23–27 червня викладачки Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького – Ольга Швед, психологиня, викладачка кафедри українознавства та філософії та  Наталія Козопас, асистентка кафедри клінічної лабораторної діагностики ФПДО – взяли участь у Семінарі Надзвичайних викладачів 2025, який відбувся в Карпатах. Захід був організований за підтримки Україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти». 

Це був простір, де кожен і кожна могли зупинитися, подивитися на себе в ролі викладача – й побачити більше. Формат Семінару – без лекцій і шаблонів. Лише жива взаємодія, фасилітація, командна робота, чесна рефлексія, сміливі запитання й відверті відповіді.

 

Програма Семінару включала:
▪ вправи для усвідомлення професійної ідентичності;
▪ воркшопи зі SMART-планування, психоедукації;
▪ мапи концепцій і полярностей – як інструменти розширеного педагогічного мислення;
▪ «еквалайзер викладацьких компетентностей» – як дзеркало професійного розвитку;
▪ обговорення актуальних викликів у форматах «світового кафе» та малих груп – для спільного пошуку рішень.

Особливої атмосфери додала «Бібліотека натхнення» – учасники ділилися книжками, фільмами й ресурсами, що підтримують і надихають у викладанні.

Окремою цінною частиною стала сесія обміну «фішками викладання» – дієвими прийомами, авторськими техніками та творчими рішеннями, які допомагають студентам краще розуміти складне, зберігати мотивацію, мислити критично. Це був щедрий обмін – між досвідченими й молодими викладачами, із повагою та інтересом одне до одного.

 

Кульмінацією став творчий іспит – «Портрет Надзвичайного викладача».
Через метафори, символи, театральні перформанси та колективні образи учасники сформували збірний портрет викладача, який не просто передає знання, а горить справою, діє з емпатією та повагою, зберігає цілісність і спирається на високі професійні й людські цінності.

 

Отримані знання, сенси, досвід і практичні інструменти обов’язково повернуться в аудиторії – через нові формати, тонші акценти, глибший контакт зі студентами. Адже зміни в освіті починаються з тих, хто має сміливість змінюватись сам. І з віри в освіту, яка має сенс.

 

За інформацією Наталії Козопас –  асистентки кафедри клінічної лабораторної діагностики ФПДО

Відділ комунікації і промоції