a number of academic societies, member of NTSh (Shevchenko Scientific Society), member of the Lviv regional division of the UOC (Ukrainian Olympic Committee) professor of the Department of Physical Education and Sports Medicine, Master of Sports in Weightlifting.

 Gohttp://surl.li/udylvogle Scholar ORChttp://surl.li/udynrID Whttp://surl.li/udynzoS Schttp://surl.li/udyneopus

 

Напрямок діяльності

В Університеті продовжувалася робота з виховання здобувачів освіти, як гармонійно розвинених, національно свідомих і соціально активних особистостей. У своїй роботі професорсько-викладацький склад керувався законодавчими та нормативно-правовими актами, які регулюють питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України, наказами та листами МОН України, МОЗ України, методичними рекомендаціями, щодо роботи з виявлення фактів колабораційної діяльності, які надсилалися по деканатах та кафедрах для використання у навчально-виховному процесі.

Пріоритетним напрямком системи національно-патріотичного та культурного виховання лікаря та фармацевта є принцип гуманізації освіти і виховання, забезпечення цілісного та всебічного розвитку особистості.

Національно-патріотичне та культурне виховання студентської молоді – це комплексна системна й цілеспрямована діяльність, яка включає в себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує всі сторони життя (соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, науку, історію, державу, право) та спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти :

  • любові до України, високої патріотичної волонтерської свідомості та почуття вірності;
  • формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури;
  • успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин;
  • готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Ключовий пріоритет національно-патріотичного та культурного виховання — формування ціннісного ставлення особистості до України, українського народу, культурних традицій та цінностей держави, нації, культуротворчого процесу, волонтерської діяльності.

Основними напрямками національно-патріотичного та культурного виховання є :

  • формування знань про історію держави, державні символи; 
  • формування знань про людство;
  • ознайомлення з явищами суспільного життя, з традиціями і культурою свого народу.

Основними складовими національно-патріотичного та культурного виховання студентів виокремленні :

  • громадянсько-патріотичне виховання;
  • військово-патріотичне виховання;
  • духовне виховання;
  • формування базової культури особистості. 
  • забезпечення функціонування української мови в усіх сферах діяльності університету;
  • виховання самодостатнього громадянина-патріота України;
  • виховання поваги до Конституції України і символів Держави;
  • виховання поваги до захисників та захисниць України;
  • поглиблення обізнаності з української історії та культурної спадщини.

Уповноважений із захисту державної мови Т. Кремінь відзначив :

«Сьогодні мовний фронт – один із ключових в українській державі. Українська мова – це основа національної ідентичності, національної безпеки, запорука нашого єднання і переможного майбутнього».

І на цьому мовному фронті в умовах війни нам треба діяти так, як діють українські захисники на полі бою.

Національною стратегією сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 р., затвердженою Указом Президента України від 27 вересня 2021 року №487/2021, передбачено сприяння розвитку волонтерської діяльності як одного з основних напрямів діяльності інститутів громадянського суспільства.

Одним зі стратегічних завдань є стимулювання розвитку волонтерської діяльності та активного залучення волонтерської допомоги, зокрема, запровадження відповідних державних і місцевих програм, активізації просвітницької роботи з поширення кращих практик волонтерської діяльності.

Від 24 лютого 2022 року напрямки національно-патріотичного та культурного виховання охоплюють, актуальну для воєнного часу, волонтерську діяльність здобувачів освіти та працівників університету, включно професійними а також інші вектори:

  • Медична допомога ЗСУ і населенню.
  • Організація та проведення курсів з невідкладної медичної допомоги.
  • Співпраця з органами державної влади з питань сортування гуманітарної допомоги, що надходить від іноземних партнерів.
  • Робота на складах з сортування ліків і засобів медичного призначення.
  • Співпраця з благодійними організаціями і фондами.
  • Організація і доставка гуманітарних вантажів, міжнародні зв’язки.
  • Допомога біженцям і тимчасово переміщеним особам.
  • Участь у інших різноманітних волонтерських програмах.

Російська збройна агресія актуалізувала потребу в перегляді підходів до національно-патріотичного виховання молодого покоління українців.

Патріотичні почуття і  гордість за  власну  країну  мають  прищеплюватися  українцям  із  раннього  дитинства та продовжуватися у закладі вищої освіти.

Національна ідентичність, свідома громадянська позиція, відповідальність за долю своєї країни – це те, що формується в процесі національно-патріотичного виховання через мову, історію, цінності й традиції.

Тому сьогодні  виховання громадянина-патріота України має бути пріоритетним завданням, адже від нього залежить національна безпека та майбутній розвиток вільної, згуртованої та успішної української нації.

ЗАВДАННЯ національно-патріотичного та культурного виховання

  • виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь, вшанування національної пам’яті;
  • сприяння набуттю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу та реалізація індивідуального підходу до виховання моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури;
  • утвердження в свідомості студентів об’єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян;
  • формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
  • формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
  • формування психологічної та фізичної готовності до виконання громадянського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби; залучення студентів до постійної участі у волонтерських заходах з підтримки та допомоги ЗС України;
  • формування академічної доброчесності, високих моральних якостей, навичок здорового способу життя;
  • виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;
  • виховання нетерпимості до проявів колабораціонізму та сепаратизму; хабарництва та корупції;
  • виховання протидії наркоманії, курінню та вживанню спиртних напоїв.