Кафедра нормальної фізіології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького у жовтні 2020 року відзначила 125-річчя наукової та практичної діяльності. Проте через жорсткі карантинні обмеження святкування вирішили дещо змістити.

До ювілею готувалися довго та ретельно. Результатом є створення книги «Крізь призму століть» про історію кафедри, що протяглася через три століття – з 1895 до 2020року. У ній група авторів у складі завідувачки кафедри, професорки Оксани Заячківської , доцентки Мар’яни Савицької та асистентки Ірини Ковальчук  відстежує здобутки кількох поколінь науковців, лікарів, дослідників, що діяли не лише у різні епохи, а й у різних державах. Чільне місце в історії становлення навчального та наукового  підрозділу займає, безумовно, професор Адольф Бек. Він був не лише засновником львівської школи фізіології та розбудови медичної науки, а виявив чималий талант організатора та лідера. Його тричі номінували на Нобелівську премію в галузі фізіології (у 1905, 1908, 1911 роках). Світовою науковою спільнотою його визнано співавтором методу електроенцефалографії. Син Адольфа Бека Генрик також займався медициною – був знаним лікарем-гінекологом, а ще дуже любив малювати. 

 Власне вшануванню родини Беків була присвячене зібрання, що відбулося у форматі дискусійної програми у  Львівському Центрі міської історії “Наука і мистецтво: новий вектор. Спільна всесвітня спадщина Львівської фізіологічної школи”. Місце проведення зустрічі було вибрано не випадково – адже в сусідньому будинку, по вул.Богомольця ,4  довгі роки мешкала родина Беків у Львові.

Завідувачка кафедри нормальної фізіології, професорка Оксана Заячківська представила коротку документальну відеорозповідь про Адольфа Бека.

Член-кореспондент Національної Академії медичних наук України, професор і завідувач кафедри гінекології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького Леонід Маркін розповів присутнім про новаторства Генрика Бека в медичній практиці. 

Дослідниця мистецтв із Польщі Тереза Шмєховська  кілька років займалася художньою спадщиною Бека-сина, яка налічує понад 1700 робіт та є документальним свідченням епохи, в якій той жив. Вона розповіла присутнім про особливий стиль Бека-художника.

Родзинкою зібрання став спільний перегляд документального фільму про Адольфа Бека «Перське око», створеного польською документалісткою Ренатою Бек.

За інформацією кафедри нормальної фізіології 

Відділ комунікації і промоції

press@meduniv.lviv.ua