[]Кафедра нормальної фізіології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького у жовтні 2020 року відзначила 125-річчя наукової та практичної діяльності. Проте через жорсткі карантинні обмеження святкування вирішили дещо змістити.
До ювілею готувалися довго та ретельно. Результатом є створення книги «Крізь призму століть» про історію кафедри, що протяглася через три століття – з 1895 до 2020року. У ній група авторів у складі завідувачки кафедри, професорки Оксани Заячківської , доцентки Мар’яни Савицької та асистентки Ірини Ковальчук відстежує здобутки кількох поколінь науковців, лікарів, дослідників, що діяли не лише у різні епохи, а й у різних державах. Чільне місце в історії становлення навчального та наукового підрозділу займає, безумовно, професор Адольф Бек. Він був не лише засновником львівської школи фізіології та розбудови медичної науки, а виявив чималий талант організатора та лідера. Його тричі номінували на Нобелівську премію в галузі фізіології (у 1905, 1908, 1911 роках). Світовою науковою спільнотою його визнано співавтором методу електроенцефалографії. Син Адольфа Бека Генрик також займався медициною – був знаним лікарем-гінекологом, а ще дуже любив малювати.
Власне вшануванню родини Беків була присвячене зібрання, що відбулося у форматі дискусійної програми у Львівському Центрі міської історії “Наука і мистецтво новий вектор. Спільна всесвітня спадщина Львівської фізіологічної школи”. Місце проведення зустрічі було вибрано не випадково – адже в сусідньому будинку, по вул.Богомольця ,4 довгі роки мешкала родина Беків у Львові.
Завідувачка кафедри нормальної фізіології, професорка Оксана Заячківська представила коротку документальну відеорозповідь про Адольфа Бека.
Член-кореспондент Національної Академії медичних наук України, професор і завідувач кафедри гінекології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького Леонід Маркін розповів присутнім про новаторства Генрика Бека в медичній практиці.
Дослідниця мистецтв із Польщі Тереза Шмєховська кілька років займалася художньою спадщиною Бека-сина, яка налічує понад 1700 робіт та є документальним свідченням епохи, в якій той жив. Вона розповіла присутнім про особливий стиль Бека-художника.
Родзинкою зібрання став спільний перегляд документального фільму про Адольфа Бека «Перське око», створеного польською документалісткою Ренатою Бек.
За інформацією кафедри нормальної фізіології
Відділ комунікації і промоції
press@medniv.lviv.
[]