Спеціальність 222 “Медицина” (галузь знань 22 “Охорона здоров’я”)
Повна назва закладу вищої освіти та структурних підрозділів, у яких здійснюється навчання |
Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
|
|
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) рівень | |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу |
Ступінь освіти – Магістр Кваліфікація освітня – Магістр медицини Кваліфікація професійна – Лікар Кваліфікація в дипломі – Магістр, Лікар |
|
Галузь знань | 22 Охорона здоров’я | |
Спеціальність | 222 Медицина | |
Форма навчання | Підготовка здійснюється лише за денною формою навчання | |
Освітня кваліфікація | Магістр медицини | |
Кваліфікація в дипломі |
|
|
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Медицина» | |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 360 кредитів ЄКТС, термін навчання 5 років 10 місяців |
|
Наявність акредитації | – Рішення Акредитаційної комісії МОН України від 28.05.2015, протокол №116 (наказ МОН України від 10.06.2015 № 1415л) – Сертифікат про акредитацію, серія НД №1497024, дата видачі 09.11.2017 – Термін дії сертифіката до 1 липня 2025 р. |
|
Цикл/рівень | НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, ЕQF-LLL – 7 рівень | |
Передумови | Особа має право здобувати ступінь магістра на основі повної загальної середньої освіти за умови успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти/ національного мультипредметного тесту. Особа має право здобувати ступінь магістра на основі ступеня бакалавра, молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста зі спеціальності 223 Медсестринство за результатами зовнішнього незалежного оцінювання та за умови успішного складання вступних фахових випробувань. Умови вступу визначаються Правилами прийому до Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького |
|
Мова(и) викладання | Українська, англійська | |
Термін дії освітньої програми | 01 вересня 2024 р. – 30 червня 2030 р. | |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми |
http://new.meduniv.lviv.ua/osvitni-programy/ |
Формування здатності майбутніх лікарів вирішувати складні задачі та проблеми з медицини у галузі охорони здоров’я і у процесі навчання, що характеризуються невизначеністю умов і вимог та потребують застосування набутих компетентностей для вирішення типових задач діяльності лікаря, сфера застосування яких передбачена переліками синдромів та симптомів, захворювань, невідкладних станів, лабораторних та інструментальних досліджень, медичних маніпуляцій, проблем громадського здоров’я, а також виконувати професійну діяльність лікаря, здатного продовжувати навчання з високим ступенем особистісно-професійного саморозвитку.
Предметна область (галузь знань, спеціальність, |
Галузь знань – 22 Охорона здоров’я |
Академічні права
|
Набуття додаткових кваліфікацій та лікарських спеціалізацій в системі освіти дорослих. |
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма професійно орієнтована на теорію та практику медицини і передбачає можливість теоретичного, клінічного та симуляційного навчання. 96,3% |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Вища медична освіта галузі знань 22 «Охорона здоров’я», |
Особливості |
Реалізація програми відбувається з поєднанням теоретичної та практичної підготовки у малих групах здобувачів. |
Придатність до працевлаштування |
Відповідно до Національного класифікатора України фахівець підготовлений до роботи за ДК 009:2010: |
Подальше навчання |
Випускник програми може вступати на програми післядипломної освіти (інтернатура, резидентура) для набуття додаткових кваліфікацій за освітніми програмами підготовки лікаря певної спеціальності та лікарських спеціалізацій у системі освіти дорослих. |
Викладання та навчання |
Комплексне проблемно-орієнтоване, компетентнісне, студентоцентроване навчання з професійно-орієнтованою практичною підготовкою та з ініціативним самонавчанням і забезпеченням можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії. |
Оцінювання |
Поточний і підсумковий контроль здійснюються відповідно до положення «Критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчальної діяльності студентів у ЛНМУ імені Данила Галицького». Форми підсумкового контролю: заліки, диференційні заліки, іспити, Єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ), включаючи Об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит (ОСП(К)І). Обов’язковими умовами оцінювання результатів навчання є об’єктивність, систематичність, уніфікація вимог, прозорість методики оцінювання, доступ до результатів. Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 4- бальною, 200-бальною та рейтинговою ECTS шкалами. |
Інтегральна компетентність |
Здатність розв’язувати складні задачі, у тому числі дослідницького та інноваційного характеру у сфері медицини. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. |
Загальні компетентності (ЗК) |
|
Фахові компетентності спеціальності (ФК) |
|
Програмні результати навчання, визначені стандартом вищої освіти спеціальності:
-
Мати ґрунтовні знання із структури професійної діяльності. Вміти здійснювати професійну діяльність, що потребує оновлення та інтеграції знань. Нести відповідальність за професійний розвиток, здатність до подальшого професійного навчання з високим рівнем автономності.
-
Розуміння та знання фундаментальних і клінічних біомедичних наук на рівні, достатньому для вирішення професійних задач у сфері охорони здоров’я.
-
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають наукові здобутки у сфері охорони здоров’я і є основою для проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері медицини та дотичних до неї міждисциплінарних проблем, включаючи систему раннього втручання.
-
Виділяти та ідентифікувати провідні клінічні симптоми та синдроми (за списком 1); за стандартними методиками, використовуючи дані анамнезу хворого, обстеження хворого, знання про людину, її органи та системи, встановлювати попередній діагноз захворювання (за списком 2).
-
Збирати скарги, анамнез життя та захворювання, оцінювати психомоторний та фізичний розвиток пацієнта, стан органів та систем організму; на підставі результатів лабораторних та інструментальних досліджень оцінювати інформацію щодо діагнозу (за списком 4) із врахуванням віку та статі пацієнта.
-
Встановлювати остаточний клінічний діагноз шляхом прийняття обґрунтованого рішення та аналізу отриманих суб’єктивних і об’єктивних даних клінічного та додаткового обстежень, проводити диференційну діагностику; дотримуватись відповідних етичних і юридичних норм; працювати під контролем лікаря-керівника в умовах закладу охорони здоров’я (за списком 2).
-
Призначати та аналізувати додаткові (обов’язкові та додаткові) методи обстеження (лабораторні, функціональні та/або інструментальні) (за списком 4) для пацієнтів із захворюваннями органів і систем організму для проведення диференційної діагностики (за списком 2).
-
Визначати провідний клінічний синдром або встановлювати, чим обумовлена тяжкість стану потерпілого/постраждалого (за списком 3) шляхом прийняття обґрунтованого рішення та оцінки стану людини за будь-яких обставин (в умовах закладу охорони здоров’я та за його межами, у т.ч. в умовах надзвичайної ситуації та бойових дій, в польових умовах, в умовах нестачі інформації та обмеженого часу).
-
Визначати характер та принципи лікування хворих(консервативне, оперативне) із захворюваннями за списком 2, враховуючи вік та стать пацієнта, в умовах закладу охорони здоров’я та за його межами, у т.ч на етапах медичної евакуації і у польових умовах, на підставі попередньо встановленого клінічного діагнозу, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм, шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами; у разі потреби розширення стандартної схеми вміти обґрунтувати персоніфіковані рекомендації під контролем лікаря-керівника в умовах лікувальної установи.
-
Визначати необхідний режим праці, відпочинку та харчування пацієнта на підставі попереднього та/чи заключного клінічного діагнозу, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм, шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартами.
-
Визначати підхід, план та тактику ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами.
-
Проводити оцінку загального стану новонародженої дитини шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартами, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм.
-
Проводити оцінку та моніторинг розвитку дитини, надавати рекомендації з вигодовування та особливостей харчування залежно від віку, організовувати проведення профілактичних щеплень за календарем.
-
Визначати тактику та надавати екстрену медичної допомогу при невідкладних станах (за списком 3) в умовах обмеженого часу згідно з існуючими клінічними протоколами та стандартами.
-
Організовувати надання медичної допомоги та лікувально-евакуаційних заходів населенню та військовослужбовцям в умовах надзвичайних ситуації та бойових дій, у т.ч. у польових умовах.
-
Формувати раціональні медичні маршрути пацієнтів; організовувати взаємодію з колегами у своєму та інших закладах, організаціях та установах; застосовувати інструменти просування медичних послуг на ринку на підставі аналізу потреб населення, в умовах закладу охорони здоров’я, його підрозділу та у конкурентному середовищі.
-
Виконувати медичні маніпуляції (за списком 5) в умовах лікувального закладу, на виробництві та вдома у пацієнта на підставі попереднього клінічного діагнозу та/або показників стану пацієнта шляхом прийняття обґрунтованого рішення, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм.
-
Визначати стан функціонування та обмежень життєдіяльності особи та тривалість непрацездатності з оформленням відповідних документів в умовах закладу охорони здоров’я на підставі даних про захворювання та його перебіг, особливості професійної діяльності людини, тощо. Вести медичну документацію щодо пацієнта та певного контингенту населення на підставі нормативних документів.
-
Планувати та втілювати систему протиепідемічних та профілактичних заходів щодо виникнення та
розповсюдження захворювань серед населення. -
Аналізувати епідеміологічний стан та проводити заходи масової й індивідуальної, загальної й локальної профілактик інфекційних хвороб.
-
Знаходити необхідну інформацію у професійній літературі та базах даних інших джерел, аналізувати, оцінювати та адекватно застосовувати цю інформацію.
-
Застосовувати сучасні цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення, статистичні методи аналізу даних для розв’язання складних задач охорони здоров’я та дослідницької роботи.
-
Оцінювати вплив довкілля на стан здоров`я людини для оцінки захворюваності населення.
-
Забезпечувати необхідний рівень індивідуальної безпеки (власної та осіб, про яких піклуєтеся) у разі виникнення типових небезпечних ситуацій в індивідуальному полі діяльності.
-
Зрозуміло і однозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з проблем охорони здоров’я та дотичних питань до фахівців і нефахівців.
-
Управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які можуть бути складними, непередбачуваними та потребувати нових стратегічних підходів; організовувати роботу та професійний розвиток персоналу з урахуванням набутих навиків ефективної роботи в команді з дотриманням позицій лідерства, належної якості, доступності і справедливості, забезпечення надання інтегрованої медичної допомоги.
-
Вільно спілкуватися державною та англійською мовою як усно так і письмово для обговорення професійної діяльності, досліджень та проектів.
-
Приймати ефективні рішення з проблем охорони здоров’я, оцінювати потрібні ресурси, враховувати соціальні, економічні та етичні наслідки.
-
Планувати, організовувати та проводити заходи зі специфічної профілактики інфекційних захворювань, у т.ч. згідно з Національним календарем профілактичних щеплень, як обов‘язкових так і рекомендованих. Управляти залишками вакцин, організовувати додаткові вакцинальні кампанії та заходи з імунопрофілактики.
Кадрове забезпечення |
Усі науково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освітньої складової Програми, мають відповідну до спеціальності кваліфікацію, науковий ступінь або вчене звання, підтверджений рівень достатньої наукової та професійної активності. Переважна більшість науково-педагогічних працівників є штатними працівниками ЛНМУ імені Данила Галицького, викладачі клінічних кафедр одночасно є практикуючими фахівцями. |
Матеріально-технічне забезпечення |
Відповідає вимогам щодо матеріально-технічної бази для здійснення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30.12 2015 №1187 зі змінами, внесеними Постановою КМУ № 365 від 24.03.2021). |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення |
Кожен компонент освітньо-професійної програми комплексно забезпечується робочими програмами, силабусами та навчально-методичними матеріалами для здобувачів освіти та викладачів, створеними відповідними кафедрами, що постійно оновлюються. |
Національна кредитна мобільність |
Національна кредитна мобільність за Програмою здійснюється відповідно Закону України «Про вищу освіту». Визнання результатів навчання в інших закладах освіти України в рамках академічної мобільності проводиться відповідно угодам ЛНМУ імені Данила Галицького з іншими навчальними закладами як визначено у «Положенні про порядок реалізації права на академічну мобільність у ЛНМУ імені Данила Галицького». |
Міжнародна кредитна мобільність |
Міжнародна кредитна мобільність та зарахування результатів міжнародної мобільності за програмою Erasmus+ здійснюються відповідно Закону України «Про вищу освіту» та угодам щодо співпраці між ЛНМУ та закладами вищої освіти інших країн відповідно до «Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького». |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти |
Навчання іноземних студентів проводиться відповідно до вимог законодавства України. |
Освітньо-професійна програма «Медицина» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 222 Медицина галузі знань 22 Охорона здоров’я розроблена на виконання Закону України «Про вищу освіту» з урахуванням вимог «Стандарту вищої освіти другого (магістерського) рівня, галузь знань 22 Охорона здоров’я, спеціальність 222 Медицина», затвердженого та введеного у дію наказом Міністерства освіти і науки України 08.11.2021 р. № 1197 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.12.2023 № 1583 «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти».
Перегляд освітньо-професійної програми «Медицина» за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 222 Медицина галузі знань 22 Охорона здоров’я:
Навчальний рік |
Дата затвердження ОПП Вченою радою |
Наказ ректора про введення в дію ОПП |
Дата введення в дію ОПП |
2016-2017 |
Протокол №4-ВР від 25.05.2016 |
Наказ №1605-з від 08.06.2016 |
01.09.2016 |
2019-2020 |
Протокол №5-ВР від 24.05.2019 |
Наказ №2040-з від 24.06.2019 |
01.09.2019 |
2020-2021 |
Протокол №1-ВР від 19.02.2020 |
Наказ №706-з від 19.02.2020 |
01.09.2020 |
2021-2022 |
Протокол №1-ВР від 17.02.2021 |
Наказ №647-з від 24.02.2021 |
01.09.2021 |
2022-2023 |
Протокол №1-ВР від 23.02.2022 |
Наказ №636-з від 24.02.2022 |
01.09.2022 |
2023-2024 |
Протокол №1-ВР від 15.02.2023 |
Наказ №656-з від 15.02.2023 |
01.09.2023 |
2024-2025 |
Протокол №1-ВР від 15.02.2023
|
Наказ № 600-з від 22.02.2024 |
01.09.2024 |
Освітньо-професійна програма (ОПП) підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 222 «Медицина» є документом, у якому визначено обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти; перелік компетентностей випускників; нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти; форми атестації здобувачів; вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти; перелік нормативних документів, на яких базується ОПП.
Освітньо-професійна програма розроблена та акцептована проєктною групою Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького у складі:
Гарант програми, керівник проєктної групи (гарант освітньої програми):
О.М. Радченко – доктор медичних наук, професор кафедри внутрішньої медицини №2.
Члени проєктної групи:
-
М.А. Колішецька декан медичного факультету №1, доктор медичних наук, професор кафедри патологічної фізіології
-
О.О. Капустинський декан медичного факультету №2, кандидат медичних наук, доцент кафедри сімейної медицини ФПДО
-
О.М. Зінчук проректор з лікувальної роботи, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри інфекційних хвороб
-
Г.Б. Семенина доктор медичних наук, професор кафедри акушерства і гінекології
-
Д.О. Добрянський доктор медичних наук, професор кафедри педіатрії №2
-
І.І. Кобза доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри хірургії № 2
-
Т.І. Негрич доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри неврології
-
Я.М. Підгірний доктор медичних наук, професор кафедри анестезіології та інтенсивної терапії
-
О.Р. Ковальська кандидат медичних наук, доцент кафедри соціальної медицини, економіки та організації охорони здоров’я
-
Л.Р. Матешук-Вацеба доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри нормальної анатомії
-
Ю.І. Кузик доктор медичних наук, професор кафедри патологічної анатомії та судової медицини
-
І.Я. Сенюта доктор юридичних наук, професор, завідувач кафедри медичного права
-
Т.А. Єщенко доктор філологічних наук, доцент, завідувач кафедри українознавства
-
Р.Р. Гута кандидат медичних наук, асистент кафедри внутрішньої медицини №2
-
О.І. Мосьпак студентка 3 курсу медичного факультету №1, голова студентського самоврядування Університету
Рецензії стекхолдерів та науковців:
Науменко Олександр Миколайович – перший проректор з науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, доктор медичних наук, професор, член-кореспондент НАМН України, Заслужений лікар України
Стаднік Сергій Миколайович – начальник кардіологічної клініки Військово-медичного клінічного центру Західного регіону, доктор медичних наук, полковник медичної служби
Іванченко Наталя Олександрівна – Генеральний директор державної установи “Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України”
Федоренко Сергій Мирославович – в.о. Генерального директора Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня», Заслужений лікар України
Хухліна Оксана Святославівна – завідувач кафедри внутрішньої медицини, клінічної фармакології та професійних хвороб Буковинського державного медичного університету, доктор медичних наук, професор, член правління Чернівецької обласної організації “Асоціація терапевтів ім. акад. В.Х. Василенка”
Малачинська Марія Йосипівна – директор КНП ЛОР «Львівський обласний клінічний перинатальний центр», кандидат медичних наук, Заслужений лікар України
Соколовська Марта Юріївна – медична директорка КНП “Львівське територіальне медичне об’єднання 2” відокремлений підрозділ «Лікарня Князя Лева»
Бернагевич Марта Станіславівна, директор КНП “АЗПСМ Великолюбінської селищної ради”
Крук Олександр Сергійович – випускник спеціальності «Медицина» Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, лікар-інтерн
Ухвалено Вченою радою медичного факультету № 1, протокол № 5 від 14.02.2024 р.
Ухвалено Вченою радою медичного факультету № 2, протокол № 5 від 14 02.2024 р.
Матриця компетентності
Освітньо-професійна програма “Медицина” (PDF)
- Результати опитування здобувачів освіти щодо якості освітніх послуг
- Результати опитування роботодавців щодо якості освітніх послуг
- Результати опитування випускників щодо якості освітніх послуг
- Результати опитування НПП щодо реалізації освітньої програми
Навчальний план
- Бернагевич М.С. (Рецензія директора КНП “АЗПСМ Великолюбінської селищної ради”)
- Іванченко Н. (Рецензія директора державної установи “Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України”)
- Крук С.О. (Рецензія випускника спеціальності “Медицина”)
- Малачинська М. (Рецензія директора НКП ЛОР “Львівський обласний клінічний перинатальний центр”)
- Науменко О.М. (Рецензія першого проректора з науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти НМУ імені О.О.Богомольця)
- Соколовська М.Ю.(Рецензія медичної директорки КНП “Львівське територіальне медичне об’єднання 2”)
- Федоренко С.М. (Рецензія в.о. директора КНП ЛОР “Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня”)
- Хухліна О.С. (Рецензія завідувача кафедри внутрішньої медицини, клінічної фармакології та професійних хвороб Буковинського ДМУ)
Самозвіт
Експертна група
Рішення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Для вступників:
Додаткова інформація: